często przepalające sie halogeny

Mam pytanie, noga jestem z elektryki i mam nastEA%pujB1%cy problem.
Wynajmuje mieszkanie, ktF3%re w salonie ma halogeny, halogeny te bardzo
czEA%sto siEA% przepalajB1%, ciekawi mnie co moBF%e byE6% przyczynB1% tego,=
 czy
jest coB6% co mF3%gB3%bym w swoim zakresie zrobiE6% aby tak szybko sie nie
przepalaB3%y?
Z gF3%ry dziEA%kuje za pomoc.

Re: często przepalające sie halogeny

Zmienic marke zarowek, albo kupic sobie lampe ze swietlowkami a ich
w ogole nie wlaczac.

Warto by zmierzyc napiecie jakie tam masz - ale to pewnie zbyt
trudne.

Jesli to dekoracyjne, to mozna jeszcze sprobowac kupic wklady
diodowe [LED].

J.

Re: często przepalające sie halogeny

Te halogeny peB3%niB1% rolEA% oB6%wietlenia, nie sB1% dekoracyjne. PrF3%bow=
aB3%em
rF3%BFnych marek, te najtaF1%sze jak i te z wyBF%szej pF3%B3ki i zawsze t=
o samo.
NapiEA%cia nie sprawdzaB3%em, jesli okaBF%e sie za wysokie w jaki sposF3%b
powinno sie je porawiE6%. Jeszcze raz sory za te lamerskie pytania ale
naprawde nie mam pojEA%cia jak sie za to zabraE6%, zanim poprosze o pomoc
fachowca chciaB3%bym sie upewniE6%, BF%e to konieczne.

Re: często przepalające sie halogeny

To zależy o ile za wysokie i jaki jest tam transformator, duży ciężki
toroid czy mały lekki transformator elektroniczny.

Najpewniejszy sposób to wymiana tranformatora na toroidalny i ew
odwinięcie części drutu z uzwojenia wtórnego.

--
mariusz

Re: często przepalające sie halogeny

Rozumiem, że wynajmujesz wyposażone?
To niech właściciel zajmie się problemem - poważnie. Bo jak zaczniesz
majstrować (w najlepszej wierze i nawet jak byś miał uprawnienia i
umiejętności odpowiednie), to potem możesz sobie tylko biedy napytać, bo to
nie Twoje.

Jak się przepalają, to zapewne się przegrzewają (niekoniecznie, ale jest to
jedna z możliwych przyczyn). Jak się przegrzewają, bo zabudowa jest
zrobiona źle, to jak się to kiedyś zapali i ktoś dojdzie, że Ty przy tym
grzebałeś, to prokurator. Podobnie może trafo jest uszkodzone i Ty
poprawisz przy żarówkach, a trafo się sfajczy i coś podpali. Jak wyżej - Ty
robiłeś, Ty odpowiadasz, a robiłeś bez zezwolenia właściciela ani
uprawnień, więc podwójnie źle.

Jak się właściciel będzie opierał przed poprawieniem fuszerki, to zajrzyj w
swoją umowę najmu, zapewne jest tam zastrzeżenie, że o usterkach w lokalu
masz informować właściciela bezzwłocznie. Taka klauzula zazwyczaj figuruje
tam, żeby uniknąć dodatkowych szkód spowodowanych zignorowaniem jakiejś
usterki, ale stanowi broń obosieczną - dzwoń przy każdej przepalonej
żarówce i proś o wymianę...

Marek

Re: często przepalające sie halogeny

popieram. nawet tak trywialna sprawa jak wymiana zarowki moze byc fatalna w
skutkach. dajmy na to transformator tam dobral jakis 'magik' , biorac pod
uwage spadek napiecia na przewodach , i zeby to chodzilo ok. musza byc
wsadzone wszystkie zarowki, i to o mocy np. 50W.
jesli zmienisz np. polowe na LED'y, napiecie pojdzie w gore. pozostale
halogeny beda sie grzac wtedy nadmiernie, i (zanim sie spala) spowoduja
zaplon np. szafy. mieszkanie pojdzie z dymem ... kto winny?

ew. inny scenariusz -
zmienisz wszystkie diodki na led'y, a okaze sie ze masz tam 'elektroniczny
transformator' . niby bedzie wszystko dzialac, z tym ze nie obciazony dosc
transformator bedzie oscylowal przy kilku mhz , i zaczniesz np. zaklocac
jakies wazne urzadzenie wojskowe. przyczlapie UKE , znajdzie przyczyne i
wystawi rachuneczek na kilkanascie tys pln.... kto winny?

ew. najbezpieczniejsza metoda bez powiadamiania 'administratora' byloby
chyba kupic jakas zwykla lampke (lub kilka) , wtykana do gniazdka , a tego
co jest w mieszkaniu nie uzywac.

--

Re: często przepalające sie halogeny

Przyczłapie UKE i gówno zrobi, bo zarówno zasilacz impulsowy jak i ledy
mają CE. W dodatku zasilacze 12V do oświetlenia jakie znam są
dostosowane do zasilania ledów i pracują stabilnie od 0W.

