Czy to ma sens? chyba nie...

W Lidlu  wkrĂłtce będzie taka lampa:

http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index_21896.htm

Trwałość świetlówki 8000h, czas włączenia od 10 sekund do 11 minut czyli
świetlówka powinna wytrzymać min. 43tys. załączeń, czarno to widzę...

Re: Czy to ma sens? chyba nie...

Może rozwinę myśl :)
Było by to może i niegłupie jako alternatywa samego włącznika
zmierzchowego żeby światło nie włączało się zanim nie będzie potrzebne
ale wtedy to raczej widział bym czasy od pół godziny do kilku godzin i
mało czuły włącznik nie reagujący na kota czy jeża.

Re: Czy to ma sens? chyba nie...

Nie bardzo rozumiem o co co chodzi, ale z reguły w takich lampach możesz
ustawić jako zmierzchowe (włącza się gdy jest ciemno) lub reagujące na
ruch czyli mające oświetlić komuś drogę. Po co mu oświetlać drogę przez
kilka godzin?
A trwałość 8000 godzin jest pewnie dla świetlówki określona przez jej
producenta przy jakimś zadanym typowym sposobie eksploatacji. Zapewne
nie będzie to 43tysiące razy  11 minut czy 2.8 miliona załączeń razy 10
sekund.

Re: Czy to ma sens? chyba nie...

Mam cos w tym rodzaju. Zauwaz, ze pod spodem sa pokretla do regulacji -
tam wlasnie regulujesz "wyczuwanie zmierzchu" i czulosc na ruch.
U mnie czujnik dziala od momentu gdy sie zaczyna robic szaro i na
odleglosc do furtki. Sasiad nie wyregulowal, i jak u mnie pies chodzi to
mu sie przed garazem zapala ;) A ma garaz 20m vis-a-vis budy, wiec
prawie cala noc mu sie swieci ;P

pzdr

--
venioo
GG:198909

Re: Czy to ma sens? chyba nie...

Kurcze, chyba nie po polsku napisałem,
z grubsza chodzi mi o to jaki ma sens sterowania świetlówki czujką PIR
szczególnie na kilkanaście sekund czy minutę, przecież w pół minuty nie
osiągnie nawet znamionowej jasności i to ją zamorduje w ruchliwym
miejscu w pół roku a w rzadko uczęszczanym nie ma sensu zakładać
energooszczędnej.

Przecież nie chodziło mi o to czy lampa z czujnikiem ma sens tylko czy
ma sens taka lampa z świetlówką bo do tej pory widziałem wyłącznie z
halogenem.

Re: Czy to ma sens? chyba nie...

Po pierwsze - skad wiesz co tam wsadzili, po drugie - moze wzmocnione, po
trzecie - co sie martwisz, trzymaj paragon, po czwarte - wsadzilem
swietlowke do lazienki - wytrzymala ponad rok.

Z halogenem tez nie ma sensu. Bo to i nie lubia czestych wlaczen i wymagaja
nagrzania. no i koty ci rachunek nabijaja.

Po przedostatnie: sa swietlowki wzbudzane indukcyjnie, bezelektrodowo.

J.

Re: Czy to ma sens? chyba nie...

Re: Czy to ma sens? chyba nie...

cytując opis "z żarówką energooszczędną 22 W (~ ok. 120 W), " , a na zdjęciu
widać co wsadzili
no tu wielkiego pola manewru nie ma

MaW

Re: Czy to ma sens? chyba nie...

Może to celowo zrobił, żeby pieskowi w nocy ciemno nie było? :)

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

Mi to rybka, mam sypialnie po drugiej stronie domu, a moje DWA pieski
sasiad ma prawie centralnie na przeciwko swojej sypialni :)

--
venioo
GG:198909

Re: Czy to ma sens? chyba nie...

Ano widzisz - i o co się martwić? :)

===

Srul winien był sąsiadowi Moszemu tysiąc dolary. Leży w łóżku z Salcie,
wzdycha, Salcie się pyta:
- Srul, czemu tak aj-waj wzdychasz?
- A bo widzisz Salcie, ja jestem winien Moszemu tysiąc dolary i nie mam
oddać.
- Ja to zaraz załatwię - rzecze Salcie.
Otwiera okno i woła - Mosiek, Mosiek!
Mosze otwiera swoje - Czegóż, Salcie?
- Srul jest ci winien tysiąc dolary do dzisiaj?
- Jest!
- No, to on ci ich nie odda! - odkrzyknęła Salcie i zamknęła okno, zwracając
się do Srula - Widzisz Srul? Teraz on ma problem, nie ty, śpij spokojnie!

===

Skoro sąsiada stać na płacenie za "pusty" prąd, czyż można mu zabronić? :)

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

Ależ oczywiście, że nie ;) A i zlodzieje moze nie beda chcieli sie
krecic w poblizu rozswietlajacych sie z nienacka budynkow ;P

--
venioo
GG:198909

Re: Czy to ma sens? chyba nie...

No jak to nie ? Sasiad sobie swieci bez potrzeby, a klimat sie ociepla :-)

Ochroniarza niech zatrudni, to bedzie jednego potencjalnego zlodzieja mniej
:-)

J.

Re: Czy to ma sens? chyba nie...

Z 6 lat temu kupiłem  w Lidlu lampę zewnętrzną z taką samą czujką, ale na
żarówkę 60W i do tej pory żarówki jeszcze nie wymieniałem. Czas świecenia
4min po wykryciu ruchu.

Site Timeline