Czy mogę taki przekaźnik zastosować do?

Witam

Potrzebuję sterować zasilaniem 230V za pomocą przekaźników. Mam sporo przekaźników "samochodowych" gdzie cewka jest zasilana 12V (no i OK).

Tylko mam pytanko czy styki tego przekaźnika mogą pracować pod napięciem

230V (obciążalność prądowa przekaźnika jest spora bo 40A więc z tym nie będzie problemu)
Reply to
Shreek

Możesz ale nie wolno. Nie taka izolacja. Tomek

Reply to
Tomek

Shreek napisał(a):

Możesz

Reply to
eusso

snipped-for-privacy@go2.pl (eusso) napisał(a):

: 7.0.300 / Virus Database: 265.8.8 - Release Date: 05-02-14

Możesz takich rad udzielać, bo jak kogoś prąd zabije, to pójdzie siedzieć nie doradca, tylko konstruktor.

Przekażniki samochodowe wytrzymuja duże prady ale mają słabą izolację między obwodami cewki a stykami, więc jeśli można dotknąć do obwodów (np masy) po stronie cewki a styki są na potencjale sieci 230 V to nie wolno takich przekaźników stosować. Normy bezpieczeństwa przewidują napięcie próby izolacji 4000V. Wmak

Reply to
Wmak

Użytkownik " Wmak" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:cv6shp$8ta$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Więc może napiszę do czego konkretnie zastosuję te przekaźniki. Zrobiłem taki zestaw kilkufunkcyjny: zasilacz stabilizowany, prostownik do akumulatorów ... Chcę aby była możliwość wyboru włączenia urządzenia np tylko zasilacz stab, tylko prost, razem, prost 4A/6A.

Zrobiłem to na przełączniku obrotowym no i teraz muszę włączać odpowiednie uzwojenia pierwotne transformatorów. Ogólnie w moim projekcie przełącznik obrotowy steruje kilkoma przekaźnikami które będą załączać do 30V i kilkoma, które będą obsługiwać 230V.

Zadałem pytanie takie ponieważ mam sporo przekaźników samochodowych ale niestety brak u mnie przekaźników na 230V.

Reply to
Shreek