Czy tylko ja mam takie problemy z Farnellem ??

Kupuję u nich regularnie - co parę tygodni. Mam otworzone jakieś tam ichnie "konto", płatność w ciągu miesiąca. I gitara, towar przychodzi szybko, z tym nie ma kłopotu.

Mam jeden stały problem z nimi - prawie zawsze muszę się prosić o wysłanie faktury. Ostatnio to już się zrobiła mała afera, bo oczywiście przez 2 miesiące nie doczekałem się faktury, zapomniałem zapłacić, i dopiero przy następnym zamówieniu zgłosił się jakiś dział, że zawieszają zamówienie, bo poprzednie niezapłacone...

Pisałem już o tym do nich parę razy - przysyłają fakturę, i historia się powtarza przy najbliższej okazji.

Też tak macie ??

Reply to
sundayman

Przecież masz specjalny panel dostępny po zalogowaniu gdzie możesz sobie wydrukować fakturę - jako oryginał.

A Urząd Skarbowy Cię nie wezwał do wyjaśnienia dlaczego nie zgłosiłeś nabycia??

MiSter

Reply to
MiSter

Jakiego nabycia?

Reply to
Marek

wewnątrzwspólnotowego

Reply to
Bool

Masz na myśli deklarację vat-ue składaną raz na kwartał, gdy występuje nabycie? Dlaczego zakładasz, że sundayman nie zna przepisów?

Reply to
Marek

W dniu 2014-09-30 08:14, MiSter pisze:

Nie ma takiej możliwości żeby wydrukować sobie fakturę ze swojego konta. Jest to nieco dziwne, ale tak jest. Można aktywować tylko e-invoice i dostawać fakturę na e-maila z automatu.

Adam Górski

Reply to
Adam Górski

W dniu 30.09.2014 o 01:43, sundayman pisze:

Nie. Fakturę na papierze, bizantyjską w formie, dostaję na papierze z paczką.

Pozdrawiam,

Reply to
Michał Smolnik

Znam przepisy :) Te faktury oczywiście w końcu do mnie trafiają, tylko zawsze pod koniec kwartału muszę ich poganiać...

Z panelu można aktywować e-invoice ? Kuśwa, przeoczyłem ?

Reply to
sundayman

W dniu 2014-09-30 10:34, Marek pisze:

Ja nic nie zakładam. Napisałem tylko o jakie nabycie chodzi, bo o to pytałeś.

Reply to
Bool

Ignorowanie przez nich "problemu faktury" pewnie wynika z tego, że kraje bardziej rozwinięte przykładają mniejszą wagę do znaczenia faktury niż jest to traktowane z nabożeństwem u nas jako dokument o mocy urzędowej czy niemal państwowej. jak kult pieczątki. Dla nich jest to papier na poziomie paragonu. To zjawisko jest dość skrajne na południu Włoch, gdzie lokalni "przedsiębiorcy" w ogóle nie chcą wystawiać żadnego dokumentu sprzedaży ;)

Reply to
Marek

A przy okazji przecież i tak musisz stworzyć wew. dokument księgowy na okoliczność tego zakupu, do niego żadnej formalnej faktury nie potrzebujesz, powinna wystarczyć lista zakupów dołączona do paczki (ichnia wz-etka).

Reply to
Marek

W dniu 2014-09-30 14:38, Marek pisze:

Nie chcą, bo w ich obrocie gospodarczym nie potrzebna jest faktura? Czy też może nie chcą, bo musieliby zapłacić od tego podatek. A więc być może ich Gwardia Finanza podchodzi do faktur tak samo nabożnie jak nasza skarbówka.

Reply to
Mario

W dniu 2014-09-30 14:41, Marek pisze:

No chyba że chciałbyś odliczyć VAT.

"Jeżeli przedsiębiorca jest VAT-owcem, wówczas VAT odliczy z chwilą otrzymania faktury albo w rozliczeniu za okres, w którym otrzymał fakturę, albo za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych. Sporządzony opis lub otrzymana specyfikacja nie dają podstaw do odliczenia VAT."

Reply to
Mario

Oczywiście. Jestem vatowcem, i normalnie księguję faktury z Farnella (oczywiście tak, jak się to robi dla nabycia wewnątrz wspólnotowego). Czyli - oni mi sprzedają bez vat.

No ale mniejsza o detale. Nie sądzę, żeby jakoś traktowali nas (czyt. mnie) gorzej niż innych, bo dość często dzwoni miła pani Kasia, wypytuje, czy jestem zadowolony, co może zrobić, żebym był jeszcze bardziej zadowolony, i żebym kupował więcej i częściej :)

No i gitara. Poza cenami często wyższymi niż w TME i tymi fakturami nie mogę na nich narzekać. Ale może sam sobie jestem winien, bo nie aktywowałem tych e-faktur. Nie widziałem takiej opcji. O ile jest ?

Reply to
sundayman

wspólnotowego).

I faktycznie dają cenę mniejsza o vat niż jest prezentowana na portalu (tam chyba pokazują brutto)?

Reply to
Marek

To drugie. Tam podobno mocno rozwinął się model dział. gosp. bez oficjalnej "działalności".

Reply to
Marek

oczywiście.

Reply to
sundayman

no to mi specjalnie nie przeszkadza, dopóki nie robi się problem z tymi fakturami. Raz już nawet napisałem coś złośliwego w rodzaju "nie narzucam się z zapłaceniem, ale gdybyście jednak chcieli jakieś pieniądze, to przyślijcie fakturę...".

Oczywiście przysłali. A za następnym razem znowu to samo :)

Reply to
sundayman

no to teraz powiedz - gdzie to jest, bo paczę, paczę i nie widzę...

Reply to
sundayman