Czy gdziekolwiek można kupić taśmę FFC ?

Witam,

Uszkodziłem taśmę FFC zastosowaną w mojej drukarce. Przeczesałem Google w poszukiwaniu tego banalnego komponentu w sklepach internetowych lecz bez skutku. Może ktoś z Was wie gdzie można dostać 26 żyłową taśmę FFC o długości 22.5 cm lub więcej, raster 1mm ze złączem przeciwległym. Na upartego może być więcej żył - obetnę zbędne. W desperacji kupię nawet ze złączem nie-przeciwległym lecz wtedy dłuższą.

Reply to
Marek

Może tu?

DJ

To było jedno z pierwszych odwiedzonych przeze mnie miejsc. :-( Jeśli taśma jest długa to raster ma 1.25 i tak jest wszędzie. No cóż - wymiana drukarki mnie czeka.

Reply to
Marek

To weź odpowiedni raster i polutuj z kawałków. One są miedziane i mają pobielane końcówki.

Reply to
DJ

Nie wiem czy jest sens ekonomiczny, ale może zapytać sie w firmach robiących klawiatury i fronty foliowe np Frontica czy Qwerty. Oni to skądś biorą, lub robia sami, więc może będą mieli odpowiednią taśmę.

Reply to
Piotr "Pitlab" Laskowski

Witam dobrać będzie bardzo ciężko gdzieś z gotowych kiedyś też tak szukałem i się nie udało. A co to za drukarka podaj model może uda się coś znaleźć?

Pozdrawiam WojtasW

Reply to
WojtasW

W najgorzszym razie, jeśli taśma jest tylko przecięta, czy naddarta, można polutować w uszkodzonym miejscu. Potrzeba trochę cierpliwości, ale może się udać. Oczywiście tylko dla taśm miedzianych. Napylane tu odpadają.

Reply to
DJ

Taśma jest miedziana lecz przy lutowaniu paski odchodzą od plastiku, który się topi pod nimi.

Reply to
Marek

HP Photosmart 7350. Pasek łączy wyświetlacz z resztą.

Reply to
Marek

Może za długo lutownicą przysmażasz?

1 sekunda lutowania na dobrze przygotowanym odsłoniętym pasku, z topnikiem, nie powinna uszkodzić tworzywa. Sprawdzone w praktyce na kilku przypadkach.
Reply to
DJ