kupić oscyloskop UNI-T?

Witam.

Szukam sobie jakiegoś małego oscyloskopu w granicach ~20MHz - koniecznie cyfrowego z prostej przyczyny: musi być mały i przenośny. Nie potrzebuje dużo, dwa kanały, jakaś matematyka, ostatnio przydał się FFT (sam byłem zaskoczony że do czegoś jednak się przydał).

Na necie można trafić na oscyloskopy UNI-T które mają zaskakująco niską cenę. Oczywiście to nie super sprzet, ale ja nie potrzebuje super. Potrzebuje oglądać przebiegi w okolicy parudziesięciu kHz.

Czy mam zainteresować się UNI-T czy raczej omijać dużym łukiem? Zakładam że będę szczęśliwy jesli cena będzie ~1.5kzł (celuje w model UT2025).

Interesuje mnie czy software stabilny, czy szumi na mniej niż działkę :), czy nie rozsypuje się po pierwszym użyciu, itd.

Reply to
Sebastian Bialy

Sebastian Bialy pisze:

Rozejrzyj się w ofercie RIGOLa. Mamy w firmie kilka najprostszych i do potrzeb serwisowych są aż nadto wystarczające. Ale filozofia obsługi nieco inna niż Teka i mnie jakoś odrzuca.

Reply to
Adam Dybkowski

Sebastian Bialy pisze:

Nabyłem właśnie ten model jakiś czas temu. Jak dla mnie, ok, oglądam na nim wszystko czego potrzebuję i naprawdę wystarcza. Robię mikroprocki, mało analogówki, nieduże częstotliwości. Do sprawdzenia układu i szukania błędów czy przyczyn problemów w układach moim zdaniem wystarczający. Ale o sofcie na PC zapomnij, większego shitu dawno nie widziałem.

Dariusz Żołna

Reply to
Dariusz Żołna

No wiec mam podobnie, głównie będę tym oglądał jakieś pierdoły z zakresu m.cz. i sygnały cyfrowe, a że przestrzeń mam mikroskopiją to musze kupić coś małego.

Wiem, nie ma wersji na sensowny OS (Linux :P) i szit jest 2x większy :D Może jak mnie przyciśnie to sam napiszę ... jak będę miał naprawdę dużo czasu ...

Reply to
Sebastian Bialy

Pozerkam, widzę że mają nawet analizator logiki w cenie do ~2kzł. A co do filozofii - używam teka cyfrowego i jakoś nie wydaje mi się żeby był wzorcowy ten ich interfejs :)

Reply to
Sebastian Bialy

A macie z analizą cyfrowych układów? Ciekawi mnie czy mają tam wbudowane dekodery SPI/UART/I2C. Przydało by się.

Reply to
Sebastian Bialy

Sebastian Bialy napisał(a): [ciap]

byle obsługiwało SCPI to pod Linuxem działa NIVisa, wtedy napisanie swojego programu to pikuś.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Sebastian Bialy pisze:

Myślę, że to kwestia przyzwyczajenia, bo możliwościami nie odstają od kilkuletnich Tektronixów (no może oprócz pasma).

Reply to
Adam Dybkowski

Sebastian Bialy pisze:

Mamy RIGOLE bez analizatora.

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski pisze:

My mamy Rigole 1204 i w sumie trudno na nie narzekać (4ch, 200MHz). Software wygląda sensownie, obudowa też. Zresztą ponoć Agilent sprzedaje je pod swoją marką.

Reply to
Filip Ozimek

Niech zgadnę: bez analizatora :) ? Szukam o nim opini, bo mam możliwość kupić tańszy oscy bez + osobno analizator albo kombajn. Za kombajnem przemawia miejsce, za parą oscy+analizator nie przemawia obecnośc softare na jedynie słuszny system. Ale jeśli oscyloskop ma tylko wavefomm a nie ma analizy SPI/UART/I2C to w sumie jest cieżko z niego korzystać w moich zastosowaniach i sosbny analizator przydał by się. Ceny praktycznie identyczne w obydwy przypadkach.

Reply to
Sebastian Bialy