Co to jest "złącze Szajera"?

Mam takie coś na rysunku sterownika przemysłowego podpisane "złącze Szajera". Czy to jest form factor wtyczki, czy może jakaś archaiczna magistrala danych? O dziwo, Google nic na ten temat nie wie. To chyba jest jakis termin potoczny, więc może ktoś z grupowiczów się z tym spotkał.

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" snipped-for-privacy@too.much.spam.com> napisał w wiadomości news:fv8gvj$52q$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

Sza ( jera ) ? Sza to radzieckie złącze wielostykowe, bardzo pospolite na całym świecie. U innych wytwórców ma inne literki

Reply to
lwh

lwh napisał(a):

o dzięki, tak się domyślałem, że ten "szajer" to musi być jakiś żargon

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"

W wojsku było (a może jest) stosowane.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W wiadomości: news://news-archive.icm.edu.pl/fv951o$8o7$ snipped-for-privacy@news.onet.pl użytkownik *lwh* napisał(a):

Czy to nie będzie fonetycznie zapisana nazwa radzieckiego złącza SzR pisanego oczywiście cyrylicą?

Reply to
Big Jack

Tylko u nas jest to raczej "eszer" :-)

Jarek P.