Cyfrowa telewizja - kolejne starcie

Witajcie!

Zachęcony wątkiem sprzed kilkunastu dni i testową transmisją cyfrową z pekinu w Warszawie zakupiłem za całe 50PLN odbiornik Jaeger DVB-T 5000, następnie z narażeniem portfela dokupiłem mu pilot uniwersalny ze znaczkiem CE (China Exported ;) ) i z wypiekami na twarzy przystąpiłem do strojenia.

I qpa :(

Na antenie, na której analogówka chodzi przyzwoicie (TVP1, TVP2, TVP3, Polsat, TVN, TV4 i pULS, dwa ostatnie ze śniegiem), tuner pokazuje sygnał rzędu 30/100 i jakość rzędu 20/100. Nie odbiera nic, pojedyncze skrzeki w głośnikach ino słychać... Czasem znajduje listę stacji. I zegar dostroił :)

To na publicznej (690MHz), na POT (746MHz) sygnał i jakość są połowę tego i nawet listy stacji.

Lokalizacja: Warszawa Aleksandrów (Falenica, ale za górką, niestety).

Obadam jeszcze czy to nie wina wzmacniacza (CA-215, teoretycznie do

862MHz). Wyciągnę też zwykłą antenę siatkową, może mu yagi wieloelementowa w połączeniu z kilkunastoma metrami kabla nie podchodzi...

Czy szanowni kole...żanki i koledzy mają jakieś pomysły?

Pozdrawiam

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz
Włodzimierz Wojtiuk

Zrobiłem rekonesans w zakresie, na jaki pozwalała długość kabla. Max.

60/100 (strength) i 46/100 (quality). Nadal tylko "przebłyski" fonii, zero obrazu. A na analogu - żyleta, zero odbić, nawet pULS przestał śnieżyć.

Jutro wyniosę antenę testowo na dach (+13m nad poziom gruntu, jakieś 3m wyżej niż jest teraz), ale wolałbym jej tam nie zostawiać (nie lubię podczas burzy rozstawiać gromnic w domu ;) ).

Czemu ten nadajnik ma taką małą moc...

Pozdrawiam

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz
Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Ja z doświadczenia :) Po prostu między mną i pekinem (czyli "pałacem" "kultury" i "nauki"), gdzie są nadajniki, jest kilkunastometrowa wydma. Im wyżej wyniesie się antenę, tym lepszy odbiór. Oprócz tego jeszcze testy nisko też zrobię.

Antenę kupowałem w Dipolu. Pan się spytał, gdzie mieszkam. Jak odpowiedziałem, stwierdził, że na UHF tylko duża yagi, inna nie da rady... Taka karma :)

Ale mam urlop, trzeba coś robić ;)

Pozdrawiam Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Marcin Stanisz napisał(a):

Bawiłem się kiedyś innym odbiornikiem telewizji cyfrowej. Daleko od centrum nie znajdował żadnego kanału. Jednak jeśli operację strojenia się już przeprowadziło (w centrum Warszawy) to obiór był możliwy na malutkiej antenie np. w okolicach Piaseczna.

Paweł

Reply to
Paweł

spróbuj wywalić wzmacniacz. Telewizja cyfrowa reaguje alergicznie na zniekształcenia fazowe. W każdym razie odbieram telewizję cyfrową w pracy na kawałku druta w okolicach okna. Siatka ze wzmacniaczem podłączona na próbę nie dała żadnego sygnału.

Waldek

Reply to
Waldemar

Dodam swoje 3gr. TV cyfrowa albo obiera sie bardzo dobrze albo wcale, ew. z na przemian dobrze wcale. Moge potwierdzic ze te testowe sygnaly sa slabe.

Pozdrawiam

Marek

Reply to
Marek Borowski

Dziękuję wszystkim za uwagi, testy zakończono niepowodzeniem.

Antena podłączona bezpośrednio: 30% strength, 50% quality, brak odbioru (pojedyncze trzaski na fonii, zero obrazu).

Antena podłączona przez wzmacniacz: na nadajniku publicznej 50% strength,

30% quality, brak odbioru (więcej pojedynczych trzasków na fonii, nawet na PR1 udało się rozpoznać, że Sting śpiewał, zero obrazu); pojawił się nadajnik POT, po kilkanaście % strength i quality, znalazł listę programów, ale nie chciał dalej współpracować

:(

Pozdrawiam Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz