czestotliwosc sieci

Usiluje sie sobie sprawdzic zegarek w kuchni ... i jakos nie widze zgodnosci.

Czas na mikrofali sobie, NTP sobie, swissgrid sobie.

Swissgrid jak na zlosc zmienil strone

Czy oni podaja dokladna odchylke ? Moze strona im sie rozjezdza i podaje stare dane ?

A moze w kuchence mam kwarcowy ? Zeruje sie bez pradu.

A tu jeszcze czasy minutowych zmian sie skonczyly, teraz trzeba lapac sekundy ...

Te minutowe tez mi cos niezbyt pasowaly, chcialem sprawdzic dokladniej, a tu ustabilizowali ...

W dniu 2018-04-20 o 18:57, J.F. pisze:

U mnie piekarnik działa na sieć. Spóźnił się 6 minut, potem nadrobił.

MJ

Reply to
Michal Jankowski

W dniu 2018-04-22 o 04:22, Pszemol pisze:

Mam ciekawy zegarek naręczny, nazywa się "Samuraj" (jeśli dobrze pamiętam z czasu zakupu), zresztą fajny od strony plastycznej. Jednak tu chciałbym wskazać jego interesujący aspekt elektroniczny: otóż on czasem się zatrzymuje. A nie jest "wskazówkowy", lecz z wyświetlaczem, na LEDy, zapala się po wciśnięciu knopka. A czasami się nie-zapala, i wtedy "adekwatnie" gubi upływający czas. Tak samo po wyjęciu baterii (sprawdzałem, czy nie rozładowana, ale trzyma woltaż): spodziewać by się można, że się zresetuje "do fabryki", ale — nie! Zachowuje się data, a jedynie traci minuty, a bywa, że i godziny. Czyli najwyraźniej ma tam jakąś pamięć nieulotną. No ale przecież jej "taktowne" zmienianie, czyli ładowanie wartościami "aktualnymi" — zjada nieco prądu, choć pewnie jednak mniej, niż podtrzymywanie wyświetlacza LCD...

Reply to
JaNus

Dnia Sat, 21 Apr 2018 21:22:34 -0500, Pszemol napisał(a):

Najpierw pomyslalem, ze dziwne by to bylo, ale potem ... a moze procek jest, i zegar na przerwaniu, przerwanie na timerze ...