Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecz nik...

http://allegro.pl/padis-furutech-bezpiecznik-audiofilski-1a-rodowany-i2509863854.html

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... au kcja allegro bezpiecznik...
http://allegro.pl/padis-furutech-bezpiecznik-audiofilski-1a-rodowany-i2509863854.html

Eee, też mi nowość... Tych oszalałych audiofilskich frajerów koszą na
wszystkim. Teraz tylko czekam, aż zaczną sprzedawać audiofilskie
skarpetki, poprawiające odsłuch głębokich tonów ;)

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezp iecznik...
http://allegro.pl/padis-furutech-bezpiecznik-audiofilski-1a-rodowany-i2509863854.html

Muszę kupić do starej onwy żeby modulację poprawić.

Marek

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... au kcja allegro bezpiecznik...
http://allegro.pl/padis-furutech-bezpiecznik-audiofilski-1a-rodowany-i2509863854.html
To jeszcze nic:

http://audiovoodoo.pl

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... au kcja allegro bezpiecznik...
http://allegro.pl/padis-furutech-bezpiecznik-audiofilski-1a-rodowany-i2509863854.html

Jak widzę takie magiczne produkty, to mam dylemat... Co byłoby lepsze
dla ludzkości: eksterminacja oszustów sprzedających takie "czary mary",
czy może raczej eksterminacja niedorozwojów umysłowych, które się na te
głupoty nabierają? ;->

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezp iecznik...

Ja bym tyle powiedział, że to trochę jak z wierszem o dupie...
Zależy, od której strony się podejdzie. Bo z tych drugich, to rzeczywiście,
z jednej strony masz dekli, a z drugiej osoby, które w dobrej wierze zaufały
komuś, kto się dał nabrać - np. najlepszemu przyjacielowi nie uwierzysz?
Bo rzeczywiście, z jednej strony nie było by dekli bez oszustów, ale z
drugiej, oszustów bez dekli - jak potrzebują, to jest popyt, a jak jest
popyt... to już wszyscy wiemy, tak, rodzi się podaż.
Ja siedząc na kasie, sprzedając wzmacniaczyk za 20PLN (klient życzy taki
mieć, klient ma), z racji choćby zawodu, ale i posiadania pozwolenia
radiowego, czułem się zobowiązany moralnie ostrzec klienta, że to mu raczej
zbyt dobrze nie zadziała, że przede wszystkim musi porządnie zrobić antenę.
Bo widziałem, co się dzieje, gdy komuś się taka antena aktywna wzbudzi...

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... au kcja allegro bezpiecznik...

Jeśli zacznie mi poważnie opowiadać o audiofilskich gniazdkach czy
bezpiecznikach, to go śmiechem zabiję.

Och, "dekle" by były, tylko niewykryte.

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezp iecznik...

Ty masz wiedzę, więc nie dasz sie zbyć, mnie to też zresztą śmiechem
zabija... albo ja to robię :) (1), ale, załóżmy, opowie to znajomemu
muzykowi, który z trudem odróżnia tranzystor od lampy, bo mu ktoś pokazał...
I już ma "ofiarę", która jednak w dobrej wierze przyjęła bzdurę jako coś
fajnego.

Coś jak z programami komputerowymi - dziury ma każdy, tylko nie wszystkie
znaleziono...

(1) Miałem okazję słuchać, na ponoć bardzo wysokiej klasy sprzęcie, bardz
wysokiej klasy nagrania (przynajmniej okoliczności wskazywały na oba
elementy). Tymczasem od sprzętu odgoniony zostałem... tak, nie przez hałas.
Przez SZUMY... Dźwięk był nawet ładny i wierny, ale
ZASZUMIONYyyyyyigrekigrek... Ledwo w tle... ale...
Top-endowe wzmacniacze lampowe... A o efekcie mikrofonowania, pozytywnym
przy "piecu" gitarowym, mało kto wspomina... Zaś OIMW, harmoniczne w
lampiakach bujają się coś kole 1-2% (2) (chyba, ze prosto z lampy idzie na
głośnik...) Czyli taki top-end... hehehe...

(2) Nie mówię, że brzydko grają, że krasnoludki, że... Chodzi mi o zdrowe
podejście, nie o bałwochwalstwo

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...

Podobno to właśnie nieliniowość lamp i powodowane przez to zniekształcenia
dają "ciepły" dźwięk. Audiofile mówią, że tranzystory brzmią sztucznie.
Może i brzmią.

