co zamiast transoptora?

Witam.
Potrzebuję zrobić separację impulsów prostokątnych rzędu do kilku kHz.
Zależy mi na jak najmniejszym poborze prądu przez separator bo zasilanie
jego jest z baterii. Przy standardowym transoptorze
pobór jest ok. 5mA a  chciałbym żeby był przynajmniej 10 razy mniejszy.
Da się?

Pozdrawiam
Paweł

Re: co zamiast transoptora?

Mozna probowac mniejszym pradem sterowac.

Albo emitowac krotkie szpilki, a w odbiorniku przerzutnik ..
ewentualnie dwa transoptory i przerzutnik RS.

Jest seria wzmacniaczy izolacyjnych ISO.... [TI, dawniej
BurrBrown], ale nie wiem czy beda braly mniej niz 5 mA.

J.

Re: co zamiast transoptora?
Wziąć led o możliwi mały prądzie (np. KM23-LID z tme ; zasadniczo 2mA, ale
pewnie da się mniej) - potem dać fotodiodę na wejściu jakiegoś cmosa
(spolaryzowaną dużym rezystorem), i tyle. Czyli taki DIY transoptor :)
Oczywiście wszystko w obudowie jakiejś...
Oczywiscie, nie będzie toto szybko działać, ale - coś za coś. Pewnie jest
szansa, żeby zejść w okolice 1mA (a może mniej ?)

Re: co zamiast transoptora?
Aha, no i oczywiście pomysł z krótkimi szpilkami - to rzeczywiście chyba
nawet lepsze rozwiązanie.
Już przy wypełnieniu 10% będziesz miał te swoje 5mA. A pewnie spokojnie
można dać mniej.

Re: co zamiast transoptora?
Zawracanie głowy i rzeźba w g....
ADuM od Analog Devices.

Re: co zamiast transoptora?

    Tak. Np. ADuM1100 (Analog Device iCoupler Digital Isolater):  0.4 mA =
maximum @ 1 Mbps for 3.3 V operation.
    Wiem, wiem. Wybrzydzacze zaraz siEA% rozedrB1%, BF%e nie warto tej =
techniki stosowaE6% ze wzglEA%du na generowane zakB3%F3cenia. Nie =
przejmuj siEA%, tylko rF3%b swoje - u mnie sprawdza siEA% od lat w =
bardzo odpowiedzialnych rozwiB1%zaniach.

--20%
dziadek Ben
[beztego w adresie]

Re: co zamiast transoptora?

 >  Tak. Np. ADuM1100 (Analog Device iCoupler Digital Isolater):  0.4 mA
maximum @ 1 Mbps for 3.3 V operation.
  >  Wiem, wiem. Wybrzydzacze zaraz się rozedrą, że nie warto tej techniki
stosować ze względu na generowane >zakłócenia. Nie przejmuj się, tylko rób
swoje - u mnie sprawdza się od lat w bardzo odpowiedzialnych rozwiązaniach.

Witam.
Na pewno spróbuję. Chociaż właśnie głównym powodem są zakłócenia od
falowników.

Pozdrawiam
Paweł

Re: co zamiast transoptora?

Zobacz tu:
http://www.bibinet.pl/pdfy/bk12_rap.pdf
na stronie 13.

Garby w okolicy 400MHz i 800MHz pochodzą według mnie od ADuM1301 (3 kanały).

Izolacji nie bocznikowałem żadnym kondensatorem, który by tłumił generowane
w ADuM zakłócenia więc wygląda na to, że one same w sobie są poniżej normy.
AD zrobił później scalaki z izolacją nie tylko sygnałów ale też napięcia i
te według ich noty aplikacyjnej przekraczają normy pewnie o 20dB lub więcej
(nie pamiętam dokładnie).

Uważam, że zakłócenia od ADuM to jest osobna sprawa od zakłóceń od
falowników. Jak każde będzie OK to i razem będą OK.
P.G.

Re: co zamiast transoptora?

Da sie. Przesylaj szpilki dodatnie i ujemne przez transformator. Troszke
logiki musisz niestety dorobic, ale mozesz zejsc do 100uA sredniego
pradu ;-)

Trzeba tylko krotkie szpilki przesylac i starannie transformator zrobic.

Nie wiem jak to zrobic zeby jeszcze mniej pradu zarlo.

--
Jerry1111

Site Timeline