Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecz nik... - Page 3

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... au kcja allegro bezpiecznik...

Jesli tak sadzisz, to moze mi powiesz skad bierze sie "gliczenie" na DVB-S..
Przecie tam jest cyfrowka, jest lub nie ma?
Tak samo z DVB-T...DVB-C...

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...
Hello wchpikus,

Nie wiem, co nazywasz gliczeniem.

Po drodze jest czysto analogowe łącze radiowe. Z czysto analogową
modulacja fazy i poziomu (QAM).

j.w. Słaby poziom _analogowego_, modulowanego sygnału z nadajnika
oznacza problem z jego dekodowaniem. Na HDMI nie masz modulacji -
przesyłany jest cyfrowo strumień danych. Po raz kolejny: trzeba się
naprawde postarać, żeby to spieprzyć.

 RoMan
Re: Czego to ludzie nie wymyślą... au kcja allegro bezpiecznik...

Czyli uwazasz ze nie da sie go zaklócić?
Ze przerwa w strumieniu danych nic a nic nie wplynie na dekodowany kontent?
To po co sprzedaja taki kable, mogli by to robic na skretce lub kawalku
drutu od lampki..
Dyskusja jest o tym, czy mozna zrobic taki kabel, z ktorym beda problemy.
Widocznie nie widziales jeszcze lub masz za mala stycznosc z tym, ja
potwierdzam, sa problemy.

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...

Da się. Ale nie tak jak analog. To zupełnie inna skala zakłóceń. Jak
zakłócisz sygnał cyfrowy tak, że nie będzie odbierany, to po prostu
nie będzie odbierany. Nie będzie zmian kontrastu, nie będzie śnieżenia,
po prostu sygnał nie będzie odbierany albo będzie przerywany.

Poza tym żeby zakłócić sygnał cyfrowy, trzeba się bardziej postarać. Więc
kit z pozłacanymi złączami sklep może sobie włożyć pod poduszkę.

Sprzedają, bo ludziom da się je wcisnąć.

--
Gof
http://www.chmurka.net /

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... au kcja allegro bezpiecznik...
Zgadzam sie z tym ze nie bedzie oblawow takich jak przy transmisji
analogowej.
Chce tylko udowodnic ze sa kable marnej jakosci, na ktorych beda
problemy. Tyle.
Rozmowa zaczela sie od tego, ze nie waro kupowac drogich kablo, ale
przegiecie w druga strone (czytaj 5 zeta za kabel z Chin) moze przyniesc
rozczarowanie.

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezp iecznik...

Posłużę sie trochę skrótami myślowymi... I przepraszam za słownictwo, jest
mi potrzebne do podkreślenia pewnych rzeczy, nie jako przerywnik.
Po prostu każdy sygnał, nawet zwykłe załączenie zasilania, "rozsiewa" za
sobą jakieś widmo... znasz zapewne zjawisko, że włączasz zarówkę, a w radiu
trzask, zwłaszcza, jeśli jest słabszy sygnał, czy AM odbierany z jego
odmianami.
Dupawy kabel chujowo przenosi widmo, przez co może się zdarzyć - i zdarza
(podpinałeś kiedyś dysk ATA>33 starą, 40-żyłową taśmą?), że tam, gdzie miała
być jedynka, pojawi się zero (i na odwrót). W kablu zachodzą też zjawiska
falowe, przy takich częstotliwościach należy go już traktować jako linię
długą (przykład szczególnie widowiskowy - bardzo silne wahania mocy na
długich liniach przesyłowych w energetyce USA - do 2/3 mocy), ze wszelkimi
konsekwencjami, które z tego wynikają. W mojej byłej robocie nazywało się to
(dla sygnałów cyfrowych, uwaga, skrót myślowy) interferencjami
międzysymbolowymi. Do pewnego poziomu stopy błędów układy były w stanie to
skorygować, ale jak ją przekroczyć, to efekty tym wywołane mogą być bardzo
różne, zależnie od algorytmów i właściwości dekodera, może pojawić się
śnieżenie, choć inne, niż w analogu, spotkałem już taki przypadek. Ale już
fioletowe tło na widocznym obrazie, to bym nazwał humbugiem...
Chujowy kabel, może mieć zbyt duże tłumienie jednostkowe, a wiadomo, co się
stanie, gdy impuls zbocznikujemy kondensatorem - ze szpilki zrobi się a.
górka, b. sygnał ulegnie, niewielkiemu, ale opóźnieniu (ze względu na
konieczność naładowania pojemności), c. osłabieniu (stała czasowa). A, B, C,
osobno, czy razem, mogą spowodować przekłamanie, jak mało, to układy
skorygują, jak dużo, to gówno na ekranie, nie obraz.
Stąd konieczność troski o jakość kabla to nie tak całkiem bełkot. Co innego
marketoidzi, ci wszystko potrafią przebełkotać na swoją korzyść. A zrobiony
w chuja klient - "miałeś(...) został ci się ino sznur".

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...
Hello wchpikus,

Wszystko się da zakłócić i wcalę temu nie zaprzeczam. Piszę wyraźnie: trzeba się
naprawde postarać, żeby to spieprzyć.

Ależ oczywiście, że wpłynie - pojawi się przerwa w odbiorze i zostanie
utracona część informacji djąca bardzo charakterystyczne efekty. Natomiast
nie będzie to ani śnieżenie ani "przekłamania kolorów, ostrości,
kontrastu widoczne dopiero, gdy dwa takie same urządzenia podłączymy
różnymi kablami HDMI".

A po co sprzedają kable głosnikowe za grube tysiące za metr?

Ale nie takie, jak cytowane. To sa bzdury!

