Czujnik położenia szczura pod ziemią

Mamy w ogrodach coraz więcej karczowników ziemnowodnych (podobne do
szczura), które robią coraz większe zniszczenia. Z netu i praktyki wiem,
że tradycyjne metody walki są mało skuteczne.
Chcę zrobić urządzenie, które skracałoby im życie. Ponieważ chodzą one
przeważnie swoimi korytarzami pod ziemią, potrzebny byłby czujnik, który
pozwoliłby wykryć ich nadejście z dokładnością wystarczającą do
skutecznego uruchomienia czegoś w rodzaju kuszy strzelającej w ziemię.
Położenie korytarza podobno można określić mechanicznie nakłuwając
powierzchnię. Myślę, że do głębokości 10 cm dałoby się wystarczająco
dokładnie określić położenie karczownika za pomocą dwu pętli
indukcyjnych, mierząc np.względne zmiany częstotliwości generatorów (aby
nie uruchomiło się np. podczas ulewy).
Myślałem też o czujniku ultradźwiękowym, ale chyba byłoby to znacznie
bardziej skomplikowane i mogłoby być użyte raczej na ziemi, która kilka
lat nie była spulchniana.
Czy ktoś ma jakiś  pomysł, albo próbował czegoś podobnego?

Moja tranzystorowa pułapka na myszy wyzwalana elektromagnesem działa
skutecznie już od kilku lat :)

--
Pozdrowienia
Stoton

Re: Czujnik położenia szczura pod ziemią
Kret zjada szkodniki, które niszczą korzenie roślin. Poza tym skutecznie
spulchnia ziemię. Zasadzenie rośliny w pobliżu kopca zapewnia zdrowe i dobre
zbiory.

Re: Czujnik położenia szczura pod ziemi ą

A nie lepiej szukać rozwiązania bez konieczności lokalizacji szkodnika?

np.:

http://www.youtube.com/watch?v=2umEFHeo6mw&feature=related

Re: Czujnik położenia szczura pod ziemią

W niektórych rejonach kraju to może być ryzykowne. Bo co będzie,
jak się górnicy zdenerwują?

Maść na szczury, maść na szczury!  |  Smarujemy go palcami,
Wyciągamy szczura z dziury,        |  Pod pachami, za uszami.
Re: Czujnik położenia szczura pod ziemią

jak zwykle u amerykanów, efektowne (może skuteczne) a że przy okazji można
sobie wysadzić pół działki to już detal ;-)

brat

Re: Czujnik położenia szczura pod ziemią

USA to duży kraj, jest miejsce na wszystko. Jeśli komuś nie odpowiada
ten sposób, to może zastosować metody ekologiczne, czyli kota. Wtedy
przy dostarczaniu na miejsce z pewnością przyda mu się to urządzenie:

http://www.insanityplanet.com/pages/tabbytote.htm

Re: Czujnik położenia szczura pod ziemią

Przekopac i odchwascic, a nie wysadzic :-)

J.

Re: Czujnik położenia szczura pod ziemią

ależ ja głupi byłem, bo to urządzenie wielofunkcyjne, eksterminujące
szkodniki, a inne funkcje - agrotechniczne - to glebogryzarka, pług, brona,
inne* ;-)
*- w zależności od potrzeb :-)

brat

Re: Czujnik położenia szczura pod ziemią

Ale za to jaka dzika radocha? :-)))))))))))

J.

Re: Czujnik położenia szczura pod ziemią

WOW !

Nie było by to takie trudne do zrobienia, Propan i tlen są łatwo dostępne,
zawsze można użyć równie łatwo dostępnego wodoru :-)

--
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB
Proud to be 100 percent microsoft free.                            op. Tomek

Re: Czujnik położenia szczura pod ziemią

gdyby tunel był miarę mały, można by zastosować przemysłowy czujnik
pojemnościowy w ściance tunelu, problem jest taki że jednak woda zmienia
dość drastycznie własności dielektryczne materiałów (gleby) co mogło by?
stanowić problem z regulacją czułości czujnika,
z optyką typu podczernień, czy ultradźwiękami mógłby być taki problem że
szkodniki mogą reagować - widzieć, słyszeć - w innym paśmie niż my i po
prostu "widzieć" czy "słyszeć" taki czujnik,

brat

Re: Czujnik położenia szczura pod ziemi ą
To nie byłby problem, woda deszczowa zmieniałaby pojemność dość powoli,
aby procesor odróżnił to od zmian wynikających z nadejścia zwierza,
gorzej, że trzeba by to chyba włożyć w tunel.

to też musi być w tunelu

czy ultradźwiękami mógłby być taki problem że
Myślę, że jednak jest granica ich słyszalności, tylko problem z
nadawaniem i odbiorem tego z powierzchni ziemi.

Po przeczytaniu wszystkich odpowiedzi zastanowiłem się, czy czasem nie
zadałem pytania na grupę ogrody :)

Ciekawostka - kupiłem ultradźwiękowy odstraszacz i wytwarzał on
"ultradźwięki", które doskonale słyszałem zwierzęta zresztą też(w środku
były zwykłe przetworniki akustyczne), nie robiło to na nich żadnego
wrażenia, może nie przeczytały instrukcji, że mają się bać :)

--
Stoton

Re: Czujnik położenia szczura pod ziemią

pomyślałem o czujniku z WY cyfrowym, a z tym byłby? problem z odpowiednim
wyregulowaniem progu czułości, takich w WY analogowym nie widziałem co
oczywiście nie oznacza że ich nie ma, nie miałem potrzeby stosowania
takowych i nie szukałem ofert,
są zdaje się takie do pracy w przestrzeniach zagrożonych wybuchem więc do
nich potrzebny jest wzmacniacz i tu pewnie można by kombinować, tylko że
pewnie koszty powalają,
nawet nie jest tak źle jak myślałem np.
http://www.ifm-electronic.com/ifmpl/web/dsfs !KI5030.html

brat

Re: Czujnik położenia szczura pod ziemi ą

Ja tam na swoje działce mam krety. Jak kret zrobi kopiec to dokopuję się
do tunelu, wsypuję trochę karbidu i zalewam wodą, a potem zasypuję -
wytwarza się acetylen i po zawodach.

http://www.karbid-sklep.pl/uzycie.html

Re: Czujnik położenia szczura pod ziemią

Morderca
Kret to małe , nieszkodliwe, pożyteczne stworzonko.
Ludzi należałoby unicestwić po  milionie. Trzy razy w tygodniu: we wtorek,
czwartek oraz sobotę, jest okazja na wygrane.

Re: Czujnik położenia szczura pod ziemią

Ciekawy pomysł. Dla mnie bardziej ciekawe, co by było,
gdybyś sobie wsypał trochę karbidu w du*pę i zalał wodą.
Jeśli to możliwe, to przeprowadź taki eksperyment i opisz.
Z góry dzięki.

Robbo

Re: Czujnik położenia szczura pod ziemią

Słowa kluczowe "Union Carbide" plus "Bhopal" i już można wyguglać
całe mnóstwo opisów. Jakoś nie mogę oprzeć się temu skojarzeniu.

Re: Czujnik położenia szczura pod ziemią

A czemu chcesz eksperymentowac na innych? własna d...a nie nada się? karbid
do zwalczania kretow możesz kupic tutaj:
http://zwalczaj.pl/karbid-krety-bros-p-82.html wode masz w kranie, o
wynikach nie musisz nikogo powiadamiać. Gwarantuję niezapomniane wrażenia po
podpaleniu - nie zapomnisz ich do konca życia.

MaW

Site Timeline