Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?

Czy mozna gdzies kupic cos takiego jak wtyki RJ45 ktore maja wyjscie na
kabel pod katem np 90 czy 120 stopni itp (a nie na wprost 180 st) ?
Na linke lub na drut - bez roznicy.

Fanto

Re: Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?

Można, ale zdaje mi się, że nie będziesz chciał kupić. Np. Farnell numer
1719114.

Re: Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?

...choćby z tego powodu, że nie jest to *wtyk z wyjściem kątowym*,
tylko zwykły wtyk z kątową obudową zaginającą kabel. Widać to na
PDF-ie producenta.

Re: Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?

Anie - to nie jest w takim razie wtyk katowy tylko "podrobka" :)

Fantom

Re: Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?

Dość trudno sobie wyobrazić *zaciskany* kątowy wtyk, który by nie
był podróbką. Idea wtykania drutów między rowki implikuję konstrukcję
"na wprost" i eliminuje kątową. To co mogę sobie wyobrazić jako rzecz
realizowalną technicznie, to wtyk z mocowaniem takim jak na przykład
w złączach dysków ATA. To się stosuje przeważnie do kabli taśmowych,
ale do innych też można. Tu jest odwrotnie -- konstrukcja wymusza
"kątowość". Tylko po co to komu? Do ethernetu raczej się słabo nadaje,
może do RS-232 w RJ45. Nie spotkałem się z czymś takiem, ale świat jest
duży, a ludzie robią różne dziwne rzeczy.

Re: Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?
Hello Jarosław,

Do laptopów - wtyk "podłużny" daje dobrą dźwignię do wyłamywania
gniazda. To samo dotyczy wtyków USB i wszelkich dongli.

Re: Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?

Ciężko mi sobie wyobrazić, aby z brzegu laptopa wystawała mi pionowo
"chorągiewka" z RJ45  ;)

No, chyba że w dół - wtedy wiertarka i otwór w blacie biurka ;)

--
Pozdrawiam.

Adam.

Re: Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?
Hello Adam,

Masz słabą wyobraźnię - najwygodniej jest w bok.

Re: Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?

Bo w ogóle podłączanie jakichkoliwk kabelków do laptopa to pomysł,
który ode złego pochodzi. Na szczęście w większości sytuacji można
tego uniknąć. Najtrudniej z zasilaniem -- ale tu dobra jest jedynie
ta magnetyczna wtyczka, co to ją mają laptopy Apple. Wszystko inne,
w porównaniu z tym złączem, to toporne rozwiązanie.

Inni producenci pozostają przy starych metodach, co zwykle tłumaczone
jest patentem Apple, którym firma nie chce się dzielić (US 7,311,526
Magnetic connector for electronic device" z 25.12.2007 r.). I tu mnie
jedno zastanawia -- rok później firma Nokia uzyskała niemal identyczny
patrnt (US 7,467,948 "Magnetic connector for mobile electronic devices"
z 23.12.2008 r.). Ja wiem, że system patentowy, to w tej chwili jeden
wielki burdel. Ale czemu chociaż Nokia tego nie robi, jak ma pokładkę?

Re: Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?
UBF%ytkownik JarosB3%aw SokoB3%owski napisaB3%:
amywania

PoczekaE6% musimy aBF% ogniwa paliwowe staniejB1%.

--20%
Darek

Re: Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?

Wreszcie człowiek będzie mógł się napić ze swoim komputerem.

Re: Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?
UBF%ytkownik JarosB3%aw SokoB3%owski napisaB3%:

Pij szybciej bo siEA% B6%ciemnia!

--20%
Darek

Re: Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?

Na etanolu ogniwa też mogą pracować. I to w takim ludzkim stężeniu.

Re: Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?
Miernik baterii wyskalowany w promilach :DDD Podoba mi sie :DDD

--
Marcin "Ahmed" Gala
m.gala(maupa)interia.pl

Re: Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?
UBF%ytkownik RoMan Mandziejewicz napisaB3%:

Wszystkich wtykF3%w dotyczy, B3%B1cznie z zasilaniem.

--20%
Darek

Re: Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?

Aczkolwiek wtyki zasilania są już powszechnie 90'.
Zwykle tam, gdzie laptop jest od szanującej się firmy, np. Sony.

Re: Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?

Hmm... mam wrażenie, że w ostatnio kupowanym drogim laptopie była
wtyczka prosta. Natomiast w najtańszym wyprodukawanym przez firmę
przez lud okrzykniętą jako podła -- kątowa. Ale widać firma się
szanuje i nie zwraca uwagi na to co o niej mówią.

Ale z drugiej strony ta lepszość kątowej, to jakaś kompletna bzdura.
Przy prostej jest niezerowe prawdopodobieństwo, że kabel będzie
szarpnięty wzdłuż osi wtyczki, a wtedy po prostu siła wyciągnie ją
z gnazdka i na tym się skończy. Przy wtyczcze 90° jest stuprocentowa
gwarancja, że kopnięcie przewodu spowoduje spierniczenie się komputera
z biurka na podłogę. A przy odrobinie szczęścia i odpowienim ułożeniu
kabla, zanim sprzęt osiągnie glebę, już będzie miał wyłamane gniazdko.

Re: Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?
W notebooku to może bym wolał prostą (mam taki i taki) z uwagi na wspomnianą
możliwość szarpnięcia przewodem.
Zadziwia mnie natomiast brak ergonomi sprzętu stacjonarnego (jakieś faksy,
drukarki, skanery, kopiarki celują).
Tak jakby projektowane do biur bez ścian.
Podobnie z telewizorami itp.
Strasznie trudno projektantom schowane gniazdo zrobić??
A przykład pozytywny sprzed niemal 20 lat:
HP Laser Jet (np. 4L).

W notebookach to mi bardziej przeszkadza, że jak wkładam 4 wtyczki to oczywiście
każda musi być z innej strony.
Przecież tak trudno się domyśleć, że user będzie chciał i zasilanie i mysz i
ethernet i słuchawki ;-)

-----

| Aczkolwiek wtyki zasilania są już powszechnie 90'.
| Zwykle tam, gdzie laptop jest od szanującej się firmy, np. Sony.

Re: Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?
Hello ąćęłńóśźż,

Projekt wymusza zastosowanie odstępu od ściany - wentylacja jest
bardzo potrzebna.

Ale po co? Żeby użytkowniki dowalali do ściany i urządzenia się
przegrzewały?

Re: Czy sa wtyczki RJ45 katowe ?

W mikrofalach dają "kołek" dystansowy z tyłu obudowy. Proste i skuteczne.

Site Timeline