czy jest mozliwe uszkodzenie pendrive w trakcie zapisywania i restartu systemu?

Czy jest mozliwe uszkodzenie pendrive w trakcie zapisywania i restartu
systemu?

pierwszy raz z tym sie spotykam:

pl.comp.pecet temat: "ratowanie pendriva-nie formatuje się"

co dzieje sie w srodku pendrive, ze nie odpowiada na formatowanie?

pzdr

Re: czy jest mozliwe uszkodzenie pendrive w trakcie zapisywania i restartu systemu?

,

Pendrive, szczególnie współczesny, to dość zawodne urządzenie
Psują się w najmniej oczekiwanych momentach
Raczej psują im się dane, a nie sprzęt.

Re: czy jest mozliwe uszkodzenie pendrive w trakcie zapisywania i restartu systemu?

a pamietacie jak czlowiek psioczyk na dyskietke, no i ten charakterystyczny
dzwiek pracujacego mechanizmu - od razu wiedziales ze nie moze k...y odczytac a
tam byl b wazny plik... a tu podobnie ale bez dzwieku :P

Re: czy jest mozliwe uszkodzenie pendrive w trakcie zapisywania i restartu systemu?

skomplikowane bydlaki - policzcie sobie jaki jest rozmiar bitu .. np
na karcie uSD 8GB

Najgorzej wspominam Mitsumi. Mieli taka serie ktora lapala jakies
brudy w glowicy, a potem niszczyla sciezke 0 w dyskietkach.

A na pendrivy/karty to uwazajcie - kraza falszywki, ma to np 16GB a
naprawde 256MB, i po zapisie ktoregos pliku "kaniec filma".

J.

Re: czy jest mozliwe uszkodzenie pendrive w trakcie zapisywania i restartu systemu?

Raczej nic.
Z reguly to bedzie wina systemu - zapisal cos w pierwszym sektorze
tak, ze teraz glupieje i moze nawet tylko nie wie jak sformatowac, bo
odczytuje jakies glupie dane aktualnego formatu.

Na normalnym dysku to bym wyzerowal pierwsze sektory, ale pendrivy sa
jakies dziwne o ile pamietam.
I z narzedziami krucho, bo winhex mam zle doswiadczenia.

J.

Re: czy jest mozliwe uszkodzenie pendrive w trakcie zapisywania i restartu systemu?

Kiedyś zrobiłem 100 zdjęć i włożyłem kartę do czytnika USB
(karta+czytnik to
w sumie jak pendrive). Uruchomiłem kopiowanie zdjęć na HD. Przegrało się 17
zdjęć i karta przestała działać.
Moim zdaniem skoro mogła się uszkodzić w czasie odczytu to znaczy, że może
się uszkodzić w każdej sytuacji.
P.G.

Re: czy jest mozliwe uszkodzenie pendrive w trakcie zapisywania i restartu systemu?

Nie wiem ale mogl sie uszkodzic sam z siebie, np moj mikro pendrive (snippy
16GB) przestal pewnego dnia byc rozpoznawany przez winde (tj cos system robil
ale nigdy nie pokazal dysku w ekploratorze, i tak samo na roznych pc), w sumie
to tez przez radio samochodowe w ktorym ow pendrive rezydowal... mrozy zabily
(nie sadze ale...)?

To tylko wyrob czlowieka, moze pasc :)

Re: czy jest mozliwe uszkodzenie pendrive w trakcie zapisywania i restartu systemu?

Kiedyś zapisywałem coś na karcie MMC (Kingston, ale to raczej bez znaczenia)
i wyłączył mi się komputer (pad prądu). Karta padła, nie była nawet widziana
przez czytnik - nie uszkodziły się dane, tylko fizycznie karta. Możliwe że
po prostu uszkodziły się jakieś wewnętrzne metadane, potrzebne samej karcie
do wystartowania (nie metadane filesystemu tylko samej karty, warstwę niżej),
ale to tylko hipoteza - nie znam się na tym na tyle, nie wiem czy w ogóle
takie metadane tam są, czy są we flashu i czy jest możliwe ich uszkodzenie
w taki sposób...

--
gof

Site Timeline