czy jest mozliwe uszkodzenie pendrive w trakcie zapisywania i restartu

Witam, Czy jest mozliwe uszkodzenie pendrive w trakcie zapisywania i restartu systemu?

pierwszy raz z tym sie spotykam:

pl.comp.pecet temat: "ratowanie pendriva-nie formatuje się"

co dzieje sie w srodku pendrive, ze nie odpowiada na formatowanie?

pzdr

Reply to
pw

Użytkownik "pw" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news:ilpucn$hpg$ snipped-for-privacy@news.vectranet.pl... ,

Pendrive, szczególnie współczesny, to dość zawodne urządzenie Psują się w najmniej oczekiwanych momentach Raczej psują im się dane, a nie sprzęt.

Reply to
spa

Raczej nic. Z reguly to bedzie wina systemu - zapisal cos w pierwszym sektorze tak, ze teraz glupieje i moze nawet tylko nie wie jak sformatowac, bo odczytuje jakies glupie dane aktualnego formatu.

Na normalnym dysku to bym wyzerowal pierwsze sektory, ale pendrivy sa jakies dziwne o ile pamietam. I z narzedziami krucho, bo winhex mam zle doswiadczenia.

Użytkownik "pw" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news:ilpucn$hpg$ snipped-for-privacy@news.vectranet.pl...

Kiedyś zrobiłem 100 zdjęć i włożyłem kartę do czytnika USB (karta+czytnik to w sumie jak pendrive). Uruchomiłem kopiowanie zdjęć na HD. Przegrało się 17 zdjęć i karta przestała działać. Moim zdaniem skoro mogła się uszkodzić w czasie odczytu to znaczy, że może się uszkodzić w każdej sytuacji. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Nie wiem ale mogl sie uszkodzic sam z siebie, np moj mikro pendrive (snippy

16GB) przestal pewnego dnia byc rozpoznawany przez winde (tj cos system robil ale nigdy nie pokazal dysku w ekploratorze, i tak samo na roznych pc), w sumie to tez przez radio samochodowe w ktorym ow pendrive rezydowal... mrozy zabily (nie sadze ale...)?

To tylko wyrob czlowieka, moze pasc :)

Reply to
Papkin

a pamietacie jak czlowiek psioczyk na dyskietke, no i ten charakterystyczny dzwiek pracujacego mechanizmu - od razu wiedziales ze nie moze k...y odczytac a tam byl b wazny plik... a tu podobnie ale bez dzwieku :P

Reply to
Papkin

skomplikowane bydlaki - policzcie sobie jaki jest rozmiar bitu .. np na karcie uSD 8GB

Najgorzej wspominam Mitsumi. Mieli taka serie ktora lapala jakies brudy w glowicy, a potem niszczyla sciezke 0 w dyskietkach.

A na pendrivy/karty to uwazajcie - kraza falszywki, ma to np 16GB a naprawde 256MB, i po zapisie ktoregos pliku "kaniec filma".

Kiedyś zapisywałem coś na karcie MMC (Kingston, ale to raczej bez znaczenia) i wyłączył mi się komputer (pad prądu). Karta padła, nie była nawet widziana przez czytnik - nie uszkodziły się dane, tylko fizycznie karta. Możliwe że po prostu uszkodziły się jakieś wewnętrzne metadane, potrzebne samej karcie do wystartowania (nie metadane filesystemu tylko samej karty, warstwę niżej), ale to tylko hipoteza - nie znam się na tym na tyle, nie wiem czy w ogóle takie metadane tam są, czy są we flashu i czy jest możliwe ich uszkodzenie w taki sposób...

Reply to
Adam Wysocki