czy jest możliwe TV nagrywanie

Chodzi o to że chciałbym nagrywać kilka stacji (max 30). Czy są takie urządzenia w sprzedaży? Ew ktoś jest w stanie się podjąć takiego wyzwania? Wiem że to nie łatwe i tanie.

Reply to
xymax

Hmmm... 'Ściana' z 30 magnetowidów?

Reply to
Andrzej Lawa

Też to tak widzę :( ale to bez za duże :) a ma być przenośne. Widziałem takie do systemu monitoringu ale tam nie ma głowic .

Reply to
xymax

No to 'mocny' komputer z bardzo szybkimi i pojemnymi dyskami z wieloma wejściami video.

Kiedyś wpadła mi w oczy taka karta - miała chyba z 4 czy 8 wejść. Jak to pierwsze - zabraknie slotów, zwłaszcza że trzeba będzie jeszcze gdzieś upchnąć kartę/karty z wieloma wejściami audio. Jak to drugie - może się uda, zwłaszcza jak te karty mają sprzętowo robioną kompresję MPEG4 lub podobną,

Tylko będzie to przenośne jak każdy komputer biurkowy (choć widywałem takie obudowy z eleganckim uchwytem na górze ;) )

Pamiętaj, że w monitoringu masz często zdjęcia poklatkowe - a nie nagrywane płynnie (25fps) audycje z dźwiękiem.

Może napisz, do czego Ci to?

Reply to
Andrzej Lawa

Sa - najczesciej wystarczy nagrywac kompletny strumine transportowy - tzw multipleks - zawiera on pakiet kilku stacji wiec... przy dwoch frontendach daje ci to powiedzmy ok 10 -16 stacji TV - warunek ze musza one byc na tym samym transponderze... - alternatywnie karty DVB i rejestracja tego na PC, przy kilku kartach moznaby jak mysle rejestrowac do 32 kanalow bez problemu - zalezy to tylko od wielkosci dysku - bitrate jednego transpondera z reguly nie przekracza 30mbps.

Reply to
PAndy

PAndy schrieb:

musi jeszcze dodać dobrą macierz dysków. Testując parę normalnych ATA i SATA (7200rpm) dostawałem w trybie raw jakieś 25-30MB/s. Z dyskami jest o tyle problem, że bydlęta kalibrują się od czasu do czasu i przerywają zapis na kilkanaście ms. Wystarczy, by bufor się przelał i już masz problemy. Ale taki RAID powinien sobie z tym poradzić. Np. 4x500GB powinno wystarczyć na trochę.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

tu mamy do czynienia z strumieniem rzedu 10 - 15MB na sekunde - w PC zawsze jest troche RAM, zrobienie bufora na 1 -2 sekundy nie jest klopotem - wiekszosc dyskow wspolczesnych ma ok 30 - 40MB na sekunde sustained... nie powinno byc zadnych klopotow. - pewnie pod widnowsem sie tego nei zrobi ale zdaje sie ze sa podobne projekty wykorzystujace linuxa

Reply to
PAndy

DVB? Czyli mówimy o TV cyfrowej? A, to przepraszam...

Moja kablówka jest analogowa i musiałbym mieć 30 "łapaczy ramek" ;)

Reply to
Andrzej Lawa

PAndy schrieb:

My mamy pod windowsem. Co prawda obrazki tylko 256x256, ale za to do 400 sztuk na sekundę. Się da, ale buforować trzeba. Kolega zrobił to na DMA, ale co się nakopał to jego. Na coniektórych płytach DMA jest felerne i trzeba było patchować.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Wiekszosc z tych kanalow dostepna jest w postaci cyfrowej... - bo skad bierze to "kablowka"? wpuszczaja na modulator analogowy i wysylaja dalej... jako zaszumiony PAL ;)

Reply to
PAndy

Jasne, jasne. Pytanie może należałoby zadać: jaki sygnał jest dostępny dla inicjatora wątku?

Reply to
Andrzej Lawa

Skoro nie zdefiniowal warunkow brzegowych to wszystkie rozwiazania sa akceptowalne ;)

Reply to
PAndy

Użytkownik "xymax" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:dthlc3$5n0$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Pozdrawiam Maciek

Reply to
Maciek

Chociaz moze byc z tym problem bo tam dostarczasz jako zrodel sygnalow composite video. Pozdr. Maciek

Użytkownik "Maciek" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dti5bi$on1$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Reply to
Maciek

Użytkownik "PAndy" napisał w wiadomości

Założenie jest takie że mając dostępny sygnał TV kblowej wpinam urządzonko i nagrywa mi jednocześnie np 30 stacji ( o ile to realne, zakładam że będzie to wielki problem).

