czujnik temperatury

czesc,

jaki element uzyc do budowy termometru aby mial dokladnosc 0.1 C ??? dla temperatur zewnetrznych -30 +50C aby zbudowac czujke temperatury zewnetrznej

i dla temperatur pokojowych (do pomiaru w domu/mieszkaniu).

termometr zbudowany na AVR...cele domowe/hobbystyczne (rejestrowanie temperatur)

--
ThinkXtra
Reply to

W dniu 2013-12-31 10:42, snipped-for-privacy@poczta.pl pisze:

Czujnik TSYS01 ma taką dokładność ale w mniejszym zakresie temperatur.

Paweł

Reply to
Pawel2420

W dniu wtorek, 31 grudnia 2013 10:42:25 UTC+1 użytkownik snipped-for-privacy@poczta.pl napisał:

Po co Ci dokładność której nie będziesz mógł sprawdzić. Żeby wyskalować taki termometr potrzebujesz kilka wzorców temperatury dla różnych temperatur, takich co mają tolerancję 0,01 stopnia. Jakaś dla Ciebie różnica czy w mieszkaniu masz 21,1 albo 21,2? Kolejny idiotyczny temat z idiotycznym założeniem.

Reply to
kogutek444

W dniu 2013-12-31 10:42, snipped-for-privacy@poczta.pl pisze:

Było na elektrodzie:

Andrzej

Użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał: [..]

Nie wmawiaj komuś że coś napisał jak tego nie napisał, wyobrażasz sobie

-30 w domu?

Reply to
AlexY

W dniu wtorek, 31 grudnia 2013 12:35:52 UTC+1 użytkownik AlexY napisał:

Kiedy wmawiam? Wtedy jak stwierdzam ze tylko ktoś o szczuplej głowie chce mierzyć temperaturę z dokładnością do 0,1 stopnia. W warunkach laboratoryjnych to trudne a w domowych to niemożliwe. Jak ktoś chce żeby mu pokazywało do 0,1 to żaden problem. Ale to chyba nie o pokazywanie idzie a o pomiar. Jak jesteś taki bystry to napisz jak sprawdzisz czy 20,5 stopnia na jakimś fajansiarskim własnej roboty termometrze to rzeczywiste 20,5 stopnia a nie 19 albo 22 stopnie?

Reply to
kogutek444

Uzytkownik snipped-for-privacy@poczta.pl napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

termometry 1wire maja rozdzielczosc 1/8 stopnia, z dokladnoscia cos rzedu

0,5stopnia. Powinno wystarczyc.

U mnie zestawione z raspberry pi i modulem mp00202. Wykresiki jakies takie wychodza

b.

Reply to
Budyn

Użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

[..]

Zachowanie z chlewu wyniosłeś? Może coś o zastosowaniu "w domu"? Bo tego się czepiłem, wątkotwórca nie wspominał po co mu to. I zrób coś z tym cholernym Gmailem bo już mi się nie chce naprawiać tego co on chrzani.

Reply to
AlexY

W dniu 2013-12-31 18:53, nobby napisał/a:

Uważasz, że dla kogoś z nas ta wiadomość jest ważna?

Reply to
Czarek

W dniu 2013-12-31 18:53, nobby pisze:

Ale oni przy -30 w mieszkaniu podkoszulek dopiero zakładają ;)

Reply to
Irokez

Pan AlexY napisał:

Z kurnika. To chyba oczywiste.

Pan A.L napisał:

-- Halo, Pietia? Podobno u was w Irkucku macie dzisiaj -48 stopni.

-- A co mi tam gadasz, jest tylko -25.

-- Ale tak w telewizji mówili, i w "Prawdzie" też pisali.

-- Jakieś bzdury. No chyba że na dworze.

Zadne zarty. Kiedys pracowalem (loco Wieden) z rosyjskim akademikiem ze Swierdlowska. Mowil ze -50 C to nic takiego. Zapytalem czy jak jest

-50 to zamykaja szkoly. "Nie, a dlaczego mieliby zamykac?" zdziwil sie.

Powiedzial ze -50 ma zbawienny wplyw na problem alkoholizmu: jak pijany przewroci sie i w ciagu 5 minut ktos go nie uratuje, to juz po nim

A.L.

Reply to
A.L.

(watkotworca)

kiedys slyszalem, ze w Rosji jest zimno wtedy, gdy mroz jest silniejszy niz wodka

a te -30 t czujnik na dwor a nie do mieszkania!!!!!

BTW: to chlew zrobiliscie z mojego postu

A dlaczego sie rzuciliscie na mnie, na te 0,1 stopnia C ???? Niech bedzie 0,5 stopnia ale prawdziwe.

Mam jakas czujke pogodowa i mna niby 0,1 stopnia na wyswietlaczu, ale z doswiadczen wynika, to +/- 1 stopien.

--
ThinkXtra
Reply to

Najlepszym zrodlem sensorow roznego typu jakie znam jest Omega

Moze ten?

A.L.

Reply to
A.L.

Dnia Wed, 01 Jan 2014 01:22:51 +0100, snipped-for-privacy@poczta.pl napisał(a):

Po prostu z doswiadczenia wiemy ze o czujniki o dokladnosci 0.1K trudno jest. Ktos pewnie robi, ale drogo to bedzie kosztowalo. I jeszcze trzeba zrobic rownie dokladny miernik. W sumie zadanie bardzo trudne, wiec kosztowne ... i po co ci to ?

Dnia Tue, 31 Dec 2013 17:46:24 -0600, A.L. napisał(a):

No ale w szkole nie ma -50 :-)

Dlatego pije sie na umor w ogrzewanym lokalu :-)