'POPIS/EU pisze:

Tak, ma.

--

Re: cyna z kalafonią

poparcie?

Re: cyna z kalafonią

Cyna rekrystalizuje do odmiany alfa w temeraturze 13 stopni Celsjusza.

Re: cyna z kalafonią

P.S.

Re: cyna z kalafonią

 temperaturze

cyt.

w stopie lutowniczym
zapobiega zjawisku zarazy cynowej

Re: cyna z kalafonią
Dnia Mon, 10 Jul 2017 12:23:27 -0700 (PDT), Bytomir Kwasigroch

mowa byla o bezolowiowej.

Ale
a) jestescie pewni, ze cyna-lutowie bezolowiowe sie tak rozpadnie?
   Toz przeciez rozpadlo by sie sporo urzadzen na mrozie - inne
   dodatki stopowe mialy temu zapobiegac.

b) przetopienie przy lutowaniu chyba zlikwiduje rekrystalizacje?
   No tak, ale musi byc co przetapiac, a nie szary proszek :-)
   Tzn szary proszek tez sie dobrze przetapia, ale topnika troche
   brakuje :-)

J.

Re: cyna z kalafonią

Re: cyna z kalafonią

Ja tego nie neguje, tylko chodzi o nowoczesne wyroby, ktore moga byc
uzywane na mrozie, czy chocby transportowane ... i myslicie, ze sie
rozpadna ?

Moze wystarczy te 2% miedzi ...

J.

Re: cyna z kalafonią

Tak jak guziki tych od Napoleona.

Re: cyna z kalafoni?

    Bo(o)t manager

Re: cyna z kalafonią
Hello Bytomir,

Monday, July 10, 2017, 9:23:27 PM, you wrote:

[...]

                               ^^^^^^^^^^^^

 RoMan
Re: cyna z kalafonią
Hello Jawi,

 RoMan
Re: cyna z kalafonią

Hello Jawi,

Zaraz RoManie - o jakim czasie mowimy ?
Jak zostawie telefon w samochodzie na noc w zimie przy -10, to sie
rozpadnie ?

Az mam ochote zapakowac cyne do zamrazalnika ... ale jaki konkretnie
produkt lutowniczy polecacie, zeby sie szybko rozpadlo ?

Bo az nie chce mi sie wierzyc, ze nam UE takie postarzanie zafundowalo
:-)

J.

Re: cyna z kalafonią

K.

Re: cyna z kalafonią

P.P.

Re: cyna z kalafonią

I chyba nawet potocznie nazywalo sie to zaraza ... ale skad ten
zarazek wziac, jesli nawet miesiac w zamrazalniku nie wystarcza ? :-)
Kupowanie w Aldrichu za grube pieniadze odrzucam :-)

No ale zalozmy, ze sie ladnie zarazi ... spodziewam sie, ze bedziemy
miec w woreczku troche pylu cynowo-topnikowego.
Nadaje sie do lutowania ? Nie jest to piekny tinol z kalafonia w
srodku, ale zawsze cos - mozna na grot nabrac i przylutowac.
W sumie - jak pasta cynowa.

Czy lepiej wyrzucic,  bo raz zarazonej nawet przetopienie nie pomoze ?

J.

P.S. no chyba, ze ktos bez woreczka wsadzil szpulke luzem i teraz ma

Re: cyna z kalafonią
W dniu 11.07.2017 o 12:09, J.F. pisze:

P.P.

Site Timeline