[cos mnie kopie] Jak sprawdzic, czy na obudowie jest napięcie.

Witam, od dzisiaj na sprzęcie w calym domu tzn narazie na moich głośnikach które maja osobne zasilanie i zmywarce pojawiły sie jakies ładunku bo mnie najzwyczajniej popiescilo...tzn slabo jak dobrze naładowany sewter. Sprawdziłem czy przypadkie na bolcach nie ma fazy ale nie ma. Czy ktos z was wie jak sprawdzic czy na ubudowie siedzi jakies napięcie?. Np: woltomierzem połaczyć obudowe z kranem ?.

Użytkownik "|3eR|<0" <.@.> napisał w wiadomości news:epu0m2$lss$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

To dobry pomysł Uwzględnij jednak, że współczesne woltomierze mają dużą rezystancję wejściową, tak , że nawet jak jeden drut podłączysz do kranu czy innego uziomu, a będąc w plastikowych laciach, czy stojąc na innym izolatorze drugi drut weźmiesz w łapę to pokaże kilkadziesiąt Voltów.

Czy rzeczywiście jest napięcie inne niż ze swetra sprawdzaj staromodnym woltomierzem (Lavo1) albo dołącz do woltomierza równolegle opornik rzędu 1 kilo Ohma

Reply to
lwh

Powitanko,

Dotknik "probowka". To taki srubokret z neonowka i opornikiem. Jak zaswieci przy dotknieciu obudowy to jest kilka mozliwosci np.:

- brak uziemienia, a na obudowie jest ok. 120v z np. zasilacza kompa, kablowki

- instalacja starego typu TN-C, czyli nie ma uziemienia, jest zerowanie i owo zerowanie jest z jakis powodow na goracym.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:epvb9b$hdj$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Sprawdzalem tym, nic się nie świeci. Co ciekawe już nić "nie kopie", ale to nie zmienia faktu, że jedna moja kolumna tkz monitor studyjny, który ma właśne osobne zasilanie, zaczol szwankować przy włączaniu, dioda zaczyna mrugać. Trzeba odczekać jakiś czas, zeby poprawnie się włączyła. Kiedyś ktoś przypadkowo połączył bolec z gorącym i na całym sprzęcie kopało. Odwróciłem to juz dawno. Ale skąd to się wzieło teraz. Swoja drogą, jak uzyskać w starej instalacji, osobny przewód neutralny ?.

Niestety taką właśnie mam instalację. Ale bolec napewno jest połączony z zerem. Może listwa z filtrami coś pomoże ?.

I to jest to... marketing wmowil ludziom ze na wszystkie problemy "listwa z filtrem"... leczenie syfa pudrem...

Reply to
PAndy

Użytkownik "PAndy" <pandrw_cutthis snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:epvjg7$mj$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Jeśli problem jest u Ciebie w domu to mozna to rozwiązać... ale jesli problem leży już poza twoja chata to cięzko na to cos poradzić albo jak ci sasiad wierci wiertara to masz na tv zaklucenia...jak to byc wyleczyl bez listwy ?. Poszedl do sasiada? Od tego jest listwa. Podobnie UPS.

|3eR|<0 schrieb:

Szkoda tylko, że nie rozumiesz tego co piszesz. Listwa może i pomoże jak masz zakłócenia, ale na brak pieniędzy, konflikt palestyńsko-izraelski i plamy na słońcu nie pomoże. Na brak zera na bolcu też nie. Mało tego, dołączając takową listwę do gniazda z pływającym zerem masz nawet większego kopa.

Waldek

Reply to
Waldemar

|3eR|<0 schrieb:

nie wierzę. Znaczy instalację w domu masz na 400V? Po prostu idź do zaprzyjaźnionego elektryka i każ sobie zrobić takową instalację. Nie chcę ciebie mieć na sumieniu.

Waldek

Reply to
Waldemar

ani nie jest uziomem, ani bezpiecznym, ani dozwolonym.

Reply to
Marek Lewandowski

Uwazam, ze powodem tego "pieszczenia" jest wysoka temperatura i mala wilgotnosc w pomieszczeniu. Sprzyjaja temu niskie temperatury na zewnatrz i mala wilgotnosc powietrza. Wskutek chodzenia, zapewne po dywanie z tworzyw sztucznych, elektryzujesz sie caly statycznie i jak dotykasz czegokolwiek uziemionego to nastepuje mini wyladowanie iskrowe, ktore odczuwasz jak normalne kopniecie. Sprobuj nawilzyc mieszkanie skrapiajac te persy woda i po pewnym czasie sprawdz co sie dzieje. To jest oczywiscie hipoteza, ktora nalezy sprawdzic i ew. wyeliminowac. Ja mialem przypadek, ze normalny telefon kopal az milo. Okazalo sie, ze myszy przegryzly w piwnicy kabel elektryczny i latem, gdy woda kondensacyjna osiadala na desce, wilgoc powodowala przedostawanie sie pradu o napieciu 120V do kabla telefonicznego, tez poprzegryzanego przez te gryzonie... Dwa lata myslalem i dopiero metoda kolejnych eliminacji i przyblizen, wreszcie przyczyne znalazlem. PZDR.

Reply to
tornad

Zapomniałeś dopisać: od czasu, gdy w instalacjach wodociągowych stosuje się rury z tworzywa sztucznego.

Bo przez długie lata instalacja wodociągowa była dobrym, bezpiecznym i zalecanym uziemieniem. U mojej matki w piwnicy stoi jeszcze (sprawna!) pralka klasy Frania z przewodem uziemiającym zakończonym wielkim krokodylem do mocowania na kranie właśnie.

zanim kogoś tymi domysłami zabijesz,

... to może zatrdnij fachowca?

Reply to
Marek Lewandowski

Użytkownik "tornad" snipped-for-privacy@optonline.net napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Nie mam dywnów tylko panele. Wilgotność może być mała bo mam ogrzewanie elektryczne. Ale, zeby to mialo wplyw na kopanie czy takie wyładowaine ......moze to jakas anomalia elektryczn ?. Tzn na dzien dzisiejszy juz nic mnie nie kopie. Ale ciągle myślę, żeby jednak zrobić sobie własne uziemienie w ziemi.... taki swoj wlasny odgromnuik. ;P

Użytkownik "|3eR|<0" <.@.> napisał w wiadomości news:eq583p$e72$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Może masz inny ubiór ?

Reply to
lwh

Od tego czasu jest niebezpiecznym. Uziomem nie była nigdy...

Instalacja była niegdyś JEDYNYM dostępnym uziomem i tylko dlatego Frania miała krokodyla.

Reply to
Marek Lewandowski