Problemy z błędnie wykonanym kablem zobaczysz od razu. To nie są
subtelności. To jawne przerwy, zacięcia, pikseloza, utrata całych
ramek. Bardzo charakterystyczne objawy.

 RoMan
Re: Czego to ludzie nie wymyślą... au kcja allegro bezpiecznik...
  takie, jak cytowane. To sa bzdury!

I o tym mowie, pixeloza, utrata danych.
W tekscie przegieli z ta ostroscia i kontrastem i jeszcze z innymi
pierdami, ale fakt jest taki, ze nie wszystkie kabl sa ok i ze nie ma
znaczenia czym podlaczysz..
Oczywiscie na odleglosci 1m to i moze da sie czymkolwiek:)

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezp iecznik...

Ale widomo, jak to z łańcuchem, jaki jest mocny... a tu dochodzi sumowanie
się czynników...

Spotkałem się jakiś czas temu z dekoderem, który charakterystycznie śnieżył,
inaczej, niż analog w podobnej sytuacji.

A to już chyba musiało być, że kompresja stratna, FFT, vavelet, itd, gdzie
jak mniej bitów się w strumieniu przecisnie, to mniej zostanie zdekodowane i
jakość się pogorszy. Nie sądzę, żeby gdzieś tak robiono, bo to chyba by było
głupie.

Do trzepania wack^H^H^H^Hkasiory, miedź to diamagnetyk i IMHO, aby taki
kabel spełniał najostrzejsze normy jakościowe, musiałby być całkowicie
bezmagnetyczny... chodzi mi o współczynnik przenikalności względnej równy
jedności. Albo jakaś domieszka stopowa czegoś paramagnetycznego, albo
fizyczna, poprzez wplecenie paramagnetyka, dla skompensowania powstałego
przy przepływie prądu pola magnetycznego, mogącego wpłynąć na przewodność.
Pytanie - ile takie pole wpłynie na jakość przenoszenia sygnału?

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... au kcja allegro bezpiecznik...

Dlatego kabel HDMI powinien miec certyfikat, nie ma, to sam bierzesz co
widzisz...ryzyko male, kasa mala, a bedziesz drugi raz do sklepu biegal..

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezp iecznik...

No, jak w kablach antenowych, takich dla krótkofalowców, jeden będzie mieć
na setkę może 3-4 dB, kosztując oczywiście odpowiednio, a tańszy będzie mieć
na setkę 15-20 dB, ale za to osiagalny nawet dla "bezrobotnego" :P :) Przez
oba poleci, dogadasz się, jak się anteny zobaczą, ale za to na granicy
zasięgu może być problem.

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...

HDMI przesyła sygnał nieskompresowany.

--
Gof
http://www.chmurka.net /

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... au kcja allegro bezpiecznik...

Jak będziesz miał sygnał między poziomami 0 i 1 to też masz już wtedy
sygnał analogowy :) Duże tłumienie i słaby ekran i w efekcie ilość
błędów będzie zależeć od tego ile świetlówek włączysz w pobliżu.

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...

Z tego, że z powodu zakłóceń są przerwy w strumieniu. Ale chyba nie chcesz
porównać połączenia kablowego z łącznością radiową?

--
Gof
http://www.chmurka.net /

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... au kcja allegro bezpiecznik...

A tu bym polemizował, mam odtwarzacz multimedialny WD i trzy kable HDMI
na jednym z nich ( takim za 20zł)tylko przy 1080p na obrazie pojawiają
się dwie migające poziome linie dzielące obraz na 3 części, poza tym
obraz jest w porządku, trudno tego nie określić jako zakłócenie i
bezwzględnie związane jest z konkretnym kablem.

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... au kcja allegro bezpiecznik...

Jak masz słaby sygnał z satelity to może wyświetlić czarny ekran z
tekstem, że za słaby sygnał, albo może sypać kostkami jak na szachownicy
dekompresując niekompletny obraz. Tak miałem ostatnio jak mi winogron
wyrósł zasłaniając antenę :)

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...
Hello Mario,

Ale o tym truję przez cały wątek.

Że co? W jakim to języku? Może jeszcze hodujesz truskawk? A na dupę
zakładasz spodń?

WINOROŚL w znaczeniu rośliny, WINOGRONA w znaczeniu owoców i WINOGRONO
w znaczeniu pojedynczego owocu. "Winogron" tylko w dopełniaczu!

Mi też winorośl zarasta - trzeba brać drabinę i wycinać.

 RoMan
Re: Czego to ludzie nie wymyślą... au kcja allegro bezpiecznik...

Sorki. Ewidentny błąd, chociaż dość powszechny. Masz rację, powinna być
winorośl :)

Zaleta mieszkania w domku :)

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezp iecznik...

Tak sobie jeszcze pomyślałem - że to "działa" jednak w obie strony,
wzajemnie się napędzając, trochę jak z winem, dlaczego taniewino jest dobre,
bo jest dobre i tanie...

Coś w stylu "ałdjofilskiego" polepszenia jakości po złotku, o 0.001%, koszem
sumy minimum 5-cyfrowej...? Gdzieś znalazłem, że złoto do w.cz. średnio się
nadaje, a hdmi to wydaje mi się, że to już nie jest m.cz.?

Ale urwał...

Cóż miał zrobić? Spoko, tobie nie opylił kabelka, ale pani Dziuni z Olsztyna
opyli wzmaczek antenowy, szeroki, 20zyla 70dB bez ekranu, zachwalając
"rewelacyjną" jakość obrazu i krystalicznie czysty odbiór...

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...

HDMI przed 1.3 miało maksymalny pixel clock 165 MHz, 1.3 ma 340 MHz.

--
Gof
http://www.chmurka.net /

Site Timeline