Czy są takie układy dekoderów 7 segmentowych

Witam. Czy są takie dekodery  7 segm. c-mos, hc,  które posiadają zatrzask,
i wygaszanie zer , ale z wyświetlaniem pełnych cyfr 6 i 9 ?

Re: Czy są takie układy dekoderów 7 segmentowych

Sa, np: CD40110B

Re: Czy są takie układy dekoderów 7 segmentowych
------------

Przepraszam, brak wygaszania zer...

Re: Czy są takie układy dekoderów 7 segmentowych

Znalazlem.., MC14513B, ma wszystko.

Re: Czy są takie układy dekoderów 7 segmentowych

Tylko że w Polsce nie można go kupić, chyba że ktoś wie gdzie. Znalazłem,
ale po 80zł 1 szt !

Re: Czy są takie układy dekoderów 7 segmentowych

http://pl.farnell.com/on-semiconductor/mc14513bcpg/4000-cmos-4513-dip18-15v/dp/9665269

Przesyłka - około 20 zł.

Pozdrawiam,
Michał

Re: Czy są takie układy dekoderów 7 segmentowych

http://pl.farnell.com/on-semiconductor/mc14513bcpg/4000-cmos-4513-dip18-15v/dp/9665269
Ok. dzięki, ale jak ktoś znajdzie jeszcze inny sklep to chętnie też przejrzę
ceny.

 kolarz

Re: Czy są takie układy dekoderów 7 segmentowych

W TME jest trochę taniej.

Michał

Re: Czy są takie układy dekoderów 7 segmentowych

 kola

Re: Czy są takie układy dekoderów 7 segmentowych

http://www.tme.eu/pl/katalog/uklady-scalone-cmos-40-45_100312/#cleanParameters%3D1%26search%3D4513%26id_category%3D100312%26bf_szukaj%3D +
( skrócony link: http://tinyurl.com/ygdovxp )
O ile dobrze myślę, że jest to dokładny odpowiednik.

Michał

[...]

Można zapytać TME jakiego producenta ten układ, albo o dokładne oznaczenie.
Układ wygląda na standardową serię CMOS 4000, w której oznaczenia są
wymienne w zależności od producenta CD4513, HEF4513, MC14513, polskie były
MCY. Liczba nóżek jest zgodna.

Michał

Re: Czy są takie układy dekoderów 7 segmentowych

Mam dwa te uklady, bo je gdzies zamawialem i za diabla nie moge sobie
przypomniec, gdzie?! A notatki tez diabel ogonem nakryl...
Uzywalem je w ilosci ok 4 sztuk do urzadzenia prototypowego, i gdyby kosztowaly
tak drogo jak piszesz, to bym przeciez pamietal...
Ile ich potrzebujesz, bo jesli incydentalnie, to moze pogrzebie w zasobach, ale
jesli do masowki, to lepiej znajdz niewysychajace zrodlo tychze ukladow.

Re: Czy są takie układy dekoderów 7 segmentowych

 Zrezygnowałem, bo sa tylko ze wspólną katodą  Pozatym trudno je dostać, na
razie sa, ale za rok, to może być problem.
Kolarz.

Re: Czy są takie układy dekoderów 7 segmentowych

attiny nie starczy? 3 ziko.

btw. moze jest cos tanszego z fpga co by dalo rade?