Co to za rodzaj czujnika temperatury ?

Takie coś wydłubałem po dość ostrej walce z masą zalewową (dlatego brak wyprowadzeń i trochę ukruszone). Szklane. Charakterystyka podobna do termistora NTC, ale jak gdyby bardziej liniowa, kolanko jest mniej widoczne. pracowal jako czujnik temperatury powietrza.

Co to jest, gdzie to dostać, kto to produkuje? Charakterystykę sobie zdjąłem więc zakładam że dopasuje sobie konkretny typ mając dane katalogowe.

Reply to
Sebastian Biały

napisz w czym to działało - może ktoś akurat będzie w stanie sprawdzić u siebie, etc..?

Reply to
Przemek

W Renault Laguna II ;) Watpie, zeby Renault chwailł się co to konkretnie jest, raczej będa jak zwykle sprzedawać z 100x przebiciem cale czujniki. Na razie wziałem normalny NTC i "zaemulowalem" ch-kę za pomocą rezystorów (dziala całkiem do rzeczy), jednak nie daje mi spokoju pytanie co to jest. Zdaje się, ze w jakimś zestawie "Mlody Elektronik" ze Składnicy Harcerskiej widziałem taki element, ale miałem wtedy naście lat i nie pamietam.

Reply to
Sebastian Biały

Witam PC pisze:

Prawdopodobnie czujnik jest sprawny tylko przewody zawilgotniały gdzieś na stykach przy lusterku i podaje złą temperaturę.

Pozdrawiam WojtasW

Reply to
WojtasW

Nie. Pomiar bezpośrednio przy szkle wykazuje komplenie inną rezystacje niz byc powinna. Popsulo się coś w środku.

Reply to
Sebastian Biały

Termistor NTC 5k. Ja dodatkowo przesunąłem delikatnie charakterystykę dając w szereg rezystor 500 Ohm. Wskazania są OK. Jak będziesz to montował i sie zapieniał, że źle pokazuje to pamiętaj o stałej czasowej układu - ostatnie 2-3 stopnie ustalają się nawet kilka minut.

Reply to
Gregorius

Nie. Na 100% żaden 5k nie pasował. Najbliższy jest R25=2.2k. Niestety ch-ka poza 25 stC nie pasuje, więc ją zaemulowalem rezystorem rownoległym i szeregowym (dziala w teorii od -20 do +40 z błedem 1stC). W rzeczywistości od 15 do 30 stopni mam < 1st błedu.

Reply to
Sebastian Biały

Sorry, faktycznie 2,5K które co ciekawe nie jest dostępne w TME i żadnym sklepie netowym który, przeglądałem a kupiłem bez problemu na Wolumenie.

5k wzięło mi się ze wstępnego plany użycia 2 termistorów 5k połączonych równolegle.
Reply to
Gregorius