Czy można w temacie TV LCD + PC?

JeB6%li tak, to bardzo proszEA% znawcF3%w o sugestie:

PYTANIE 1: jaki polecacie model TV LCD 42" FullHD do okoB3%o 2500 zB3%?

Musi dobrze wspF3%B3pracowaE6% z komputerem stacjonarnym, gdyBF% obecnie
przewidujEA% mniej wiEA%cej takie zastosowanie:
- ZwykB3%a kablF3%wka bez HD- 60% (bez wB3%B1czania kompa)
- Filmy zripowane z kompa (wszelkiej maB6%ci mpegi, aviki, itp...) 15%
- Praca przy komputerze (office, Internet, oglB1%danie zdjEA%E6,
okazjonalnie AutoCAD i photoshop) - 15%
- DVD z odtwarzacza w kompie - 10%
- (Nie planujEA% uBF%ywaE6% sprzEA%tu do gier)

Dodam jeszcze, BF%e w przyszB3%oB6%ci planujEA% dodaE6% zestaw audio i jaki=
B6%
stacjonarny odtwarzacz Blue-ray.

WstEA%pnie rozwaBF%aB3%em takie modele:
TV LCD LG 42LD650
Philips 42PFL5405H
Panasonic TX-L42S20E
Toshiba 42XV635DG

PYTANIE 2: Czy taki TV da siEA% normalnie uBF%ywaE6% pod istniejB1%cB1%
zintegrowanB1% kartEA% graficznB1% na pB3%ycie gB3%F3wnej Gigabyte
Ga-8I945GMF ???

PYTANIE 3: Jakie mogB1% byE6% prawdopodobne problemy z rozdzielczoB6%ciami?
- np. nie wykrywanie TV, zB3%y format wyB6%wietlania filmF3%w, nie
obsB3%ugiwanie FullHD, migotanie, inne???

PYTANIE 4: Ewentualnie - czy moBF%ecie poleciE6% dobrB1% kartEA% graficzn=
B1%,
ktF3%ra pozwoli uniknB1%E6 problemF3%w jak w pytaniu 3, da siEA% podpiB1%
E6% do
obecnej pB3%yty gB3%F3wnej a w przyszB3%oB6%ci pozwoli pracowaE6% na wszys=
tkie
sposoby z FullHD - B3%B1cznie ze zgrywaniem filmF3%w z TV, blueray lub z
kamery na HDD?

PYTANIE 5: Czy jeBF%eli korzystam z kablF3%wki to TV musi byE6% wyposaBF%on=
y w
tuner DVB-C i czy trzeba jakoB6% sprawdzaE6% zgodnoB6%E6 z sygnaB3%em
konkretnego dostawcy kablF3%wki? Kiedy konieczne jest DVB-T z dekoderem
MPEG4?

Bardzo dziEA%kujEA% za wszelkie sugestie lub wB3%asne doB6%wiadczenia z
podobnym tematem!
Pozdrawiam!
Marek

Re: Czy można w temacie TV LCD + PC ?

Do oglądania filmów (ruchomych obrazów) tylko plazma.
Jeszcze nie widziałem LCD ANI JEDNEGO który można by przyrównac do
plazmy tej samej klasy.
Nachalna ale skuteczna akcja promocyjna doprowadziła do tego że LCD są
teraz droższe od plazmy. A LED podświetlane LCD to już w ogóle.

A. Grodecki

Re: Czy można w temacie TV LCD + PC?

Tak się mówi ale mnie obraz w tv plazmowym się po prostu nie podoba.
Widać podobnie ma wielu nabywców bo sklepy są wyczyszczone z LCD albo w
chorych cenach zostały egzemplarze. Stoją duże plazmy w niezłych cenach
i kuszą ale jakoś wolałbym LCD.

--
Piotr

Re: Czy można w temacie TV LCD + PC ?

Przeciętny kupujący kieruje się tym co mu sprzedawca doradzi, co wyczyta
na forach (w większości głupie opinie o poborze prądu, refleksach,
czerni itp) oraz wyglądem samej obudowy. Malo kto zwróci uwagę na jakość
samego obrazu, bo mało kto wie na co patrzeć. Więc taki argument, co
wybrała większość (owieczek), nie jest dobry ;)

A. Grodecki

Re: Czy można w temacie TV LCD + PC?

to nie doradzają na koncu plazm żeby też zeszły?

no właśnie ja nie wiem na co i na oko najbardziej podoba mi się obraz w
starych LCD (ze świetlówkami)

ale argument za czym? że mam kupić jak i one?
owieczki teraz lecą na LED

--
Piter

Re: Czy można w temacie TV LCD + PC ?

Doradzają to na czym się najwięcej da zarobić.
A najwięcej da się zarobić na:
1. LCD + LED
2. LCD
3. Plazma
Wiele osób pracuje z ogromnym wysiłkiem na to, żeby Twój wybór był po
ich myśli.

