Co to za jaja? - Page 2

Re: Co to za jaja?

Co se liczy to se liczy :) Miałem zainstalowany licznik Szpotańskiego i
kuchenkę gazowo-elektryczną bodaj Wrozamet. Po włączeniu tylko rożna licznik
ładnie kręcił się do tyłu :) Nie znalazłem przyczyny tego zjawiska co
zresztą nie było moim piorytetem :) Przy innych odbiornikach licznik
zachowywał się normalnie ze szkodą dla mnie. Niestety licznik i kuchenka
wymienione :(
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

Ja niestety o Szpotkańskim mogłem jedynie poczytać, a jedno urządzenie jego
produkcji oglądać w Muzeum Techniki.
Tablica rozdzielcza Szpotańskiego
http://imageshack.us/a/img577/3562/p1100618c.jpg

Re: Co to za jaja?
W dniu środa, 10 października 2012 10:54:59 UTC+2 użytkownik Stachu C
ługim czasie
częła się bardzo
 wolniusieńko
ą w

W bardzo starych licznikach tak było. Zanim przyszła era elektronicznyc
h liczników wtykanych do gniazdka żeby sobie coś zmierzyć w domu, u
żywałem do tego celu starego licznika z demobilu. Podłączenie cewki
 jako odbiornika powodowało kręcenie do tyłu. Nowocześniejszy jaki
miałem na klatce niestety tak nie działał. A szkoda.

Re: Co to za jaja?

Naprawdę wierzysz w to, że jak wprowadzisz cewkę w obwód uzyskasz
przesunięcie prądu względem napięcia o więcej jak 90deg (pi/2)??

MiSter

Site Timeline