Co to za taśma / folia?

Od czasu do czasu widzę misternie wykonane na płytkach uniwersalnych
urządzenia z układami TQFP. Scalaki leżą sobie na takiej pomarańczowej
przezroczystej folii, zapewne samoprzylepnej i wydaje mi się odpornej na
temperaturę lutownicy.
Oto przykład:
http://obrazki.elektroda.net/21_1204981208.jpg
Jak się to nazywa, gdzie można kupić w PL i za ile :)

Michał

Re: Co to za taśma / folia?

Taśma poliamidowa wysokotemperaturowa szukaj w TME , klej wytrzymuje ta
temperature i nie zostaje na plytce, cena  - no coz :(

Re: Co to za taśma / fo lia?

Chyba raczej poliimidowa, a nie poliamidowa, chyba że ja czegoś nie
wiem. Kapton itp. Mam chińską taśmę poliimidową (kaptonową) kupioną w
Semiconie za jakieś kilkanaście złotych i jedyne co można jej zarzucić
to marny klej - po prostu słaby. Miałem w ręku jakąś lepszą (pewnie
3M-a) i tam klej jest świetny, ale cena...

No ale jak się dotknie lutownicą rozgrzaną do 325 stopni C to dziura
się w niej nie robi :-)

--
I really hate this damn machine,
I wish that they would sell it.

Podobne nazwy, automatyczny słownik, brak fachowości ? :-)
http://www.tme.eu/pl/katalog/artykuly.phtml?search=+Ta%C5%9Bma+poliamidowa+wysokotemperaturowa&idp=1#search%3DTa%25C5%259Bma+poliamidowa+wysokotemperaturowa

A teraz znajdż polimidową :-)

Re: Co to za taśma / folia?

Haslo: Kapton