czujnik temperatury

Szukam zastępczego (albo oryginału byle samego) czujnika temperatury jaki jest stosowany w regulatorach TVT 01 firmy Thermoval. Padł mi jeden taki (nigdy nie myślałem że taki element może paść :) w czasie normalnej pracy czyli nie dotykany :) ) a nigdzie nie da się go dokupić i oferują tylko w komplecie z całym regulatorem.

No chyba że ktoś wie gdzie mogę kupić sam czujnik.

A to że czujnik padł wiem z tego że miałem dwa zestawy i drugi działa prawidłowo, a regulator od zepsutego podpięty do drugiego czujnika wskazuje realne wartości (na starym temperatura skakała o kilkanaście stopni w czasie około sekundy).

Qbab

Reply to
Qbab

Reply to
WoW

W dniu 11-01-01 20:26, WoW pisze:

:)

co nie zmienia faktu że nadal szukam

Reply to
Qbab

W dniu 2011-01-01 15:16, Qbab pisze:

Zmierz opór sprawnego czujnika w 20 stopniach oraz w 25 stopniach i podaj tutaj.

Agent

Reply to
Agent Orange

W dniu 11-01-02 14:24, Agent Orange pisze:

Ciężko będzie bo jest w podłodze :), wpadłem na to sam ale pomiar temperatury czujnika umieszczonego w podłodze jest wątpliwy - cholera wie jaką on ma w rzeczywistości - nie ma z czym porównać bo temp podłogi na 100% jest inna na powierzchni a inna przy czujniku.

No chyba że wystarczy jak ustawię podłogę na 25 wieczorem a rano zmierzę (ciekawe czy taki czas wystarczy żeby nagrzało się równomiernie, co gorsze błąd pomiaru temperatury samego sterownika jest spory bo ma dołożoną funkcję kalibracji +/- 4 C :) Chyba że sam kąt nachylenia charakterystyki wystarczy do określenia jaki to czujnik.

pozdr Qbab

Reply to
Qbab

W dniu 2011-01-02 17:27, Qbab > Ciężko będzie bo jest w podłodze :), wpadłem na to sam ale pomiar

To masz do wyboru 10 rodzajów termistorów NTC, 10 termistorów PTC, pół tuzina oporników platynowych i parę rodzajów termopar. Plus czujniki cyfrowe. Zmierz mniej więcej i dobierz coś po oporze.

Agent

Reply to
Agent Orange

W dniu 11-01-02 21:35, Agent Orange pisze:

Ok. jutro postaram się zmierzyć co się da, dam też fotkę tego zepsutego (bo jego wyciągnąłem z rurki). O problemach napisałem bo jak o nich pomyślałem to doszedłem do wniosku że pomiarami nic nie wskóram, ale może się myliłem.

pozdr Qbab

Reply to
Qbab

Użytkownik "Qbab" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ifqotp$vg8$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Rozważ też próbowanie w drugą stronę i podłączanie potencjometru do regulatora i określenie jakie R oznacza według niego jaką temperaturę. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu 11-01-02 21:35, Agent Orange pisze:

No to w końcu miałem trochę czasu i pomierzyłem: oto wyniki: działający prawidłowo miał w temp 17,5oC opór 145k omów, uszkodzony miał w niższej temperaturze (około 14oC) 187k omów. na kablu jest dodatkowo napisane (ale to chyba opis kabla): E154283 AWM 2464 VW-1 105oC 300V 24AWG or LL107286 CSA AWM I A FTI

105oC 300V 24AWG LEADER -F-

jak to może pomóc to będę bardzo wdzięczny.

pozdr Qbab

Reply to
Qbab

Odnawiam temat bo ciągle nikt nie chce mi na podstawie tych informacji sprzedać czegoś do mierzenia temperatury.

Qbab

W dniu 11-01-08 14:49, Qbab pisze:

Reply to
Qbab

W dniu 2011-01-02 17:27, Qbab pisze:

W miejscy gdzie ewentualnie przebywa czujnik przyklej drugi czujnik na powierzchni podłogi i przykryj czymś. Grubą gąbką, pierzyną. Odczekaj z godzinę i zmierz temperaturę. Wyłącz ogrzewanie na noc i rano znów zmierz temperaturę :)

Reply to
Mario

W dniu 2011-01-08 14:49, Qbab pisze:

Podepnij do regulatora rezystor 100k i zobacz jaką temperaturę wskazuje. To może być termistor NTC 100k.

Reply to
Mario

Do dostania od ręki, pełno w każdym sklepie:

dwa alarmy, ustawiane na zbocze narastające i opadające.

Reply to
Grzegorz Krukowski

No jeszcze w Szwecji, Danii, Finlandii i Wielkiej Brytfanni ;) W każdym razie to jest 120 zł za komplet temrmometr/higrometr wnętrzowy + jeden nadajnik bezprzewodowy. Dodatkowe nadajnik ~50 zł, a można dopiąc łącznie cztery. U nas w marketach budowlanych albo najtańsze wersje, albo wypasione stacje, a o dokupieniu nadajników bezprzewodowych zapomnij.

Znalazłem coś u Conrada:

trochę droższe, ale ma więcej funkcji niż moja. I ma alarm na temperaturę.

Reply to
Grzegorz Krukowski