Czujnik temperatury

Czołem.

W ramach wysypu tematów temperatura w samochodzie :)

W Fabii II nie ma miernika temperatury cieczy chłodzącej. Jest tylko sygnalizacja przekroczenia temperatury maksymalnej - kontrolka na desce. Brak tego zegara trochę mnie denerwuje, ale jakoś przez 2.5 roku dało się wytrzymać :) Sam czujnik temperatury _gdzieś_ tam w układzie chłodzenia jest, ale nie wiem gdzie. Chcąc mieć wskaźnik temperatury wolałbym wbudować odrębny czujnik, ale w którym miejscu - dolot do chłodnicy będzie OK ? A może szkoda zawracać sobie głowy dodatkowym wskazywadłem, ostatecznie przy przekroczeniu temperatury będzie informacja na desce rozdzielczej, i _chyba_ wyłączy się klimatyzacja.

Reply to
PeJot

W dniu 2010-06-24 07:18, PeJot pisze:

raczej nie - gdzieś w głowicy. Jak dasz na wlocie chłodnicy, to dopóki się termostat nie otworzy będziesz widział bzdury..

Reply to
Michał Baszyński

Michał Baszyński pisze:

No tak, milcząco założyłem że się otworzy, a to wcale nie musi być prawda. A może by wykorzystać sygnał z tego czujnika co tam jest - analogowy chyba ?

Reply to
PeJot

Pszemol pisze:

Bo zdaje się nie wyrabia wiatrak chłodzący. Coś tam w instrukcji na temat stoi. Ale to warunki ekstremalne, np. pół godziny stania w korku.

Reply to
PeJot

Pewnie miał na myśli, że się ogrzewanie włączy (powinno, bo nagrzewnica ciągnie ciepło z obiegu chłodzenia).

Marek

Reply to
Marek Lewandowski