--
Gof
http://www.chmurka.net /

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...
Hello Adam,

Trzeba smarować odpowiednią, lampową maścią i im sztuczność
przechodzi ;)

Co w niczym nie zmieni faktu, że wzmacniacze lampowe brzmią inaczej.
Czy lepiej - gusta nie podlegają dyskusji. Jednak pomiary wskazują na
zniekształcenia.

 RoMan
Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezp iecznik...
(oj, nie wiem jak, wylazłeś mi z KF, może dlatego, że mi się coś zesrało w
systemie i musiałem włożyć trochę pracy, by go do życia przywrócić to i KF
mi poległ... na razie nie włożę z powrotem)

Ja wolę jednakże od początku przyłożyć się do zadania i wykonać je
prawidłowo, aby żadne smarowanie nie było potrzebne, nie chcę, aby przy
graniu Szopena nagle mi zajechało czymś eterycznym, psując nastrój...

No właśnie, INACZEJ.

Wiem, że temat był w latach 80. dość wałkowany w różnych Radioelektronikach,
ruskich Radiach, że to nie same zniekształcenia, kojarzysz/-cie pewnie stary
magnetofon Tonette? Tam lampa wstępna, OIDP EF86, była opatulona w kawałek
metalowej rury i dociskana sprężyną, aby być odizolowaną od głośnika -
bardzo mikrofonowała, co czasem doprowadzało do wzbudzania się, coś jak
odgrywanie z gramofonu analogowego - jak się dało za głośno, to układ
wzbudzał się mechanicznie i mocno buczało/warczało w głośniku. IMHO, aby
układ był rzetelniej porównywalny, należało by najpierw wszystkie lampy
ściśle odizolować akustycznie od otoczenia. No, chyba że się używa do
gitary, czy organów Hammonda, gdzie mikrofonowanie możewzbogacić
przetwarzany dźwięk.

Uwaga jest słuszna - kwestia gustu. I niech to tak zostanie, a my wzajemnie
szanujmy nasze preferencje w tej dziedzinie.

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezp iecznik...

Nieiniowość, to nieliniowość...

A ja gdzieś znalazłem, że znaczenie ma głębokość sprzężenia zwrotnego, przy
tranzystorach podobnież do ok. 60 dB, przy lampach nie więcej, niż 20, przez
co też TIM są znacznie mniejsze, mimo większych statycznych... A to podobno
szczególnie TIM zaśmiecają dźwięk...
Mam takowoż nadzieję, że w lampach nie występuje tzw. przeciąganie, czy
early effect (tu mogę skłamać, chodzi o efekt wynikający z modulacji
szerokości bazy, czego nie usuwa sprzężenie zwrotne - no bo jak?).

Kwestia gustu i punktu odniesienia. IMHO prawidłowo wykonane urządzenie
(niezależnie, czy lampowe, czy tranzystorowe) nie będzie brzmiało sztucznie.
To mi się kojarzy z kodowaniem MP3, spotykałem się z tym, że badziewnie
zgrany kawałek, chyba dla pozornego poprawienia jakości, kodowany był
320kbps, jakimś, pardon le mot, chujowym kodekiem (np. Xing - z
audiocatalyst - jest pierońsko szybki, ale efekt daje żałosny), tymczasem
ten sam utwór, dobrze zgrany i potraktowany 96 kbps (dolna imho granica
sensu kodowania) LAME, brzmiał o niebo lepiej. A rzecz po prostu nie jest
czarnobiała i od większej ilości czynników zależy. Ale... 320 jest bardzo
widowiskowe i "dobrze w papierach wygląda".

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... au kcja allegro bezpiecznik...
UBF%ytkownik Adam Wysocki napisaB3%:

To niech sobie audiofile obetnB1% pasmo do 4.5kHz - bo na tym polega20%
"radiofoniczne" brzmienie. WiEA%kszoB6%E6 muzyki nagrywanej w latach20%
czterdziestych i piEA%E6dziesiB1%tych byB3%a aranBF%owana z zaB3%oBF%eni=
em BF%e ma20%
brzmieE6% przy takim ograniczeniu pasma - czyli takie stare, lampowo -20%
AM-owe brzmienie. Swoje lata mam i wiem jak to brzmiaB3%o ale i swoje jak=
o20%
inBF%ynier wiem i wiem dlaczego akurat tak brzmiaB3%o.
Pchanie siEA% w pasmo przenoszenia trzy razy szersze od pasma odbieranego=
20%
przez ludzkie ucho i jednoczesne pieprzenie o "miEA%kkoB6%ci" dBC%wiEA%ku=
20%
lampowego powinno byE6% przedmiotem zainteresowania psychiatrF3%w.

