Czy mi się przyśniło, czy były kiedyś takie bateryjki?

   MJ

Re: Czy mi się przyśniło, czy były kiedyś takie bateryjki?

6F25

Re: Czy mi się przyśniło, czy były kie dyś takie bateryjki?

   MJ

Re: Czy mi się przyśniło, czy były kie dyś takie bateryjki?

Re: Czy mi się przyśniło, czy były kie dyś takie bateryjki?
W dniu 2017-07-03 o 21:42, SnCu pisze:

Centry:
http://s.archiwumalle.pl/4/4268239890.jpg

   MJ

Re: Czy mi się przyśniło, czy były kiedyś takie bateryjki?

Popyt na nie znikal wraz z ubytkiem radyjek/urzadzen 9V.
To w ogole byla droga bateria (bo pojemnosc niewielka),
z krajowych radyjek znikla jeszcze wczesniej, a w dodatku musialo miec
duza komore baterii.

I moze po prostu przestaly sie sprzedawac.

J.

Re: Czy mi się przyśniło, czy były kiedyś takie bateryjki?

Moze to jakis radziecki wynalazek ?

tez mi se kojarzy 6f25, ale google znajduje to
http://www.radiomuseum.org/r/varta_pertrix29_iec_6f25.html

Zaciski z obu stron.

J.

Re: Czy mi się przyśniło, czy był y kiedyś takie bateryjki?

A to, to nie wiem.

drut:
http://www.radiomuseum.org/images/radio/varta_accumulatoren/pertrix29_iec_6f25_1363246.jpg

   MJ

Re: Czy mi się przyśniło, czy były kiedyś taki e bateryjki?

dyskusyjnych:ojfj8b$euk$ snipped-for-privacy@news.agh.edu.pl...

IMO to raczej odwrotnie - u nas to byl zastepnik 6F22, o wiekszej
pojemnosci.
Tylko dziura na baterie musiala byc wieksza.

Ale moze sie myle ... moze najpierw powstala bateria taka jak wyzej,
urzadzenie musialo miec dwie osobne koncowki na kabelkach, to pasowala
6F22,
wiec zrobilismy nasza (radziecka ?) wersje 6F25.

Jeszcze jest PP7 - ale dwukrotnie wieksza
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_battery_sizes#PP_series

A dla utrudnienia
http://myvimu.com/exhibit/54720642-bateria-6f25c-do-telefonu-tap-67

Takich nie pamietam :-) A moze to 6F256 ?
"F" w IEC oznacza prostokatna :-(

W dniu 04.07.2017 15:11, Waldemar pisze:

   MJ

Re: Czy mi się przyśniło, czy były kiedyś taki e bateryjki?

dyskusyjnych:ojg3n0$v1o$ snipped-for-privacy@news.agh.edu.pl...

A to niekoniecznie - skoro sa urzadzenia na wieksze baterie, to
powinni ludzie wieksze baterie kupowac.
Choc oczywiscie moga i mniejsze.

Cos mi chodzi po glowie, ze one byly 1.5x drozsze ... i 1.5x
pojemniejsze.
Moze cena przegraly :-)

Ale jeszcze musialy jakos wejsc na rynek. Do urzadzenia na mala
bateryjke nie wejda, wiec musialy wejsc jeszcze dawniej i byc
popularne.

http://www.ericwrobbel.com/collections/batteries.htm
Nie widze takiej, ale dwie ciekawostki widze - na gornym zdjeciu jest
okragla, z takim koncowkami - ale z dwoch stron.

A w srodku z takimi koncowkami wiele baterii anodowych na 45V.
Troche wieksze, ale uklad zaciskow byl juz widac popularny.

Na zdjeciu widac na plastiku ... kiepsko widac.

No fakt.
Ale wsadzac prostokatne ogniwa w okragla rure ? Glupie to :-)

[...]

Pamietam ... ale do czego to sie teraz uzywa ?

A tych to nie pamietam.
Zarowki spaleniowe ... gdzies na przelomie lat 70/80 widzialem, ale
tego juz chyba nikt nie uzywal.

J.

Re: Czy mi się przyśniło, czy były kie dyś takie bateryjki?

DD

Re: Czy mi się przyśniło, czy były kiedyś takie bateryjki?

No wlasnie usiluje sobie przypomniec - kupilem paczke tych zarowek,
czy nie. Wynikow eksperymentow tez nie pamietam, to moze nie kupilem
:-)

Ale tu wyjatkowo popieram - po co robic zarowki, ktorych nikt nie
uzywa ?
Rzucili na sklepy ostatnie zapasy i znikly.

Nawet niedrogo, jak na antyki.