Re: często przepalające sie halogeny

a masz pewnosc co wlasciciel mieszkania tam wsadzil? poza tym to ze cos ma
CE nie oznacza ze masz czyste rece, musisz jeszcze udowodnic ze to kupiles.
masz faktury na to? ty zmodyfikowales czyjas instalacje, ktora dzialala.
bezprawnie. ponosisz wiec konsekwencje swojego dlubactwa i tyle.

a to ze znaczek CE byl to znaczy tylko tyle ze przy uzytkowaniu _zgodnie z
instrukcja_ bedzie bezpieczne. nie raz spotkalem sie z transformatorkami
ktore nie potrafia pracowac z LED'ami , mam nawet takich kilka. w instrukcji
jak byk stalo ze nie mozna ich uzywac jesli obciazenie jest zbyt male.

btw. generalnie to tylko pierwszy z brzegu scenariusz, puenta wywodu -
instalacja nie nalezy do ciebie, nie masz prawa jej ruszac, ponosisz
konsekwencje bledow. dajmy na to inny scenariusz, przy zmianie zarowki
pociagnales za kabelek. wypadl z kostki i zaczal sobie zwisac , a ze byl
cienki to nie zauwazyles ze wszedl w szpare miedzy np. meblami. ktos dotknie
reka, trzepnie go, trup albo kalectwo. kto winny?

--

Re: często przepalające sie halogeny

No to o LED zapomnij - ciagle za slabo swieca.

Halogeny jak rozumiem na 12V ?

Za zasilanie odpowiada transformator - moze byc zwykly, moze byc
elektroniczny.
Zwykly jesli daje za duze napiecie, to albo jest obciazony mniej
niz projektowano, albo w sieci masz za duze napiecie.
Elektroniczny powinien byc od sieci mniej zalezny, ale pewnie tez
sie nie daje regulowac.

Tak czy inaczej - moze byc trudne do poprawienia, moze wymagac
inwestycji w nowy transformator - a przeciez nie twoje.

J.

Re: często przepalające sie halogeny

Dzisiaj moja małzowinka kupiła LEDY-y Systemled GU10 19SMD
Do tej pory były zamontowane halogeny 35W.
LED-y świecą o niebo jaśniej, choć widmo pozostawia sporo do życzenia.

Re: często przepalajšce sie halogeny

Takie ?
http://elektro-hurt.bazarek.pl/opis/id,625031 /

Tylko ze u mnie oswietlenie salonu to 200-300W w zarowkach - powiedzmy
2500lm. Takich lampek trzeba by z 10, 350zl ..

J.

Re: często przepalajšce sie halogeny

Choc w sumie - moze one nie beda sie palic, a fachowiec duzo mniej nie
wezmie :-)

Kluczowe jednak jaki tu mamy system - 12V czy 230.

J.

Re: często przepalajšce sie halogeny

Dokładnie.

W moim przypadku chodzi o 6 szt . do oświetlenia pokoju córki, bo miała do
tej pory halogeny, które zbyt często "padają" - niestety na 230V :/

Re: często przepalajšce sie halogeny

Nie lepiej kupic dwie swietlowki kompaktowe ?

J.

Re: często przepalaj?ce sie halogeny

Pewnie, że lepiej, ale zaburzą one estetykę pokoju, poza tym jest ściemniacz
i być musi, nawet jak LED-y na nim nie działają ;D

Re: często przepalaj?ce sie halogeny
Są kompakty współpracujące ze ściemniaczami.

Re: często przepalaj?ce sie halogeny

No i chyba tak zrobię, bo już jedna lampka LED po niecałych 2 dniach padła
:)
Jak więc widać, kolejny bubel jak wszystkie :D

?Użytkownik "Plumpi"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ibur5g$fqq$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Dokładnie.

W moim przypadku chodzi o 6 szt . do oświetlenia pokoju córki, bo miała do
tej pory halogeny, które zbyt często "padają" - niestety na 230V :/

---------------
ponad 15lat temu remontowałem piętro i postanowiłem zainstalować
dosyć nowoczesne na tamte czasy oświetlenie halogenowe na 12V,
zapłaciłem ok 25zł za jedną żarówkę Philips, wtedy tylko firmowe były.
Po ok 12 latach przepaliła się pierwsza, miałem jeszcze 3 w zapasie,
więc tak sobie wymieniałem raz w roku jedą, rok temu się skończyły
więc postanowiłem kupić nowe, jaka była moja radość gdy okazało się
że kosztują po ok 2-5zł za szt (no name) no niestety z kupionych 8szt
padły wszystkie w ciągu roku, ale nie tak że cały czas świeciły tylko
zmieniałem jedną na drugą, padły też 2szt LED-owych, a te stare Philips-y
dalej świecą.
Teraz testuję oświetlenie LED mojej produkcji ale za krótko żeby coś więcej
napisać.

Re: często przepalające sie halogeny

Jeżeli są na 230V wymienić na 12V.

Re: często przepalające sie halogeny

pewnie na 230V...
nic z tym nie zrobisz. Możesz próbować lepszych firm, ale ten typ
generalnie tak ma.

e.

Site Timeline