Postaw sobie obok dobry LCD i dobrą plazmę, puść ten sam obraz dobrej
jakości, porównaj kolory, porównaj wygląd obrazu na gwałtownych
przejściach kolorów (okolice krawędzi).
:)

A. Grodecki

Re: Czy można w temacie TV LCD + PC?
W wiadomości:4d44c206$0$2442$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl,

potwierdzam, tak samo jak do kablówki, zdecydowanie lepsze wyświetlanie
obrazu niz w LCDkach.

--
VSS

Re: Czy można w temacie TV LCD + PC?

Latem pomagalem ojcu wybrac tv 42" do 4k pln.
Po dluzszym lazeniu po sieci wybor padl na jakas plazme.

Po jakims czasie odwiedzam ojca a na stoliku stoi 42" ...LCD LED :).
Sprzedawca z Euro RTV (nasz dobry znajomy o ironio)
naklonil go do kupna jakiegos led-owego Sharpa
tlumaczac, ze majac plazme bedzie placil wieksze rachunki za prad.
Ojciec wlacza tv na ok 1h / dzien - nieraz rzadziej.
Zebyscie slyszeli jaka wiazanke mu puscilem...

Re: Czy można w temacie TV LCD + PC?
Hello Q,

Na grzyba człowiekowi, który telewizję ogląda od przypadku do przypadku
wypasiony telewizor?

Więcej szacunku dla starszego!

Re: Czy można w temacie TV LCD + PC?

Bo jak juz oglada, to wymaga wysokiej jakosci :-)

Oczywiscie w jego przypadku zuzycie pradu jest drugorzedne.

A jesli stary a glupi :-)

J.

Re: Czy można w temacie TV LCD + PC?
Hello J.F.,

Też będziesz stary i głupi... A rozmnożyłeś się już?

Re: Czy można w temacie TV LCD + PC?

Nie znal sie, zapytal o rade, wiec glupota nie wchodzi tu w rachube -
- to dziecieca naiwnosc, ze "przeciez ludzie sa dobrzy i nie klamia
a znajomi to juz w ogole nigdy mnie nie oszukaja" ;).

Eh, raz kupilem auto od znajomego.
Tak, to bylo glupie :).

Re: Czy można w temacie TV LCD + PC?

Stary 15..20-letni CRT zepsul sie i powstala potrzeba nowego TV.
Doradzilem biorac pod uwage wielkosc pokoju i docelowa kwote,
ale potem okazalo sie, ze nie mam daru przekonywania :).

Re: Czy można w temacie TV LCD + PC?

podłączasz tv w miejsce monitora przez kabel VGA i juz
w kompie ustawiasz rozdzielczość 1920 x 1080

Jeśli dokupisz kartę graficzną z DVI lub HDMI to będziesz mógł połączyć
tv z kompem kablem HDMI.

--
Piotr

Re: Czy można w temacie TV LCD + PC ?

I nie zobaczyc zewnetrznych 2-5% obrazu, bo TV powiekszaja obraz z HDMI
(i nie powiekszaja z VGA).

--
Jerry1111

Re: Czy można w temacie TV LCD + PC ?

Dletego stosuje sie skalowanie.

Re: Czy można w temacie TV LCD + PC?

nie żartuj sobie że tego nie da się przełączyć w menu :)
a w ogóle to po co powiekszają? jeśli ma być z kompa wysłane 1920x1080
to chcę mieć tyle samo na tv.

--
Piter

Re: Czy można w temacie TV LCD + PC ?

Ja nie wiem po co powiekszaja. Zamiast filozofowac, podlacz Ty kompa
uzywajac HDMI i powiedz jak zmniejszyles overscanning ;-)
Jak juz przejdziesz przez wszystkie menu w TV, to powiedz jak to po
stronie kompa pozmieniales.

AFAIR tylko niektore Sony maja mozliwosc wylaczenia overscanningu.

--
Jerry1111

Re: Czy można w temacie TV LCD + PC?

dobrze że mnie ostrzegłeś o tej durnocie bo jeszcze
nie kupiłem tv :)

to coś jak hp pavilion tylko pod Vistę )

--
Piotr

Re: Czy można w temacie TV LCD + PC?
Panowie, jeszcze raz wracajB1%c do tematu - jestem laikiem i prF3%bujEA%
ogarnB1%E6 "niezbEA%dne minimum". Po przewertowaniu w miEA%dzyczasie wielu
forF3%w wyklarowaB3%y mi siEA% takie konkretne pytania - bEA%dEA% bardzo
wdziEA%czny za podpowiedzi!

