co w srodku 12V->5V

Czy ktos wie co siedzi w srodku?

http://www.sferis.pl/produkt/49342-adapter-zapalniczki-samochodowej-12v-gt-usb-5v-2a.html

W podobnych za 3 zł to wole nie mysleć ;-)

--
nic do powiedzenia
www.wojtiuk.pl

Re: co w srodku 12V->5V
http://www.sferis.pl/produkt/49342-adapter-zapalniczki-samochodowej-12v-gt-usb-5v-2a.html
nie wiem co jest w w.w. adapterze, ale w tym:

http://www.ebay.pl/itm/Black-Micro-Mini-USB-Auto-Car-Charger-Adapter-for-Apple-iPod-iPhone-3G-4G-4S-/251169820457?pt=Other_MP3_Player_Accessories&hash=item3a7ae34f29

(posklejaj) za 3.12zł jest taka mała przetworniczka. 2 ampery to to nie
da napewno, ale SE arca z uruchomiona automapą da radę zasilić i naładować.

Re: co w srodku 12V->5V
Hello ToMasz,

[...]

Mam takie. W srodku siedzi XL1509 o ile mnie skleroza nie myli.
http://www.xlsemi.com/datasheet/XL1509%20datasheet.pdf

 RoMan
Re: co w srodku 12V->5V

w tych za 3 zyle jest MC34063A

--
Piter

Re: co w srodku 12V->5V

Potwierdzam :-) A w troszkę większej siedzi LM2575.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: co w srodku 12V->5V
http://www.sferis.pl/produkt/49342-adapter-zapalniczki-samochodowej-12v-gt-usb-5v-2a.html

Biorąc pod uwagę, że USB, nawet w wersji 3.0, oferuje maksymalnie 900mA,
to z zapasem wystarczy LM7805, którego prąd max. wynosi 1A. Pewnie że
przetwornica ma większą sprawność, ale zaletą 7805 jest właśnie taniość.

Re: co w srodku 12V->5V
Hello Tomasz,

http://www.sferis.pl/produkt/49342-adapter-zapalniczki-samochodowej-12v-gt-usb-5v-2a.html

Dodaj cenę radiatora i przetwornica wyjdzie taniej.

 RoMan
Re: co w srodku 12V->5V
On 10/20/2012 11:59 PM, Włodzimierz Wojtiuk <wwojtiul wrote:> Czy ktos
wie co siedzi w srodku?

http://www.sferis.pl/produkt/49342-adapter-zapalniczki-samochodowej-12v-gt-usb-5v-2a.html

 > W podobnych za 3 zł to wole nie mysleć ;-)

Łatwo poznać te na przetwornicy bo zwykle mają wejście 12-24V.

pozdr.
w.

Re: co w srodku 12V->5V
Hello Wojciech,

http://www.sferis.pl/produkt/49342-adapter-zapalniczki-samochodowej-12v-gt-usb-5v-2a.html

Raczej łatwo poznać te bez przetwornicy - po braku działania i
wytopionej obudowie.

 RoMan
Re: co w srodku 12V->5V

Przyznam się, że nie widziałem jeszcze w marketach bez przetwornicy

Jeśli w samochodzie, to można dać LM7805 lub LM2940 pod jakąś śrubkę do
karoserii i wyprowadzić porty usb na deskę np w pusty przycisk.

Pasażerom zawsze mówię, że to do pendrajwa z chip tjuningiem ;)

--
Piter

Re: co w srodku 12V->5V
http://www.sferis.pl/produkt/49342-adapter-zapalniczki-samochodowej-12v-gt-usb-5v-2a.html
Oraz po tym, że obciążone czymkolwiek - skutecznie zakłócają CB, UKF-FM
i PMR w okolicy kilku metrów :)

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: co w srodku 12V->5V
Hello BartekK,

http://www.sferis.pl/produkt/49342-adapter-zapalniczki-samochodowej-12v-gt-usb-5v-2a.html

Dziwne, że do rozdzielacza w samochodzie mam wetkniete dwie
przetwornice i wtyczkę CB i jakoś dwie przetwornice nie są w stanie
zakłócić CB ani UKF. Rozdzielacz jest w odległosci jakis 20cm od CB,
40cm od radia.

CB skutecznie potrafi zakłócić rozmowa lub transmisja danych przez
komórkę ale to juz zależy od wzajemnego położenie komórki i CB oraz
odległości od BTSa.

 RoMan
Re: co w srodku 12V->5V
http://www.sferis.pl/produkt/49342-adapter-zapalniczki-samochodowej-12v-gt-usb-5v-2a.html
Może zależy, i są dostępne jakieś lepsze. Ja mam "original HTC" oraz
chyba "blackberry" i te nie szumią, ale kosztowały majątek jak na
lm2575. Wszystkie pozostałe, włącznie z tymi "samo gniazdko usb w
cylindrze" szumią, a ładowarki do navi z biedronki oraz jakiegoś Blow -
szumią mi na +9s od 3MHz do 460MHz (ft857d)