Czujnik do echosondy do wyszukiwania ryb

Witam!

ChciaB3%bym zbudowaE6% coB6% w rodzaju echosondy wykorzystywanej do
wyszukiwania ryb w wodzie i w zwiB1%zku z tym poszukujEA% czujnika, jaki
moBF%na by zastosowaE6% do pracy w takich warunkach.
DostEA%pne na rynku czujniki ultradBC%wiEA%kowe jakie udaB3%o mi siEA% znal=
eBC%E6
na naszym rynku niestety nie sB1% przewidziane do pracy pod wodB1%.

Gdzie takiego czujnika ultradBC%wiEA%kowego szukaE6%? - zaleBF%y mi na
iloB6%ciach detalicznych.

gonzo_102

Re: Czujnik do echosondy do wyszukiwania ryb

Je偶eli szukasz standardowego przetwornika 40kHz to s膮 w sprzeda偶y wersje
hermetyczne stosowane w motoryzacji. Powiny by膰 w Maritex-ie  oraz w TME.
Tak na szybko przejrza艂em opisy echosond w臋dkarskich i w jednej z nich widz臋
偶e pracuje na czestotliwo艣ciach 80 lub 200kHz. Nie mam poj臋cia gdzie kupi膰
takie przetworniki.

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Re: Czujnik do echosondy do wyszukiwania ryb
Czujniki samochodowe przeznaczone s膮 do pracy w powietrzu, i nawet,
kiedy s膮 hermetyczne b臋d膮 mia艂y znikom膮 efektywno艣膰 w wodzie.

Czujniki do sonar贸w tego typu produkuje np. firma Airmar -
http://www.airmartechnology.com/airmar2005/ex20/RMProducts/DrillDown.asp?TypeFF %

W. Bicz
www.optel.pl

Site Timeline