Czułość mikrofonu -

Witam !!! Moja koleżanka kupiła sobie mikrofon Sennheiser E 815 s. Jest on wyposażony jedynie w kabel XLR, chcąc podłaczyć go do swojej wieży Sony (niestety nie znam jej typu ale ma ok 5 lat oraz funkcję karaoke) zastosowała przejściówkę XLR ->> duży jack. Niestety mikrofon nie jest tak dobrze słyszalny, dobrze za to spisywał się jej jakiś tani dynamiczny, jednak miał on wyjście duży jack. Jak mogę jej pomóc? Czy to może być wina przejściówki, która może podawać na wejście tylko np "ujemną" połówkę sygnału z XLR? Czy może konieczny jest jakiś przedwzmacniacz mikrofonowy? Wiem, że takie gotowe urzadzenia są drogie, ale może są w sieci jakieś schematy takich małych urzadzeń na jednym "scalaku"? Nie musi mieć "wypasionych" parametrów, chodzi o to, aby wzmocniło po prostu sygnał, jesli oczywiście wariant z przejściówką okazałby się nieskuteczny. Może są jakieś zestawy do samodzielnego montażu? Podaję link do danych technicznych tego mikrofonu

pdf jest tu
$File/E816S-C_eng.PdfDziękuję z góry za pomoc.

Reply to
Jarek

Prawdopodobnie jest zła przejściówka tzn. źle połączona. Przejściówka powinna być połączona: Wtyk canon -> wtyk jack

1 -> masy 2 -> masy (najprawdopodobniej brakuje tego połączenia w tej przejściówce) 3 -> bolec sygnałowy

Jacek "Plumpi"

Reply to
Jacek "Plumpi

A nie odwrotnie? Zawsze mi się wydawało że 2 pin XLR to gorący+ a 3 to gorący- i to jego się łączy z masą :-)

Reply to
Radzioo

Oczywiście przy "desymetryzacji" wtyku.

Reply to
Radzioo

Przypuszczam, że koleżanka kupiła przejściówkę XLR - jack stereo. W wejściu mikrofonowym wieży może nie być styku do środkowego pierścienia - gniazdo do jack'a mono. Należy zewrzeć środkowy pierścień jack'a stereo z korpusem (masą). Wmak

Reply to
Wmak

On Wed, 27 Oct 2004 22:13:42 +0000 (UTC), " Wmak" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):

jak widać są jakieś 2 różne standardy gniazda XLR na jednym schemacie widać,że że 2 jest Gorąca, na innym 3. jak to w praktyce można sprawdzić mając mikrofon?

Reply to
Jarek

Tu jest prawidłowo

a tu ktoś sie kopnął.

można rozkręcić jakiś mikser albo spojrzeć w schematy. prawidłowo jest:

1-ekran 2-gorący 3-zimny

niektórzy nazywają inaczej - gorący to "gorący +" a zimny - "gorący -", ze względu na symetrycznośc połączenia

Pzdr,

Reply to
Radzioo

Oczywiście masz rację chodzi o pin znajdujący się na przeciw klucza. Pisałem z pamięci i dlatego 2 z 3 mi się przestawiła. Choć w przypadku zamiany tych pinów tzn. 2 i 3 , nie ma to znaczenia dla poprawności działania. Pomijając fakt, że nie będzie to zgodne ze standardem, co najwyżej mikrofon będzie działał w odwrotnej fazie, a to nie ma żadnego wpływu na dźwięk.

Jacek "Plumpi"

Reply to
Jacek "Plumpi