Co to za rodzaj czujnika temperatury ?

Takie coś wydłubałem po dość ostrej walce z masą zalewową (dlatego brak
wyprowadzeń i trochę ukruszone). Szklane. Charakterystyka podobna do
termistora NTC, ale jak gdyby bardziej liniowa, kolanko jest mniej
widoczne. pracowal jako czujnik temperatury powietrza.

http://sebobialy.net/czujnik_szklany.jpg

Co to jest, gdzie to dostać, kto to produkuje? Charakterystykę sobie
zdjąłem więc zakładam że dopasuje sobie konkretny typ mając dane
katalogowe.

Re: Co to za rodzaj czujnika temperatury ?

napisz w czym to dziaB3%aB3%o - moBF%e ktoB6% akurat bEA%dzie w stanie spra=
wdziE6%
u siebie, etc..?

Re: Co to za rodzaj czujnika temperatury ?

W Renault Laguna II ;) Watpie, zeby Renault chwailł się co to konkretnie
jest, raczej będa jak zwykle sprzedawać z 100x przebiciem cale czujniki.
Na razie wziałem normalny NTC i "zaemulowalem" ch-kę za pomocą
rezystorów (dziala całkiem do rzeczy), jednak nie daje mi spokoju
pytanie co to jest. Zdaje się, ze w jakimś zestawie "Mlody Elektronik"
ze Składnicy Harcerskiej widziałem taki element, ale miałem wtedy naście
lat i nie pamietam.

Re: Co to za rodzaj czujnika temperatury ?
Swoją drogą jak takie coś może się zepsuć? Ja też mam ten termometr zepsuty.
W zimie jest ok a wczoraj na zewnątrz było 20st a ten głupek mierzył 1st i
migała gołoledź.
Kiedyś na Allegro ktoś sprzedawał termistory niby dedykowane do Renówek.

PC

Re: Co to za rodzaj czujnika temperatury ?
Witam
Prawdopodobnie czujnik jest sprawny tylko przewody zawilgotniały gdzieś
na stykach przy lusterku i podaje złą temperaturę.

Pozdrawiam
WojtasW

Re: Co to za rodzaj czujnika temperatury ?

Nie. Pomiar bezpośrednio przy szkle wykazuje komplenie inną rezystacje
niz byc powinna. Popsulo się coś w środku.

Re: Co to za rodzaj czujnika temperatury ?

moBF%e to gB3%upie, ale pytaB3%eB6% na jakimB6% forum fanclubu Renaulta? cz=
asem
moBF%na tam spotkaE6% naprawdEA% niezB3%ych magikF3%w...

Re: Co to za rodzaj czujnika temperatury ?

Odwrotnie. Zamieściłem tam manual jak zaemulować ten czujnik na
640-2.2k. Ale dalej mnie meczy co to, po prostu z ciekawości.

Re: Co to za rodzaj czujnika temperatury ?

Termistor NTC 5k. Ja dodatkowo przesunąłem delikatnie charakterystykę
dając w szereg rezystor 500 Ohm. Wskazania są OK. Jak będziesz to
montował i sie zapieniał, że źle pokazuje to pamiętaj o stałej czasowej
układu - ostatnie 2-3 stopnie ustalają się nawet kilka minut.

--
Gregorius

Re: Co to za rodzaj czujnika temperatury ?

Nie. Na 100% żaden 5k nie pasował. Najbliższy jest R25=2.2k. Niestety
ch-ka poza 25 stC nie pasuje, więc ją zaemulowalem rezystorem
rownoległym i szeregowym (dziala w teorii od -20 do +40 z błedem 1stC).
W rzeczywistości od 15 do 30 stopni mam < 1st błedu.

Re: Co to za rodzaj czujnika temperatury ?

Sorry, faktycznie 2,5K które co ciekawe nie jest dostępne w TME i żadnym
sklepie netowym który, przeglądałem a kupiłem bez problemu na Wolumenie.
5k wzięło mi się ze wstępnego plany użycia 2 termistorów 5k połączonych
równolegle.

--
Gregorius

Site Timeline