Czy naprawia się wentylatory do laptopów???

Tak pytam, bo mam padnięty wentylator do T42 i wiem że samego raczej nie
dokupię, a całość z hotpipe droga jak diabli (240zł w sklepach
internetowych, 170zł na Allegro, ale podejrzewam że jakość niska). A
wentylator nie klekotał, nie zabity kurzem, nie wytarty na łożysku - ładnie
się obraca (długo i cicho jak na niego dmuchnąć) - wolałbym dać fachowcowi
50zł za naprawę niż sprzedawcy 150zł za nowy, nie wiadomo jaki.

Re: Czy naprawia się wentylatory do lapto pów???
Naprawia się ale zwykle te, które mają kłopoty z obracaniem się. Są
nawet obrazkowe instrukcje:
Jeżeli T43 nie jest bardzo podobny do Twojego, to musisz sam poszukać
właściwej instrukcji. Niestety nie potrafię pomóc w rozpoznaniu, czy
faktycznie masz problem z wentylatorem, czy z jego sterowaniem, ponieważ
piszesz o lekkim obracaniu się a to może oznaczać zupełnie inną przyczynę.
Maciek

Re: Czy naprawia się wentylatory do laptopów???

dzięki, czytałem - nawet myślałem, że to ten F4 padł, ale nie...

Podpinałem wentylator pod zasilacz od komórki (miernik pokazywał 7V, ale
chyba by te 2V więcej nie zabiło?) i nie kręcił się. Nie startował, nie
pracował. Więc myślę, że to spalony wentylator - uzwojenie albo elektronika.
Na płycie jest +5V w momencie odpalania laptopa a bezpiecznik F4 ma
przejście.

o, myślałem że problemem jest tylko zacieranie się łożysk, a nie lekkie
obracanie... Jaka może być - szkodliwa - przyczyna lekkiego obracania się?
(tzn. wiem z tej solucji, że dobry wentylator ruszony lekko ma pulsować
przez sekundę, ale mój też chyba tak pulsuje - na pewno minimalne oscylacje
ma - ale nie wiem po co te pulsacje muszą być)

PS Przeczytałem to teraz jeszcze raz i mi wyszło, że i tak nikt by się nie
chciał przez godzinę bawić z rozbieraniem laptopa, pruciem obudowy
wentylatora, naprawianiem elektroniki i składaniem tego wszystkiego do kupy
za 50zł.

Re: Czy naprawia się wentylatory do lapto pów???

Lekkie obracanie się nie jest wadą, tylko oznacza, że nie musisz robić
tego, co w instrukcji. Problem tkwi w innym miejscu. Instrukcję
zacytowałem, żeby pokazać co się naprawia - takie padło pytanie: czy się
naprawia. Nawet tak robiłem i to działa.
Pytanie - ile jest przewodów wychodzących z silnika? Nie pamiętam a na
zdjęciu widzę trzy. Być może ten trzeci, to zwrotny sygnał, że się
obraca. Trzeba uważnie sprawdzić zasilanie ale takiego przypadku nie
miałem, więc tu na odległość nie pomogę.
Maciek

Re: Czy naprawia się wentylatory do laptopów???
W wiadomości:4e4c0413$0$2457$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl,

poprawna polszczyzna:

- Wyciąg klawiaturę i zdejm spodni element obudowy z touchpadem
- Wyciąg wentylator

:)

--
VSS

Re: Czy naprawia si? wentylatory do laptopów???

Wpisz na allegro 'wentylator t42', kupisz go za okolo 30zl.

a.

Site Timeline