Co to za bateria?

Moge prosić o podpowiedź co to może być za bateria?

Wydłubałem to z GamePada BT -- bateria się nie chce ładować i nic w tym w sumie dziwnego, bo spuchnięta jest. Nie nosi też na sobie żadnych oznaczeń odnośnie parametrów poza widocznym numerem który niewiele zwraca w gógle. Ładuje się to zwykłą ładowarką USB, więc zapewne ma 5V. Pojemność pewnie też będzie "standardowa", ale nie mogę namierzyć takowych. Jeśli ktoś ma lokalne źródło (może na Alledrogo?), to chętnie przyjmę namiar.

TIA

Reply to
Myjk

W dniu 2017-12-26 o 15:13, Myjk pisze:

A próbowałeś szukać gamepad bt battery?

Reply to
t-1

Tue, 26 Dec 2017 15:41:59 +0100, t-1

Tak, oraz wszelakie inne konfiguracje z change replacement itd.

Reply to
Myjk

Dnia Tue, 26 Dec 2017 15:13:29 +0100, Myjk napisał(a):

spuchnietej nie widziales :-) I dzialaja :-)

Ale po tym numerku

podejrzewam ze wymiary 4.2x34x50mm ... za to ta elektronika moze byc dosc istotna - nie ma baterii wprost do gamepada ?

Podpasowalbym cos od nokii ... ale co to bedzie, jak sie nokie skoncza :-)

Zmierz z dokładnością do ułamka mm i ruszaj na łowy na aliexpress.

Prawie na pewno nie laduje się 5V tylko standardowo jak liion/lipoly. Dodatkowa elektronika to zapewne tylko zabezpieczenie.

Poszukaj baterii do Nokii z seril BL: mają rózne rozmiary [1], są absurdalnie tanie, raczej małe i doskonale nadają się na zamiennik. Innym źródłem sa baterie do współczesnych aparatow fotograficznych, takie wyglądające jak małe cegły, np. FW50. W środku zazwyczaj mają 3x ogniwo takie jak na zdjęciu. W obu przypadkach bez suwmiarki ciezko będzie dobrać.

Po zakupie podobnej lub mniejszej baterii wymieniasz samo ogniwo, oryginalą elektronikę ze starej zachowujesz.

[1] Tu masz wykaz baterii Nokii:

Sebastian Biały

W dniu 2017-12-26 o 16:15, Myjk pisze:

Tu jest cos podobnego.

t-1

Tue, 26 Dec 2017 16:34:59 +0100, J.F.

Właśnie nie widzę. :( To jest konkretnie G910 dostałem go w komplecie z TV Donglem parę lat temu, chwilę podziałał, potem trafił do szafy, teraz chciałem dziecku uruchomić a tu dupa, nie działa...

Reply to
Myjk

Tue, 26 Dec 2017 16:51:58 +0100, Sebastian Biały

Dzięki Seba. Podłączę jeszcze przy okazji cytaty z postu J.F.:

Taką mam w szufladzie, kupiona parę lat temu, ale nie była wykorzystana. Trzyma 3.73V, nada się?

Czyli co, odspawać kabelki razem z tą płyteczką od starej baterii i przylutować do nowej? Jak mi miernik pokazuje minus, znakiem tego plus jest ten drugi? ;) Na baterii styki nie są oznaczone...

Reply to
Myjk

Dnia Tue, 26 Dec 2017 17:31:53 +0100, Myjk napisał(a):

Byc moze. Nokia robila dlugowieczne baterie, ale tu jest no name :-)

Baterie do nokii kupisz bez klopotu, tylko wymiary trzeba dobrac.

Moze nawet wystarczy tylko kabelki dolutowac - elektronika zabezpieczajaca w baterii juz jest.

Pytanie czy taka sama. Bezpieczniej jest wymieić same ogniwo.

Reply to
Sebastian Biały

A nie próbowałeś podładować samego ogniwa z pominięciem elektroniki? Gdy jest ogniwo całkowicie rozładowane to elektronika nadzorująca nie pozwala na "normalne" jego ładowanie. Kilka razy udało mi się "ożywić" taką baterię ładując bezpośrednio ogniwo małym prądem (kilkanaście mA) aż uzyska napięcie powyżej 3,5V. Dalsze ładowanie powinno już działać przez złącze USB.

Reply to
kilokitu

Tue, 26 Dec 2017 18:02:13 +0100, Sebastian Biały

Bateria jest 2x grubsza od "oryginału, ale postanowiłem mimo tego przespawać. Działa, ale oczywiście obudowa się nie domyka. ;P

Reply to
Myjk

Tue, 26 Dec 2017 17:28:08 +0100, t-1

Dzięki. Nie są niestety podane wymiary, natomiast po proporcjach patrzę i wydaje się to być za grube w stosunku do "oryginału"...

Reply to
Myjk

Dnia Tue, 26 Dec 2017 20:02:59 +0100, Myjk napisał(a):

"Użyj taśmy, Luke" :-)

Jakas fajna gre dostales pod choinke, ze tak nagle przypililo ? :-)

Tue, 26 Dec 2017 20:16:23 +0100, J.F.

Nawet na samych śrubkach przestają działać przyciski i dodatkowo się jakieś zwarcie robi -- albo bateria robi jakieś zwarcie, albo tak się płytka wygina mocno. Do taśmy zatem nawet nie dotarłem. ;P

Córka (stary)nowy telefon dostała i mi się przypomniało. Poza tym nudzi mi się dzisiaj cały dzień, a już ćwiczenia z kaligrafii (co to córka pod choinkę dostała) mi się znudziły. :D

Reply to
Myjk

Tue, 26 Dec 2017 16:34:59 +0100, J.F.

Dzięki za kierunek, znalazłem lokalnie coś takiego:

"oryginał" ma 4mm grubości, to na aukcji 5mm i to bez izolacji -- cieńszych nie znalazłem. :(

Reply to
Myjk

Tue, 26 Dec 2017 10:40:38 -0800 (PST), kilokitu

Nie mam regulowanej ładowarki. :/

Reply to
Myjk

W dniu 26.12.2017 o 20:47, Myjk pisze:

podłącz równolegle inną baterię litowo jonową. a jakbyś w to połączenie dał jakąkolwiek żaróweczkę z latarki byłoby bezpiecznie

ToMasz

Reply to
ToMasz

Może taka:

ceat.gml

Tych baterii trochę rodzajów jest. Tu np. 4 mm od słuchawek Sony na którą polowałem jakis czas temu, ale nie wiem czy inne wymiary nie za duże.

Musiałbyś poszukać po różnych numerach z kolejnych znalezisk. Ja z tą Sony w końcu wymiękłem i wstawiłem 3.7V od starego aparatu Olympusa przylutowawszy kabelki. Działa jak złoto.

Reply to
Marcin Debowski