Czajnik bezprzewodowy

Kupiłem ostatnio czajnik bezprzewodowy z zakrytą grzałką (Holden cena 69 zł). Od razu spostrzegłem, że woda gotuję sie zbyt długo. Dokonałem pomiaru i rzeczywiście w nowym czajniku 1 litr wody gotuje się 3 minuty 45 sekund, a w starym (Adler 29 zł) z odkrytą grzałką 2 minuty 40 sekund. Czy ta róznica jest spowodowana faktem przykrycia grzałki, czy czajnki jest jakiś felerny. Dodam jeszcze, że moc obu czajników to 2000W.

Pozdrawiam Marcin

Reply to
Marcin

blur napisal(a):

Moze chlopcy-konstruktorzy wadliwie umiescili bimetal?

Co to znaczy, ze gotuje wlasciwie w takim czasie? Wylacza sie czy zaczyna slychac bulgotanie?

Reply to
Marcin E. Hamerla
Reply to
Marek Dzwonnik

Marek Dzwonnik napisal(a):

Moze byc, ze wormhole powstaje i energia jest przewalana do sasiednej galaktyki....

Reply to
Marcin E. Hamerla

Gotuje wodę już po wyłączeniu i utrzymuje jej temperaturę dłużej niż klasyczna spirala. Ale - pomimo tej niewątpliwej wady - pozostają jednak inne zalety - te grzałki się tak łatwo nie przegrzewają i wyłączniki termiczne w nich nie wariują. Kamień osadza się na wiekszej powierzchni i łatwiej go usunąć.

Stoi taki w firmie [Philips Cushima czy jakos tak] i obsluguje 25 osob. Pracuje przez 8 godzin niemal na okraglo .. i pracuje juz co najmniej 3 lata ..

Nie jestem pewien czy to Holden, ale znam taki metalowo-czarny z płaskim dnem i pokrywka zatrzaskiwaną na małe pazurki - jakiś ma dziwny czujnik wyłączania (czyżby ciśnieniowy? ), bo przy otwartej pokrywie (pazurki się stępiły) nie chce się wyłączyć - gotuje, gotuje.... nigdy nie mam czasu poczekać aż się wygotuje i spali. ( On jest służbowy, ten czajnik..) Wmak

Reply to
Wmak

Wmak napisał(a):

Może Siemens zaprojektowany przez F. A. Porsche. :P

Reply to
Virus_7

Raczej zaprojektowany przez chyba szewca (bez obrazy dla ginącego zawodu) z Holdena lub innego Clatronica, bo jeszcze inną fajna ma właściwość - włącza się go podnosząc do góry dźwigienkę ukrytą pod rękojeścią - jak mało wody to spada z podstawki... Wmak

Reply to
Wmak

Wmak napisał(a):

To nie ten... :)

Reply to
Virus_7

Widzę ze temat zainteresował wiele osób. Tak więc przedstawie koszty gotowania wody na gazie i prądzie. Zagotowanie 1 litra wody na prądzie kosztuje 4,6 grosza, natomiast na gazie 1,8 grosza. Dopóki ministerstwo nie zdejmie akcyzy z prądu to jeszcze długo nie będzie można pozwolić sobie na taki luskus.

Marcin

Reply to
Marcin
Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Niedawno sprawdzalem, az tak duze roznice nie byly.

Ale na prad akcyza nie jest duza - kilka % OIDP. To w niewielkim stopniu obciaza cene koncowa.

Luksus ? oszczedzajac na herbacie na pewno majatku sie nie dorobisz. Przecietna rodzina gotujac na codzien tez nie bedzie miala wiekszej roznicy w budzecie. A teraz dolicz inne koszta gazu - przeglady jakies, remonty instalacji, czestsze malowanie kuchni ..

A na koniec .. cieplo z butli 11kg LPG jest sporo drozsze niz energia elektryczna w II taryfie. Ktos sie orientuje ile kosztuje LPG z duzego przydomowego zbiornika ?