co to jest Vceo oraz Vces

Witam

Do tej pory znałem oznaczenie Vce bez żadnych dodatkowych liter. I oznaczało to po prostu napięcie między kolektorem a emiterem np. maksymalne. Szukając tranzystora na wysokie napięcie trafiłem w katalogu na tabelkę z wartościami maksymalnymi ale były tam podane dwa symbole Vceo 450 V i linię niżej Vces 1000V. Różnica prawie 2 razy tyle. Takie tranzystorki miałyby sterować odchylaniem w oscyloskopie. Ale tam napięcie w parze różnicowej jest 500V. Czyli co przebije taki tranzystor bo za małe Vceo czy wytrzyma bo wystarczające Vces?

Pozdrawiam MArek

Reply to
ToTylkoJa

Użytkownik "ToTylkoJa" snipped-for-privacy@nie.chce.tego.poczta.fm> napisał w wiadomości news:i43a6n$eb1$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Google twoim przyjacielem:

Czyli - maja szanse wytrzymac, zalezy jaki masz obwod bazy.