Cyna Sn60Pb40 marki Tinol vs. Cynel

Czy ktos uzywal cyny olowiowej marki Tinol (tinol to nazwa rodzajowa cyny ze zintegrowanym topnikiem, mam tu jednak na mysli marke produktu ;-)? Jak wypada w porownaniu z dobrze znanym wyrobem marki Cynel?

Czy cyne mozna kupowac "w zapasie", czy tez lezakujac latami na polce pogarsza ona swoje wlasciwosci?

Artur

Reply to
Artur T.

Artur T. pisze tak:

Kalifornia marki Cynel jest the best więc cyna pewnie też jest lepsza ;)

Reply to
PiteR

A proszę, mam cynę, a w zasadzie tinol, z początku lat osiemdziesiątych i poza szarym nalotem działa prawidłowo. Druga firmy Cynel (ledwo napoczęta szpulka) z roku 1987 wygląda i działa jak prosto ze sklepu. Miałem cynę w takich trójkątnych prętach, do lutowania rynien i też można było używać. Dziadek ją nabył przed wojną :) Wojtek

Reply to
wowa