Czy ktos wie co siedzi w analizatorze spalin?

Użytkownik alex napisał:

Witam Kiedyś miałem okazję naprawiać taki b.stary analizator. Elementem pomiarowym były dwie spirale z cieniutkiego drutu wolframowego. Jedna z nich była opływana przez spaliny. Obie spirale były w przeciwległych gałęziach mostka Wheatstone'a. Prąd płynący przez mostek był na tyle duży, że powodował rozgrzanie obu spiral. Pomiar polegał w zasadzie na pomiarze różnicy rezystancji spirali opływanej i kompensacyjnej. Przyrząd mierzył tylko stężenie CO2.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Użytkownik Grzegorz Kurczyk napisał:

PS Z fizycznego punktu widzenia przyrząd mierzył ciepło właściwe przepływającego gazu.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Wszystko tak jak piszesz z małym wyjątkiem. Druty pomiarowe były i prawdopodobnie nadal są, w podobnie działających miernikach, z platyny a nie wolframu.

Reply to
Tomek

Użytkownik Tomek napisał:

Racja :-) Jakoś mi się pojawił skrót myślowy, że spiralka grzejna = wolfram :-)

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk