Czujnik położenia szczura pod ziemią

Kret zjada szkodniki, które niszczą korzenie roślin. Poza tym skutecznie spulchnia ziemię. Zasadzenie rośliny w pobliżu kopca zapewnia zdrowe i dobre zbiory.

Reply to
wt

Mamy w ogrodach coraz więcej karczowników ziemnowodnych (podobne do szczura), które robią coraz większe zniszczenia. Z netu i praktyki wiem, że tradycyjne metody walki są mało skuteczne. Chcę zrobić urządzenie, które skracałoby im życie. Ponieważ chodzą one przeważnie swoimi korytarzami pod ziemią, potrzebny byłby czujnik, który pozwoliłby wykryć ich nadejście z dokładnością wystarczającą do skutecznego uruchomienia czegoś w rodzaju kuszy strzelającej w ziemię. Położenie korytarza podobno można określić mechanicznie nakłuwając powierzchnię. Myślę, że do głębokości 10 cm dałoby się wystarczająco dokładnie określić położenie karczownika za pomocą dwu pętli indukcyjnych, mierząc np.względne zmiany częstotliwości generatorów (aby nie uruchomiło się np. podczas ulewy). Myślałem też o czujniku ultradźwiękowym, ale chyba byłoby to znacznie bardziej skomplikowane i mogłoby być użyte raczej na ziemi, która kilka lat nie była spulchniana. Czy ktoś ma jakiś pomysł, albo próbował czegoś podobnego?

Moja tranzystorowa pułapka na myszy wyzwalana elektromagnesem działa skutecznie już od kilku lat :)

Reply to
stoton

W dniu 2010-05-04 00:23, stoton pisze:

A nie lepiej szukać rozwiązania bez konieczności lokalizacji szkodnika?

np.:

Padre

Padre napisał:

W niektórych rejonach kraju to może być ryzykowne. Bo co będzie, jak się górnicy zdenerwują? Jarek

Reply to
Jarosław Sokołowski

jak zwykle u amerykanów, efektowne (może skuteczne) a że przy okazji można sobie wysadzić pół działki to już detal ;-)

brat

Reply to
bratPit[pr

gdyby tunel był miarę mały, można by zastosować przemysłowy czujnik pojemnościowy w ściance tunelu, problem jest taki że jednak woda zmienia dość drastycznie własności dielektryczne materiałów (gleby) co mogło by? stanowić problem z regulacją czułości czujnika, z optyką typu podczernień, czy ultradźwiękami mógłby być taki problem że szkodniki mogą reagować - widzieć, słyszeć - w innym paśmie niż my i po prostu "widzieć" czy "słyszeć" taki czujnik,

brat

Reply to
bratPit[pr

bratPit[pr] napisał:

USA to duży kraj, jest miejsce na wszystko. Jeśli komuś nie odpowiada ten sposób, to może zastosować metody ekologiczne, czyli kota. Wtedy przy dostarczaniu na miejsce z pewnością przyda mu się to urządzenie:

Jarosław Sokołowski

Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:hron84$2si$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Przekopac i odchwascic, a nie wysadzic :-)

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hrosdg$qmv$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

ależ ja głupi byłem, bo to urządzenie wielofunkcyjne, eksterminujące szkodniki, a inne funkcje - agrotechniczne - to glebogryzarka, pług, brona, inne* ;-)

*- w zależności od potrzeb :-)

brat

Reply to
bratPit[pr

W dniu 2010-05-04 00:23, stoton pisze:

Ja tam na swoje działce mam krety. Jak kret zrobi kopiec to dokopuję się do tunelu, wsypuję trochę karbidu i zalewam wodą, a potem zasypuję - wytwarza się acetylen i po zawodach.

quasi

Użytkownik "quasi" snipped-for-privacy@spama.spamem.pogania> napisał w wiadomości news:4be032d4$0$2585$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Morderca Kret to małe , nieszkodliwe, pożyteczne stworzonko. Ludzi należałoby unicestwić po milionie. Trzy razy w tygodniu: we wtorek, czwartek oraz sobotę, jest okazja na wygrane.

Ciekawy pomysł. Dla mnie bardziej ciekawe, co by było, gdybyś sobie wsypał trochę karbidu w du*pę i zalał wodą. Jeśli to możliwe, to przeprowadź taki eksperyment i opisz. Z góry dzięki.

Robbo

Reply to
Robbo

Pan Robbo napisał:

Słowa kluczowe "Union Carbide" plus "Bhopal" i już można wyguglać całe mnóstwo opisów. Jakoś nie mogę oprzeć się temu skojarzeniu.

Reply to
Jarosław Sokołowski

To nie byłby problem, woda deszczowa zmieniałaby pojemność dość powoli, aby procesor odróżnił to od zmian wynikających z nadejścia zwierza, gorzej, że trzeba by to chyba włożyć w tunel.

to też musi być w tunelu

czy ultradźwiękami mógłby być taki problem że

Myślę, że jednak jest granica ich słyszalności, tylko problem z nadawaniem i odbiorem tego z powierzchni ziemi.

Po przeczytaniu wszystkich odpowiedzi zastanowiłem się, czy czasem nie zadałem pytania na grupę ogrody :)

Ciekawostka - kupiłem ultradźwiękowy odstraszacz i wytwarzał on "ultradźwięki", które doskonale słyszałem zwierzęta zresztą też(w środku były zwykłe przetworniki akustyczne), nie robiło to na nich żadnego wrażenia, może nie przeczytały instrukcji, że mają się bać :)

Reply to
stoton

Użytkownik "Robbo" snipped-for-privacy@mmm.com napisał w wiadomości news:4be055fb$0$2583$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

A czemu chcesz eksperymentowac na innych? własna d...a nie nada się? karbid do zwalczania kretow możesz kupic tutaj:

wode masz w kranie, o wynikach nie musisz nikogo powiadamiać. Gwarantuję niezapomniane wrażenia po podpaleniu - nie zapomnisz ich do konca życia.

MaW

Reply to
MaW

pomyślałem o czujniku z WY cyfrowym, a z tym byłby? problem z odpowiednim wyregulowaniem progu czułości, takich w WY analogowym nie widziałem co oczywiście nie oznacza że ich nie ma, nie miałem potrzeby stosowania takowych i nie szukałem ofert, są zdaje się takie do pracy w przestrzeniach zagrożonych wybuchem więc do nich potrzebny jest wzmacniacz i tu pewnie można by kombinować, tylko że pewnie koszty powalają, nawet nie jest tak źle jak myślałem np.

brat

Reply to
bratPit

Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:hron84$2si$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Ale za to jaka dzika radocha? :-)))))))))))

Jarek P.

On Tue, 04 May 2010 02:37:43 +0200, Padre napisał:

WOW !

Nie było by to takie trudne do zrobienia, Propan i tlen są łatwo dostępne, zawsze można użyć równie łatwo dostępnego wodoru :-)

Reply to
Verox