Czy ktos cos wie o systemie NMT we francji?

Witam
nie moge nigdzie znaleść
trafił mi się telefon nmt nokia 620 Talkman z francji
 z tego co się zorientowałem chodzi na innych częstotliwościach niz nasz
system nmt
czy ktos wie na jakich ?
pozdrawiam

Re: Czy ktos cos wie o systemie NMT we francji?

Google panie jak zwykle wie.
Nawet nie znajac fr mozna wykumac.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Nordic_Mobile_Telephone#Fr.C3.A9quences

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Re: Czy ktos cos wie o systemie NMT we francji?

Lenistwo szerzy się coraz bardziej...
http://fr.wikipedia.org/wiki/Nordic_Mobile_Telephone

"Les frĂŠquences utilisĂŠes en ĂŠmission (mobile vers base) ou en rĂŠception
variaient lÊgèrement d'un pays à l'autre. La frÊquence de rÊception est
normalement 10 MHz plus haute que la frĂŠquence d'ĂŠmission :
dans les pays nordiques et dans la plupart des pays d'Europe de l'est :
ĂŠmission de 453,000 MHz Ă  457,475 MHz, rĂŠception de 463,000 MHz Ă
467,475 MHz ;
Autriche, Belgique et Pays-Bas : 451,300 MHz Ă  455,740 MHz en ĂŠmission,
et rĂŠception de 461,300 MHz Ă  465,740 MHz ;
Allemagne (C-Netz) : 450,000 MHz Ă  455,740 MHz et 460,000 MHz Ă  465,740
MHz ;
France : 450,000 MHz Ă  454,475 MHz en ĂŠmission et 440,000 MHz Ă  444,475
MHz en rĂŠception : la frĂŠquence est plus basse dans le sens station de
base vers mobile.
D'autres pays ont utilisĂŠ des frĂŠquences assez diffĂŠrentes :
Croatie et SlovĂŠnie : dans les 441 MHz Ă  415 MHz et 421 MHz Ă  425 MHz ;
Turquie : 415 MHz Ă  420 MHz et 425 MHz Ă  430 MHz ;
IndonĂŠsie et ThaĂŻlande : 479 MHz Ă  483 MHz et 489 MHz Ă  493 MHz.
Une liste plus complète se trouve dans ce document3 de l'Union
Internationale des TĂŠlĂŠcommunications.
Tout cela montre que, bien que la norme soit NMT-450, les variantes
ĂŠtaient nombreuses et, de ce fait, les tĂŠlĂŠphones mobiles rarement
compatibles d'un pays Ă  l'autre."

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: Czy ktos cos wie o systemie NMT we francji?

Witam
dla znawców tematu nokia ta to model TMF-1FR z wgranym jezykiem
prawdopodobnie francuskim
ale czestotliwości nijak nie pasują do tego co pisze na podanych stronkach
synteza odbioru stroi od 390 do 405 Mhz    8-0
pozdrawiam

Re: Czy ktos cos wie o systemie NMT we francji?

Dodaj sobie pośrednią i już będziesz miał. Jest prawdopodobnie że pośrednia
to około 70MHz.
Troche tych telefonów przestroiłem na pasma amatorskie. W latach 95-97 byłem
pionierem  w tych tematach.
Zero internetowych wiadomości na temat, samemu żłobienie oprogramowania.
Roboty od groma.

Marek

Re: Czy ktos cos wie o systemie NMT we francji?

a jakie modele udało ci się przestroić?
ja sam mam już za soba kilka noki talkman ale tmf-1p

ta poszła na tym samym oprogramowaniu co sie przerabia tmf-1p
ale ewidentnie widać róznice w płytkach syntezy
dłuższe linie generatora co sugeruje o pracy na nizszych czestotliwościach
nie no mi wychodzi poprostu ciekawostka z tą nokia
nadaje niby normalnie 445-459Mhz
ale odbiór ma w granicach 400 Mhz pośrednia w niej to 21 mhz

Re: Czy ktos cos wie o systemie NMT we francji?

Pierwszy był kapsch jeszcze na elementach przewlekanych he he
Jakieś motorole z hybrydami MHW oraz motorole na tranzystorach BLY,
panasonici, benefony delta, sigma.
Dokładnie nie pamiętam.

Możesz spróbować przerobić VCO i obwody wejściowe. Ale według mnie nie
warto.