Ale nie powiem że dużo się dowiedziałem z tej dyskusji. I cały czas grzebię w sieci. Jedyne co mi wpadło do głowy to zakup tunerów do PC i zapełnienie na maxa slotów. Z tym że do tego trzeba by użyć kilka kompów i drugie ale to czy to się nie pogryzie i czy sprzęt wyrobi (jak na testy kosztowne trochę. Ewentualnie multiplekser i nagrywanie sekwencji z poszczególnych kanałów.

A i nie chodzi mi o monitoring dla ochrony. Tego jest masa na sieci, ale niestety te urządzonka nie posiadają głowic.

Reply to
xymax

Dnia Thu, 23 Feb 2006 07:08:48 +0100, xymax tak nawijal:

Ale jaki sygnal??? Chyba analogowy...

Sie robi ciekawie... najpierw nagrywac kanal, a teraz tylko zamrozone ramki. Jeszcze nie znamy o jaka jakosc chodzi, ale cos czuje, ze niedlugo wystarczy zwykly ATI AIW i cykliczne przelaczanie tunera.

Z ciekawosci: do czego to ma sluzyc?

Reply to
Franciszek Sosnowski

Użytkownik "Franciszek Sosnowski" <fran_cik snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:u8qal8iwxsux$. snipped-for-privacy@40tude.net...

W przypadku gdyby się nie dało nagrywać online ok 30 kanałów to myślę o multiplexerze ok 5 s na kanał. Przecież trzeba szukać jakiejś alternatywy.

A sygnał to analog. Czyli potrzebne są głowice. Ale nie wiem czy sa takie głowice, domyślam się że 30 tunerów trzeba by użyć.

Reply to
xymax

skoro analog to wystarczy Ci zwykly VCR - kup 30 magnetowidow - taniej nie bedzie z PC... Jesli to ma byc VCR - owszem - mozna pomyslec o zrobieniu czegos takiego - problem jest ze bedzie to duzo kosztowalo...

Naprawde 30 magnetowidow lub nagrywarek DVD (najlepiej takich z dyskiem - niektore maja obsluge sieci fast ethernet i narzedzia do zarzadzania nagraniami przez siec z mozliwoscia pobierania, zazwyczaj te lepsze posiadaja rowniez dwie glowice)

Jesli chodzi o PC - to wlascwie nie ma zadnego problemu - dostepne sa specjalizowane uklady enkoderow MPEG-2, przy jakosci nagrania na poziomie

5 - 6mbps (czyli dobra do bardzo dobrej) uzyskamy (wraz z dodatkowymi danymi) strumien na poziomie ok 216mbps - daje to ok 27MB na sekunde - wystarczy zwykly PC z dwoma dyskami w strippingu - urzadzenie mogloby byc podlaczone do PC np przez USB2 lub IEEE1394. Jako container najlepszy bylby chyba MPEG-TS - dostep bylby dobry, dosc duzo zrodel jest do tego

Tak wiec reasumujac - koszt czesci ok 2500$, koszt poskladania tego do kupy (projekt, montaz, uruchomienie) szacuje na ok 5000 - 7500$ calosc powiedzmy realnie to ok 10000$. Do tego dochodzi kwestia napisania i uruchomienia oprogramowania - mysle ze zamknalbys sie w kwocie 2500$, dodajmy nieprzewidziane wydatki i temu podobne rzeczy (to raczej nietypowe urzadzenie i duzo moze sie zdarzyc) - ok 2500$ lacznie za gotowe i dzialajace urzadzenie - na szybko estymuje 20000$ - jesli jestes zainteresowany to nie ma klopotu. Zapraszam.

Reply to
PAndy

Użytkownik "PAndy" napisał w wiadomości >

No i zaczęły się schodki :) Przedstawiłem Twoją propozycję i pomysł ucichł. Sam mówiłem że nie będzie tanio, kto chciał by za darmo pracować :) Ale góra myślała że się da taniej :)

Tak że wielkie dzięki za wszystkie sugestie i podpowiedzi. Jak by temat wrócił to się odezwę, czasami wracają takie tematy.

Reply to
xymax

Zapraszam

Reply to