czym ciac laminat?

Czym tniecie laminat ? ja narazie robie to tak:

-malutkie plytki - nozyce do blachy, ale wyginaja laminat

-bardzo cienkie plytki (zwlaszcza bialy laminat "paierowy") nacinam nozem do tapet wzdluz linijki, i lamia sie ladnie na nacieciu

-dziwne ksztalty - podrobka dremela+tarcza do ciecia, ale strasznie syfi, i rownego boku o dlugosci 10cm nie uzyskam trzymajac to w rece...

-duze kawalki laminatu - probowalem ciac wyzynarka taka jak do drewna, ale brzeszczot do aluminium (bo taki mial najmniejsze zabki), przykrecona pod stolem dogorynogami, ale wibracje kurz i syf, a krawedz ciecia wcale nie jest idealna

Myslalem o gilotynie, ale "kolkowa" boje sie ze bedzie za slaba by przeciac laminat, a nozowa - niezbyt wytrzymala i po paru plytkach sie stepi. Pozatym ceny (chocby w makro) gilotyn do papieru sa jakies chore.

Reply to
BartekK

dobre , proste nozyce do metalu - giete nie nadaja sie.

K.

Reply to
Krzysztof

Zgadzam się. Dobre nożyce nie wyginają ani nie rozwarstwiają płytek.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Kupiłem w TME małą piłę tarczową DONAU ale to dość koszmarny badziew pod względem wykonania - strasznie tandetna. Już o wiele lepiej wygląda piła Proxxon. Co do gilotyny do papieru - fotograficzną pogiąłem na laminacie :-(

BartekK napisał(a):

Ja tam jade gumówka z cienka tarcza ;) krawedzie bardzo gladkie, proste i elegenckie pozdr

Reply to
przem

przem napisał(a):

Witam Jeśli chodzi o prostokątne płytki to zawsze używam gilotynki do cięcia blachy.Wychodzą ładne krawędzie tylko trzeba się trochę napracować ustawiając płytkę żeby cięcie odbyło się po narysowanej linii. Ale trening czyni mistrza:) Pozdrawiam Blsiutek

Reply to
blasiutek