1.    ZdaB3%em sobie (niestety dopiero niedawno) sprawEA%, BF%e divxy, xvidy
itp. mogB1% mieE6% bardzo rF3%BFne rozdzielczoB6%ci (np. 640x272, 640x360,
720x576, 704x288, itp) ale wszystkie one sB1% poprawnie wyB6%wietlane na
standardowym monitorze kompa.
O co wiEA%c trzeba zadbaE6%, by takBF%e TV-LCD podB3%B1czony do kompa poka=
zywaB3%
materiaB3% dokB3%adnie tak jak monitor komputera - tzn. filmy wszelkiej
maB6%ci np. mpegi, aviki, divx, xvid, voby, i wszystkie inne popularne
formaty B3%B1cznie z DVD oraz zdjEA%cia statyczne (JPG, tiff...)wyB6%wietl=
aB3%y
siEA% maksymalnie wpasowane w ekran, w poprawnych proporcjach i bez
znieksztaB3%ceF1% (np. przycinania, rozciB1%gania, itp.) - przeglB1%dajB1%c=
 fora
widzEA%, BF%e jest to niestety czEA%sty problem.
2.    Dlaczego czasem film puszczany z PC na TV LCD wyB6%wietlany jest bez
napisF3%w podczas gdy na standardowym monitorze napisy widaE6%?
3.    Czy przy oglB1%daniu 50" TV z odlegB3%oB6%ci okoB3%o 4.5 m widaE6% rF3%
BF%nice
pomiEA%dzy HD Ready i Full HD? A jeB6%li nie, to czy sB1% jakieB6% powody, =
dla
ktF3%rych warto jednak zakupiE6% FullHD?
4.    Jakie parametry TV-LCD sB1% obecnie "w miarEA% przyzwoitym standardem
minimum" (nie chodzi mi o top-tech-nowinki tylko o wielkoB6%ci poniBF%ej
ktF3%rych "nie wypada" raczej schodziE6% by nie bolaB3%y oczy)?
a.    JasnoB6%E6 [cd/m2]
b.    Kontrast
c.    Czas reakcji matrycy
5.    W czym w praktyce (nie w teorii) TV 100 Hz bEA%dzie lepszy od
50/60Hz ? (szczegF3%lnie chodzi mi o sytuacjEA% gdy BC%rF3%dB3%em filmF3%w =
bEA%dzie
komputer). Czy wiEA%c rzeczywiB6%cie warto mieE6% 100 Hz? W jakiejB6%
instrukcji wyczytaB3%em, BF%e w trybie pracy z komputerem czEA%stotliwoB6%
E6% i
tak jest ~60Hz - czy to prawda? (wydaje mi siEA%, BF%e przy pracy z
komputerem przy 60Hz oczy mogB1% siEA% juBF% mocno mEA%czyE6%)
6.    JeBF%eli moja obecna karta grafiki (zintegrowana z pB3%ytB1% gB3%F3wn=
B1%
Ga-8I945GMF) ma tylko wyjB6%cie d-sub i obsB3%uguje rozdzielczoB6%E6 1280x=
720
(ale nie obsB3%uguje 1920x1080) - to czy z duBF%ym prawdopodobieF1%stwem
bEA%dEA% mF3%gB3% uzyskaE6% "zadowalajB1%cy" obraz tylko na TV HD-ready (al=
e juBF%
nie Full-HD)?
7.    JakB1% kartEA% grafiki polecilibyB6%cie do pracy z TV-LCD FullHD? Dodam,
BF%e chodzi tylko o oglB1%danie filmF3%w (zero gier) - moBF%liwie najlepszy
stosunek jakoB6%ci do ceny.
8.    JakB1% trzeba kupiE6% kartEA% by sygnaB3% obrazu Full-HD (np. z TV, kame=
ry
lub z odtwarzacza Blue-ray) mF3%c przechwytywaE6% i rejestrowaE6%
bezstratnie na HDD?
9.    Jakie sB1% zalety kaBF%dego z tych dwF3%ch poB3%B1czeF1% PC-TV: 1) prze=
z d-sub
2) HDMI lub DVI?
10.    Kiedy konieczny jest w TV tuner DVB-C a kiedy tuner DVB-T z
dekoderem MPEG4?
11.    Czy dla kaBF%dego TV HD-Ready "natywna rozdzielczoB6%E6 matrycy" jest
taka sama i wynosi zawsze 1280x720 (niezaleBF%nie od sposobu podB3%B1czeni=
do BC%rF3%dB3%a) ?  - jeBF%eli nie to jak jB1% sprawdziE6%?
12.    i przy okazji ... co to jest overscanning? I o co chodzi z
powiEA%kszaniem obrazu przy podB3%B1czeniu HDMI?

Na koniec dodam, BF%e rozwaBF%am zakup TV-LCD Full-HD 42" lub HD-Ready
50" (modelu ani producenta jeszcze nie wybraB3%em - ewentualnie mile
widziane sugestie do 2.500 pln). AC%rF3%dB3%em przez dB3%ugie lata bEA%dzie
gB3%F3wnie komputer (DVD, divx, itp...) oraz zwykB3%a analogowa (osiedlowa=
)
kablF3%wka (nie mam dekodera tylko zwykB3%y kabel jak od anteny). Obraz
bEA%dzie oglB1%dany zawsze z odlegB3%oB6%ci prawie 5 metrF3%w.

DziEA%kujEA% i pozdrawiam!