Czas życia wentylatorów

Z cyklu "na gwałt potrzebne":

Poszukuję informacji (konkretnych, najlepiej podpartych źródłami) n/t czasu życia wentylatorów DC przy pracy ciągłej. Konkretnie interesuje mnie chiński wiatrak SUNON Maglev KDE1209P, niestety w PDFach, które znalazłem w sieci jest na ich temat wszystko, tylko nie czas życia. Ktoś pomoże?

Jarek P.

Mirek

Dzięki wielkie!!!

Przekopywałem PDFy na stornie sunona, ale na ten jakoś nie trafiłem...

Jarek P.

Podzieliłbym to przez dwa. Mam włączony komputer 24godz/dobę - 8 lat. po 3 latach wentylator do wymiany. Nawet biorąc że kupuję najgorsze to i tak nie dotrzymują do

50000godz. Co do temperatury to jest tak niska że ostatnio przez miesiąc (chyba) komputer chodził bez wentylatora.
Reply to
Desoft

To oczywista oczywistość, przecież widać z tego pdfa, że to czysty marketing jest :-) Druga sprawa, to fakt, że te łożyska maglev mogą być rewelacyjne, ale tylko pod warunkiem zachowania absolutnej bezpyłowości. A o tą w warunkach pracującewgo non stop wentylatora zwykle raczej trudno jest. Tak więc z uwagi na to, że marketing dzielimy podane czasy przez dwa, a z uwagi na to, że łożyska są osłonięte przez chińskie uszczelki - przez kolejne dwa. I mamy wynik realny...

Jarek P.