Co z MMU ~ 2-3MB RAM na dwie warstwy

Witam.

Szukam czegoś takiego:

a) 32 bity

b) MMU

c) obsługa *tanich* (D|S)RAM ~2-4MB ,ale może być oczywiście więcej.

d) ~100MHz

e) Własny flash około 512kB

f) minimum 4x UART

g) GPIO 3.3V

h) MUSI zmieścić się na 2 warstwach do zrobienia przez *dowolną* płytkarnię (a wiec żadnych gęstych obudów itp) i nie może być BGA.

i) Tanie :D

j) Raczej nie Atmel (bo znowu im odbije z cenami i będę miał problem).

k) przydalby się wbudowany ethernet.

Nie upieram się przy ARM, ale w sumie nie obrazilbym się.

Coś ciekawego aktualnie jest na rynku?

Prędkośc jest drugorzędna. Dodatkowe ficzery jak np. VGA były by miłe, ale niekonieczne. Przede wszystkim łatwe wpiecie RAMu i dwie warstwy.

Zastanawiam się nawet nad jakimś CPLD/FPGA z wbudowanym prockiem, ale powiedzmy że to nie na dzisiaj ze wzglądu na to że za słabo znam jeszcze

*HDL.
Reply to
Sebastian Biały

raczej w nie-BGA nie znajdziesz procka z MMU, no chyba ze Atmel :) Problem tez bedzie z flashem na pokladzie, ale to powinno byc do obejscia - wiekszosc z takich prockow moze sie boot-wac z SPI flash-a. W BGA to. np LPC32xx rodzina - cenowo calkiem niezle wypadaja.

Pozdr AK

Reply to
AK

No wlasnie :) I niepewnośc jutra, czy znowu nie podniosą ceny x4.

Moze być. Byle by nie komplikowalo płytki do 4 warstw.

No ok, ale czy takiego BGA wlutuję na dwie warstwy i czy te warstwy zrobi mi dowolna firma mająca rozsadne parametry produkcyjne?

Reply to
Sebastian Biały

A wiadomo to komu czkawka się nie zdarzy?

Michał

Reply to
Michał Lankosz

Bedzie ciezko - prawde mowiac nie spotkalem sie z plytka dwuwarstwowa pod uklady z BGA. Nie da rady wyprowadzic sciezek poza obudowe.

4 warstwy to minimum. No chyba zeby mogl byc procek bez MMU - wtedy dalo by sie znalesc z odpowiednim flash-em i w 'normalnej' TQFP. Sa ARM-y z funkcja MPU (memory protection unit) ktora umozliwia ochrone dostepu do pamieci - w skrocie, definijue sie obszary i prawa dostepu do nich, nie obsluguje jednak pamieci wirtualnej.

Pozdr AK

Reply to
AK

No więc wlasnie dlatego obawiam się BGA.

Ano wlasnie, a mnie interesuje wirualizacja przestrzeni adresowej. Potrzebuje to głównie do tego żeby zredukować szatkowanie pamięci fizycznej malloc/free co okazalo się problemem aktualnie na ARM7.

Reply to
Sebastian Biały

A jakby tak zrobić płytkę służącą tylko do routowania procesora (np. zasilanie) i wyprowadzenia odpowiednich bloków funkcjonalnych na złącza w rastrze 0.5mm? Dla danego modelu procesora zamówiłbyś raz zestaw płytek, które w przeliczeniu na sztukę nie były by już aż tak drogie. A potem tylko wpinał procek w płytkę 2 warstwową.

(Myślałem o czymś takim jak zobaczyłem army 400...600MHz za ~4$, ale niestety przy 3..4 sztukach to nieopłacalne.)

Reply to
Michoo

Dnia 2011-01-17 20:09, Użytkownik Sebastian Biały napisał:

Witam. Jeżeli to ma być kilka sztuk prototypowych to czy nie lepiej było by poszukać jakiegoś gotowego modułu z prockiem i RAMem?

Co znaczy tanie? Jakiej ceny oczekujesz?

Pozdrawiam Adam K.

Reply to
Adam K

Szukam od 2 lat ;)

Mają same zalety:

a) albo sa drogie - 1x00zł

b) albo wirtualne (yyy ale nie mamy chwilowo na stanie ...)

c) albo nie działają zgodnie ze specyfikacją

d) albo żrą energię na zasilanie dziesiątków MB RAM z setkami MHz gdzie ja potrzebuje kilka MB ram i 100MHz.

itd. Ideału nie ma. Trzeba sobie zrobić ;)

Zakładam, że powinienem zmieścić sie w cenie 150zł za CPU+RAM max.

Reply to
Sebastian Biały

Tylko wybrane modele atmeli potrafią kosztowac 5x więcej niż konkurencja i "wychodzą" z tego kryzysu już ze 2 lata. Więc albo komuś pasuje taka sytuacja, albo kryzys trwa, albo mamy taaaakie zapasy magazynowe po sklepach. Tak czy inaczej ja już dziekuję.

Reply to
Sebastian Biały