Czy to w ogóle lutuje ?

Lutownica na USB na A. :-)

re

W dniu niedziela, 7 sierpnia 2016 23:49:33 UTC+2 użytkownik re napisał:

Śrubokrętem krzyżakowym też da się wywiercić dziurę w betonie pod kołek, przy czym wymaga to dużo siły i samozaparcia. Pewnie podobnie jest z tą lutownicą ;P

L.

Reply to
Lisciasty

zdziwił byś się. review od bigclive:

trzeba tylko uważać bo grot nie jest izolowany od USB (i pewnie jak zasilasz kiepskim zasilaczem to od sieci)

c.

Reply to
Cezar

re wrote in <news:no8adc$ahl$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl>

Podobno lutuje, ale wydaje mi sie, ze czytalem, iz grzalka sie w niej dosc szybko przepala.

Mnie bardziej interesuje kolba z regulacja temperatury, ale podobno rowniez jest awaryjna :(

astro

re pisze:

8W to z mocnej ładowarki USB, z PC max 2.5W, jak na filmikach lutować się nawet da, tylko elementy większe trzeba trochę dłużej grzać, dla mnie jest to nieprzydatne.
Reply to
AlexY

W dniu 2016-08-08 o 01:11, AlexY pisze:

bo w zasadzie to nie wiadomo dla kogo jest adresowana, chyba dla jakiegoś gadżeciarza...Ale działa, jak widać timer 555 wiecznie żywy, jak go przestaną produkować to się zakończy pewna epoka w elektronice :)

Reply to
Jawi

Użytkownik "Lisciasty"

[...]

Użytkownik "AlexY"

[...]

Cezar wrote in <news:no8bdc$tkq$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net>

Czyli ta lutownica nie nadaje sie do lutowania pinow do plytek z mikrokontrolerami, np Arduino Pro Mini? Czy te uA z polowa napiecia sieciowego moga spalic Atmege?

PS. Ciekawe rzeczy z cenami sie dzieja. Plytka STM32 STM32F103C8T6 kosztuje prawie tyle samo co klon Arduino Pro Mini 3.3V.

1.72USD
vs 1.69USD
astro

W dniu 2016-08-08 o 01:57, re pisze:

chyba gazowa w takim razie będzie najrozsądniejsza

a.

Reply to
Artur Miller

W dniu 2016-08-08 o 01:38, re pisze:

A podłączał wiertło do wiertarki? ;)

Reply to
robot

Użytkownik "re" snipped-for-privacy@re.invalid napisał w wiadomości news:no8ht4$5kl$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

sa tez na baterie

cos takiego i nawet dziala;)

Reply to
tck

Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:no8adc$ahl$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Mam pewne watpliwosci :-) Szczegolnie luty bezolowiowe.

Ale z odpowiednim zasilaczem te 8W tak w ogolnosci powinno dac rade. Niekoniecznie w takiej postaci, gdzie jednak mamy duza czesc chlodzona.

W dniu 2016-08-08 o 07:16, astro pisze:

Jak klikniesz w pierwszy link i chciałbyś dokonać zakupu to dodaje jednak koszty przesyłki tak samo jak pobawisz się ilością to przesyłka pozostaje, razem 3,47 dolara. To prawie koło 13-14pln. Na eBay jeszcze taniej z darmową przesyłką. Drugi link, każe eis logować, ale w tytule widzę, że to jednak 2 sztuk dotyczy? I znowu na eBayu Arduino mini 5pln.

Druga sprawa, dlaczego miałby ten mały arm kosztować dużo drożej, skoro ceny wynikają z popytu i ceny robocizny. W Polsce ten ARM od 11-12pln, atmega 328 od 8-9pln (tqfp) Różnica niewielka. A druga sprawa skąd chińczyk bierze te układy skoro zmontowany układ jest tańszy niż u nas sam kontroler :(

Reply to
Jawi

W dniu 2016-08-08 o 10:28, J.F. pisze:

Mój ojciec miał coś podobnego (6W, 12V) gdy 25 lat temu pracował jako zegarmistrz.

Reply to
ww

Jawi wrote in <news:57a84382$0$15199$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl>

W opisie obydwu ofert widnieje "Free Shipping to Poland". Koszty przesylki pojawiaja sie po wybraniu wiekszej ilosci sztuk. Jesli ktos kupuje hurtowo dla firmy, to na

moze bedzie jeszcze taniej. Sam kupilem tego STMa za chyba 1.82USD juz z przesylka do PL. Zamierzam go programowac w Arduino.

Nie widze na eBay Arduino Pro Mini ATMEGA328P 3.3V za mniej niz 1.69USD z przesylka do Polski. Prawie zawsze chinskie produkty sa tansze na

niz na ebay (choc niekoniecznie zachodnich marek, ale produkowanych w ChRL).

Reply to
astro

Użytkownik "robot" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:no9bu6$j6m$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

pojechali do Finlandii na targi drewna. Spodobala im sie pila, przy ktorej byl podpis: "zetniesz 30 drzew w ciagu dnia!". Kupili. Ale juz po kilku dniach wrocili z reklamacja, mowiac: "Nasi najlepsi fachowcy scinali ta pila tylko 20 drzew w ciagu dnia!". Finowie spojrzeli po sobie. "No coz zaraz sprawdzimy". Uruchomili silnik i podeszli do kloca drzewa. Na to jeden Rosjanin traca drugiego w ramie: "Wania patrz, ona ma motor!"

:)

Reply to
HF5BS

Użytkownik "tck" snipped-for-privacy@top.Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości news:no9cml$k02$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Wiem, wiem! Już wiem! Ja sobie... ja sobie zrobię lutownicę na solara!

Reply to
HF5BS

W dniu 08.08.2016 o 01:57, re pisze:

A auto na urlop bierzesz? Jeśli tak to polecam lutownicę zasilaną z zapalniczki samochodowej, normalne (nie chińskie) 40W, do lutowania wszystkiego. W ostateczności przetwornica i można nawet cały warsztat zabrać, tylko co to za urlop ;)

Reply to
Jakub Rakus

Dzisiaj w TV zobaczyłem Porsche z dodanymi ogniwami słonecznymi na dachu - nic mnie już nie zdziwi.