TakoBF% sB3%yszB1% 0.01% znieksztaB3%ceF1% na kablu zrobionym nie z miedz=
i20%
odtlenianej prF3%BFniowo a jakoB6% nie przeszkadza im 3 - 5% znieksztaB3%
ceF1% z20%
gB3%oB6%nika (z ciEA%BFko za duBF%ego w stosunku do mocy doprowadzonej m=
oBF%e byE6% i20%
do 10%...)

Ech, marketoidy zrobiB1% wszystko BF%eby psychiatrF3%w do audiofili nie20%
dopuB6%ciE6% - gdzie moBF%na uzyskaE6% takie przebicie?

--20%
Darek

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... au kcja allegro bezpiecznik...

A ofiara szkoły z lekcjami fizyki nie przeszła, hmm?

Przecież to nie jest jakaś wiedza specjalistyczna, tylko zwykłe podstawy
fizyki.

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezp iecznik...

Jak spylał na wagary, to jak miałby przejść? :)

<przerysowane> Prosta próba - spytać taką nastoletnią dziubdzię, w jaki
ciuch się dziś ubrać, a spytać, jak policzyć bezpiecznik w mieszkaniu, by
nie wywalił od włączenia więcej, niż 10 żarówek - beee... meee... nie
wiem... eee... I na drugi dzień zobaczysz ją upindrzoną w różne tusze,
makijaże, to to potrafi... A zwykłe dolanie płynu do chłodnicy, czy
spryskiwacza, będzie dla niej magią na miarę Dawida Kotkina... znaczy się
(pseudo) Copperfielda... </przerysowane>
(I się nie zdziwię, jeśli lalunia na różnych forach będzie wkurwiona szukać
rozwiązania, że jej taka pomarańczowa lampka z ikonką lampki oliwnej się
miga i przeszkadza w jeździe... niedawno właśnie czytałem, że się komuś w
taki właśnie sposób rozpłynął silnik - lampka migała, to ją zakleił, by po
oczach nie waliła)

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...

Raczej odwrotnie... Ci bazujący na niedorozwoju po prostu zwęszyli kasę.

Jakiś czas temu (ale już czasy współczesne) odbierałem telewizor z Euro.
Nowy LCD. Chciałem kupić kabel HDMI, żeby podpiąć go normalnie do dekodera
(łączenie cyfrowego dekodera z cyfrowym telewizorem przez eurozłącze to
taki sobie pomysł). I taka rozmowa.

- ma pan jeszcze kabel HDMI?
- mam, złocone styki, lepsza jakość obrazu, ble ble ble, za jedyne 70 zł
- co mi pan pieprzy o złoceniu i jakości, jak to jest sygnał cyfrowy?
- cholera, nie udało się, może następnym razem...

I przyznam że facet mnie tą szczerością rozbroił.

--
Gof
http://www.chmurka.net /

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... au kcja allegro bezpiecznik...
Hej

Tutaj nie do konca sie zgodze...
Jesli nie wiesz jakie czestotliwosci panuja na HDMI, to moze tak jest..
Ale przy kiepskim kablu moze sie okazac ze nie zadziala, lub beda problemy.
  Nie mowie tutaj o jakis zloconych i wogole, ale niestety kabel HDMI
najlapiej kupowac z certyfikatem, taka prawda, szczegolnie dluzszy niz  1,5m

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...

Duże częstotliwości, na single linku do 340 MHz. Ale nadal sygnał cyfrowy.
Albo zadziała albo nie, ale nie będzie takich problemów, jak przy kiepskim
kablu analogowym (pogorszenie jakości).

Kupiłem kabel za 20 zł (nie chciałem tańszego z powodu tego, że to badziewie
pod względem mechanicznym) i działa.

--
Gof
http://www.chmurka.net /

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... au kcja allegro bezpiecznik...
hej

Zadziala lub nie, moze pyc problem z hdcp, z wyzszymi rozdzielczosciami,
moze rwac...a moze nie..

340Mhz?

A single HDMI link, on the other hand, is capable of transferring up to
24 bits of user data at 165 Mpixels per second, resulting in a massive
bandwidth of nearly 4 Gbps . This is enough to support the 1080p
resolutions of today's newest high-definition displays while still
leaving room to transport up to 8 channels of high-resolution audio with
24 bits of resolution and a sampling frequency up to 192 kHz - all
across a single HDMI cable.

Re: Czego to ludzie nie wymyślą... au kcja allegro bezpiecznik...

To zegar:)

Site Timeline