Czy naprawia się wentylatory do laptopów???

Tak pytam, bo mam padnięty wentylator do T42 i wiem że samego raczej nie dokupię, a całość z hotpipe droga jak diabli (240zł w sklepach internetowych, 170zł na Allegro, ale podejrzewam że jakość niska). A wentylator nie klekotał, nie zabity kurzem, nie wytarty na łożysku - ładnie się obraca (długo i cicho jak na niego dmuchnąć) - wolałbym dać fachowcowi

50zł za naprawę niż sprzedawcy 150zł za nowy, nie wiadomo jaki.
Reply to
arek

Użytkownik arek napisał:

Naprawia się ale zwykle te, które mają kłopoty z obracaniem się. Są nawet obrazkowe instrukcje:

żeli T43 nie jest bardzo podobny do Twojego, to musisz sam poszukać właściwej instrukcji. Niestety nie potrafię pomóc w rozpoznaniu, czy faktycznie masz problem z wentylatorem, czy z jego sterowaniem, ponieważ piszesz o lekkim obracaniu się a to może oznaczać zupełnie inną przyczynę. Maciek

Reply to
Maciek

Użytkownik "Maciek" snipped-for-privacy@polobox.com napisał w wiadomości news:4e4c0413$0$2457$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

dzięki, czytałem - nawet myślałem, że to ten F4 padł, ale nie...

Podpinałem wentylator pod zasilacz od komórki (miernik pokazywał 7V, ale chyba by te 2V więcej nie zabiło?) i nie kręcił się. Nie startował, nie pracował. Więc myślę, że to spalony wentylator - uzwojenie albo elektronika. Na płycie jest +5V w momencie odpalania laptopa a bezpiecznik F4 ma przejście.

o, myślałem że problemem jest tylko zacieranie się łożysk, a nie lekkie obracanie... Jaka może być - szkodliwa - przyczyna lekkiego obracania się? (tzn. wiem z tej solucji, że dobry wentylator ruszony lekko ma pulsować przez sekundę, ale mój też chyba tak pulsuje - na pewno minimalne oscylacje ma - ale nie wiem po co te pulsacje muszą być)

PS Przeczytałem to teraz jeszcze raz i mi wyszło, że i tak nikt by się nie chciał przez godzinę bawić z rozbieraniem laptopa, pruciem obudowy wentylatora, naprawianiem elektroniki i składaniem tego wszystkiego do kupy za 50zł.

Reply to
arek

Wpisz na allegro 'wentylator t42', kupisz go za okolo 30zl.

a.

Reply to
Wemif

W wiadomości:4e4c0413$0$2457$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl, Maciek snipped-for-privacy@polobox.com nastukał:

poprawna polszczyzna:

- Wyciąg klawiaturę i zdejm spodni element obudowy z touchpadem

- Wyciąg wentylator

:)

Reply to
VSS

Użytkownik arek napisał:

Lekkie obracanie się nie jest wadą, tylko oznacza, że nie musisz robić tego, co w instrukcji. Problem tkwi w innym miejscu. Instrukcję zacytowałem, żeby pokazać co się naprawia - takie padło pytanie: czy się naprawia. Nawet tak robiłem i to działa. Pytanie - ile jest przewodów wychodzących z silnika? Nie pamiętam a na zdjęciu widzę trzy. Być może ten trzeci, to zwrotny sygnał, że się obraca. Trzeba uważnie sprawdzić zasilanie ale takiego przypadku nie miałem, więc tu na odległość nie pomogę. Maciek

Reply to
Maciek