Czy tym skasuje eproma ?

Cześć.

Mam na oku taką ładną lampke, różową:

Czy skasuje nią eproma? Pytam serio. Trafiło mnie nagle że musze zaprogramować staruszka, pod ręką nie mam czystego, stara lampa poszła na śmieci wieki temu i zostałem z niczym. EEprom nie może być bo ma być retro :D Internety mówią że te lampki dają radę.

Skasuje czy nie? Powiedzmy że może sobie świecić i 10 godzin.

A może to zadziała:

Sebastian Biały

Ładna pogoda jest, połóż rano na parapecie jak masz od słonecznej strony. Nie to, żebym sprawdzał czy zadziała, ale nie zdziwiłbym się.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

To ja wiem, ale epromy kasowane słońcem uzywałem i mialy zdumiewające cechy tak jak gdyby nie do końca się kasowały. Czytasz niby puste, programujesz i częśc bitów się poprzestawiała sama z siebie.

Reply to
Sebastian Biały

A no to nie wiem, jak miałeś takie doświadczenia, to może też być że z tymi lampkami też może być podobnie. Może prościej i taniej będzie poszukać blisko kogoś, kto ma prawdziwy kasownik? No chyba, że w razie czego będzie komu oddać lampkę ;) to wtedy inna bajka :) Albo po prostu kupić nową kostkę, OTP całkiem sporo jeszcze jest zdaje się, gorzej jak ma być okienko. U mnie gdzieś się jeszcze chyba kasownik poniewierał, ale czy działa to nie wiem. No i jednak trochę daleko zdaje się.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Przeciez lampka przyda się do paznokci a córka rośnie ... :D

Nie, chodzi o to żeby nie popsuć wyglądu. Eprom padł, czytają się bładne dane i trzeba by je wrzucić ponownie.

Dzieki, w razie czego wyciągnę jeszcze ze strychu świetlówkę do sterylizacji, tylko jak to w życiu bywa - oprawy znowu nie mam :D

Reply to
Sebastian Biały

Pan Sebastian Biały napisał:

Chyba kiedyś o tym wspominałem. W czasach przedflashowych, to ciężko było, tak ogólnie. Te same stuktury mikrokontrolerów sprzedawano w dwóch opakowaniach. Ceramiczna obudowa z kwarcowym okinkiem, do prototypowania. Albo zalane plastikiem, jako produkcyjne, do jednorazowego zaprogramowania. Te pierwsze oczywiście wielokrotnie droższe. Dało się je kasować rentgenem -- u dentysty czy w innej przychodni.

Pan Sebastian Biały napisał:

Można *doprogramować* bez kasowania. To działa! Oczywiście jeśli zawartość ta sama.

Cześć!

Sebastianowie najczęściej kasują epromy w BMW-icach na drzewach przydrożnych. Zwłaszcza że większość tych Sebixowych be-emek to jest właśnie z epoki epromu :D

Reply to
Tomasz Wójtowicz

O to właśnie - łączyć przyjemne z pożytecznym :)

A to Jarek dobrze pisze - spróbuj ponownie zapisać. Jeżeli komórki masz pokasowane to będzie OK, a jeżeli ponadpisywane, to raczej i skasowanie nic nie da.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W dniu 2016-08-27 o 08:45, Dariusz Dorochowicz pisze:

Tylko trzeba pamiętać, żeby Najszanowniejszej nie urazić przy okazji... A to w takiej sytuacji może być zbyt łatwe ;)

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W dniu 2016-08-26 o 20:52, Dariusz Dorochowicz pisze:

tu była ostatnio dyskusja

Jawi

Jeżeli długość fali jest odpowiednia, tj. kwanty są o dostatecznie dużej energii, to będzie to tylko kwestia czasu. Poszukaj sobie dobry opis zjawiska fotoelektrycznego - dlaczego ważna jest długość fali a nie natężenie.

Reply to
slawek

No przeciez o to pytam :D

Mam w doku kilka diodek UV "do banknowtów". O ile w przypadku luminoforu uwierzę że pasmo emitowane jest dość szerokie, to w przypadku diody chyba nie.

Reply to
Sebastian Biały

Zmierz napięcie i oblicz długość fali

h c / lambda = q V

Od lewej: stała Plancka, prędkość światła w próżni, długość fali, ładunek elektronu, napięcie.

Reply to
slawek

Wątpię. Mam też taki wynalazek, ale epromy kasowałem żarnikiem wytłuczonym z rtęciówki. Też trudno to nazwać ekspresowym kasowaniem, no ale działa.

Reply to
sundayman

W dniu 2016-08-27 o 21:49, sundayman pisze:

Próbowałem wysokociśnieniową lampą rtęciową (spektroskopową), trzeba by chyba pół dnia trzymać. Ale medyczna lampa sterylizacyjna jest bardzo skuteczna.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl
Reply to
Magnus Elephantus

Może w szpitalu? Są na pewno jeszcze używane kwarcówki do dezynfekcji pomieszczeń.

Reply to
Czarek Grądys

Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nppv2e$kp7$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Watpie.

Eprom wymaga UV-C, bliskiego 250nm, a to prawie na pewno daje cos bezpieczniejszego.

Tym bardziej nie. UV-C szkodliwy na oczy i skore, to watpie w taka forme. No i LED na UVC chyba jeszcze nie robia.

Do hurtowni po "rtęciowke".

Ewentualnie

chyba taniej bedzie do hurtowni.

Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nprt5o$4kf$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

W przypadku widzialnych jest jednak dosc szerokie.