Czy warto inwestować w trwalszy akumulator do UPS?

Po 4 latach eksploatacji padły oba akumulatory CSB GP 1272 do UPS
Fideltronik Lupus 700. Fideltronik na swojej stronie oprócz serii GP która
jest projektowana na max 5 lat, proponuje jeszcze serie EVX - 8 lat, GPL -
10 lat i XTV - 12 lat, przy czym z wykresów na kartach katalogowych wynika,
że spokojnie można odjąć 2 lata z okresu eksploatacji jeżeli temperatura
robocza wynosi 30 stopni (a tyle jest własnie w UPS-ie wg czujnika). Czyli
max 6,8 i 10 lat. I tu jest właśnie pytanie - czy warto zainwestować w ten
ulepszony akumulator serii np. EVX? Różnica w cenie nie jest jakaś
straszna, ale czy rzeczywiście te akumulatory są o zwiększonej trwałości,
czy też to zwykły marketing i mogę spokojnie brać te same co miałem?
Oczywiście pojemnosć i napięcie wszystkich czterech serii są te same.

Re: Czy warto inwestować w trwalszy akumula tor do UPS?

Czy przez ten czas są objęte gwarancją producenta? Jeśli tak - warto.
Policz koszt podzielony na lata gwarancji.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Gwarancja raczej max 2 lata

Re: Czy warto inwestować w trwalszy akumulator do UPS?

Akumulatory 10 letnie można dawać do systemów z doskonałą kontrolą ładowania
pracujących w klimatyzowanych pomieszczeniach.
W przypadku tego malutkiego UPS ani ładowarka ani temperatura nie pozwolą na
wykorzystanie dłuższej projektowanej teoretycznej żywotności.
Najlepiej dać zwykłe 5 letnie solidne akumulatory byle takie co ważą tyle
ile powinny a nie "ekologiczne" bezłowowiowe ;-)
Takich upsów technicy u mnie w firmie robią dziesiątki miesięcznie.

Łukasz

Re: Czy warto inwestować w trwalszy akumulator do UPS?

Dzięki wielkie.

Site Timeline