Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...

Czesc :)

Projektuje wlasnie element "dystrybucji zasilania"
do modelu latajacego. Taki kawalek miedzi do ktorego
beda podlaczone akumulatory LiPol i do osmiu silnikow.

Napiecie zasilania nominalnie 12V, ale klient moze i 24V podlaczyc.
Silniki moga pobierac prad ciagly okolo 100A, w szczycie 200-250A.

Chetnie zlecilbym zrobienie nast. testu: zasilanie powiedzmy
15V z wydajnoscia pradowa do 300A. Element filmowany kamera
IR (to byloby idealne) lub przynajmiej kontrolowane dokladnym
(i szybkim) termometrem.

Test mialby polegac na poddaniu elementu przeplywowi pradu
100, 150, 200, 250, 300A przez powiedzmy 5min lub do momentu
kiedy temp wzrosnie o 20stC > otoczenie.

Potrzebuje stwierdzic:
- jaki prad ciagly mozna uznac za dopuszczalny,
- jaki prad chwilowy (powiedzmy 30s) mozna uznac za dopuszczalny,

Powiedzmy ze granica bylby wzrost temp. o to 20stC.

Jako wynik ladna tabelka, wykres prad / czas / temp.
Chetnie film ilustrujacy test etc.

Gdyby ktos mogl cos takiego zrobic prosze o mail...

Tak wiem, ze mozna oszacowac - ja szacuje, ze przeniesie
prad ciagly 200A z palcem w nosie ;) ale potrzebuje wmiare
wiarygodny test przeprowadzic, a nie mam odpowiedniego
sprzetu. Glownie odbiorow, bo zasilanie w postaci LiPo mam.

Jakub

Re: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...
Ponizej pojawil sie wzor dla PCB.
I = K * dT^0.44 * (W*H)^0.725

Przyjalem K=0.035 i dT20%stC - wyszlo 205A

No ale test tak czy owak bym chetnie przeprowadzil.

Re: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...

Jak by co, to kamerka IR jest na półce ;-)

Pozdrawiam
MiSter

Re: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...

Noo... proszę, żeś mnie zaskoczył. :)
I jak się sprawuje?

Miłego.
Irek.N.
ps. to teraz brakuje jeszcze tylko 300A, jak przemienny się nada, to
łatwo dać, obciążyć i nawet zmierzyć.

Re: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...

Akumulatory wiec DC ;)

Re: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...

Chcesz LiPo obciążać takim prądem i tak długo?
No nieźle... ja to jednak z innej epoki jestem.

Swoją drogą - co Ci szkodzi zmienny? Łatwo uzyskać, jeszcze łat
wiej
zmierzyć (cęgi mam, ale niestety ten zakres wyłącznie AC).
Zakładam, że to forma rozdzielacza jest i bez elektroniki na nim, pew
nie
o czymś nie wiem.

Miłego.
Irek.N.

Re: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...

Jedno wieksze LiPo 3S potrafi przez kilka minut dac z 50A :)
Myslalem o wiekszej ilosci rownolegle...

Zgadza sie. Elektrotechnike mialem dosc dawno w szkole ;)
Ocztwiscie moze byc zmienny tak jak mowiles.

Re: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...

Boing też tak myślał ;-)

Re: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...

Po zdjeciach sadzac prad dawaly ;)

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/01/17/article-2263126-16FBC95B000005DC-344_634x394.jpg

Re: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/01/17/article-2263126-16FBC95B000005DC-344_634x394.jpg

No dawały, ale to dziwki i dawały nie temu co trzeba ;-)

Re: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...

Śmiem twierdzić, że postępowe, dawały każdemu ;)

Miłego.
Irek.N.

Re: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...
Noo... proszę, żeś mnie zaskoczył. :)
I jak się sprawuje?

Całkiem, całkiem. Póki jest zima,  służy do szacowania którędy  ciepło z
domków czmycha ;)

Pozdrawiam
MiSter

Re: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...
ędy  ciepło z

Tia.. i masz czas na to oczywiście, prawda? :)

Podrzuć jakieś zdjęcie z opisem.

Miłego.
Irek.N.

Re: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...

A gdzie dokladnie (miasto)?

Nie napisalem, ale to powinno byc chyba oczywiste -
chodzi o kamere taka, zeby dala podglad temperatury,
czyli kolor, jakis wykresik, etc - Bajer potrzebny :)

Re: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...

Kamera by się znalazła, wymuszalnik też (i to nawet DC do 500A) ale
dokładny pomiar temperatury wymaga uwzględnienia współczynnika
emisyjności. Jak rozumiem chodzi o pomiar temperatury ścieżek na
laminacie?
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...

moze okopcic swieczka sciezki, miedz faktycznie kiepsko emituje IR,
temperature takich np rur CO sie bardzo zle mierzy termometrem ir.

--
pozdrawia
    yorgus

Re: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...

Nie. Przewodnikiem bedzie plytka miedziana umieszczona
pomiedzy dwoma okladkami z laminatu (czarnego i matowego).
Nie powinno byc problemu chyyyba.

Plytek drukowanych z tak gruba warstwa miedzi chyba nie robia ;)

Re: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...

tak gruba to znaczy ile?
za nie tak daleką granicą (austriacki) AT&S robi w technologii zwanej
HMSTec, czyli zatapiają w płytce jako ścieżki kawałki miedzi o grubości
rzędu 0,5mm, a nie dalej jak we wtorek miałem w rękach gotowe płytki
drukowane dwustronne z warstwą miedzi o grubości 380um (wyrób polski).
Na ceramice są robione i z grubszymi (ale wtedy raczej bez przelotek,
choć i temperatury wyższe wytrzymuje..)

--
Pozdr.
Michał

Re: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...

0.8mm w dodatku obustronnie :)

Re: Czy ktos bylby w stanie zbadac wytrzymalosc pradowa...

taniej wyjdzie zamówić i wlutować w płytkę coś takiego:
http://e-fab.com/news/wp-content/uploads/2012/07/E-FAB_PCB_Bussbars_Stiffeners.pdf

--
Pozdr.
Michał