Czip RFID w kartach bankomatowych - Page 4

Re: Czip RFID w kartach bankomatowych

RFID ma sens o ile można je kontrolować jak z etui.

Re: Czip RFID w kartach bankomatowych
Ja takze chcialem w mbanku miec bez tego dziadostwa i specjalnie do nich
dzwonilem, a oni i tak swoje. Przyslali mi z paypassem.

A co do niebezpieczenstw zwiazanych z kartami bezstykowymi, choc w sumie
stykowymi takze. We Wroclawskim mpk (w autobusach) mozna placic za
bilety tylko karta i co najciekawsze, bez koniecznosci podawania pinu.
To tyczy sie takze zwyklych kart. Kilka miesiecy temu byl artykul, ze
jakiejs kobiecie ukradli karte i ktos sobie nakupowal biletow za bodajze
300, czy 400zl

Re: Czip RFID w kartach bankomatowych

A to nie jest tak, że dziennie do 50 zł,otych, czy na jeden zakup tyle?
Pytam, bo nie mam pewno,ści.

Re: Czip RFID w kartach bankomatowych
Z tego co mi wiadomo, dzienny limit to 3 operacje bez podania pinu i
jedna transakcja nie moze przekroczyc 50 zl, czyli w sumie dziennie
mozna wydac 150zl. Niestety, ale nie weryfikowalem tego nigdzie, wiec
glowy nie dam, ze akurat tak to dziala.

Co do artykulu, to tutaj masz link:
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35754,10704943,Zlodziej_zrobil_sobie_zapas_biletow_MPK_na_czyjs_koszt.html

Re: Czip RFID w kartach bankomatowych

Czy to z kolei nie są ograniczenia nadane przez bank dla płatności
zbliżeniowych (które to z definicji nie używają pinu)?

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35754,10704943,Zlodziej_zrobil_sobie_zapas_biletow_MPK_na_czyjs_koszt.html

No właśnie, takie miejsca chyba rządzą sie swoimi prawami. Podobnie jest
na parkingu na Okęciu -- bramka też nie chce pinu. A tam jednorazowo
można zapłacić nawet kilkaset złotych. Z kolei w takim na przykład
Amazonie, przy płatności internetowej, w ogóle nie pytają o ten (jak
mu tam) trzycyfrowy kod, co jest wydrukowany z tyłu. W dodatku taka
karta jest rejestrowana w systemie i od tego momentu można wszystko
kupować jednym kliknięciem bez podawania czegokolwiek.

Re: Czip RFID w kartach bankomatowych
Odpowiem hurtem...

Czyli musieli przy ajm niej 3 dni szaleć...

Z tym niepotwierdzaniem - spotkalem si,e ze sklepem, gdzie wszystkie karty
szły na podpis...  Miałem też głosy, że na autosradzie myto kartą też szło
bez pinu... Jeeszcze zani weszły płatności zbliżeniowe.

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35754,10704943,Zlodziej_zrobil_sobie_zapas_biletow_MPK_na_czyjs_koszt.html

Niewątpliwie - jest problem.

Teraz zwykły włam na konto i żegnaj Gienia, kup se trąbkę...
Spotykałem się z poradami, aby do takich transakcji używać kart pre-paid,
ładowanych do wartości transakcji...

Re: Czip RFID w kartach bankomatowych

No to w sumie dobrze. Zachachmęcone transakcje na podpisł łatwiej
reklamować niż te na pin. Ja do kredytowej nawet nie pamiętam pinu.

Nie takie to proste. Numeru z konta już odczytać się nie da, więc
można kupować tylko trąbki sprzedawane przez Amazon. Ale żeby je
mogli gdzieś dostarczyć, to trzeba podać jakiś adres. A tam już
może czekać tak zwany organ ścigania.

Re: Czip RFID w kartach bankomatowych

Tylko ludkowie dziwowali się - wiem bo kasjerem byłem w tym sklepie.
No, jeszcze jak rzeczywiście podpisać trzeba, to jakiś odsiew jest, z
drugiej strony nauczyć się podrobić podpis, to sztuka? Nie ma idealnego
zabezpieczenia.

Ale zawsze kłopot i korowody...

Re: Czip RFID w kartach bankomatowych

Nie chodzi o nauczenie się. Ja często coś nagryzmolę na kwitku, a kasjer
nawet nie spojrzy na kartę i nie próbuje porównywać. Chodzi o możliwość
reklamacji. Jeśli bank mi obciąży kartę jakąś przekręciarską transakcją,
to ja im każę pokazać slipa z *moim* podpisem. I albo ją cofną, albo
mają sprawę z fałszerstwem podpisu w tle. Na to drugie nigdy nie idą.
W przypadku transakcji z pinem bank jest panem sytuacji, zrobi jak chce
i żaden biegły im nie podskoczy.

Ryzyko dla złodzieja jednak duże. W Stanach czasem złodzieje zamawiają
na prawdziwy adres. Tam kurierzy mają zwyczaj, że towar (do pewnej
wartości) po prostu rzucają przed wejściem do posesji, nie biorą
pokwitowania i jadą dalej. A zbójcy czatuja i od razu biorą co zamówili.

Re: Czip RFID w kartach bankomatowych

Jakiego standardu jest RFID w tych kartach? Ktoś mówił, że karta kredytowa
gryzie mu się z Warszawską Kartą Miejską, czyli wskazywałoby to na Mifare.

yabba

Re: Czip RFID w kartach bankomatowych

Karta żyje i ma się dobrze. Sprawdzałem w bankomacie. Tylko nie wiem czy na
100% wycięcie kawałka anteny dziurkaczem dało jakiś efekt. Trzeba by to
sprawdzić czy faktycznie już nie nadaje. Karta może mieć zapasowy jakiś
obwód czy coś innego.

Re: Czip RFID w kartach bankomatowych

Nie ma nic takiego jak zapasowy obwód. Albo przeciąłeś antenę albo nie.

--
gof

Site Timeline