Co to jest? Czy to jakis wyłacznik?

http://www.youtube.com/watch?v=eC1zz14TUKA

Re: Co to jest? Czy to jakis wyłacznik?

łącznik wysokonapięciowy. Najprawdopodobniej 500kV DC.

Waldek

Re: Co to jest? Czy to jakis wyłacznik?
Hello Waldemar,

Bzyczało jak 60 Hz...

Re: Co to jest? Czy to jakis wyłacznik?

To jest coś czego nie można rozłączać pod napięcie.
Zapomniałem dokładnej nazwy.

Andrzej

Re: Co to jest? Czy to jakis wyłacznik?

Tu jest pokazany podobny
http://www.youtube.com/watch?v=7iPZaTU_Jjc

--
Cz.

Re: Co to jest? Czy to jakis wyłacznik?
 Jakieś 20 lat temu pierwszy raz przekładałem "wajhę" na rozdzielni 110kV
:-/. To są tzw "odłączniki" w rozdzielniach WN. Służy głównie to temu, aby
przy przypadkowym/nieporządanym załączeniu głównego wyłącznika linii nie
poszedł prąd w sieć energetyczną lub lokalną. Takiego widowiska jak na
filmie nie zaobserwowałem( raczej w górę wtedy nie patrzyłem hehe...), ale
efekty dźwiękowe przy dociskaniu styku były ciekawe :-)
Piotrek

Re: Co to jest? Czy to jakis wyłacznik?
Dodam że stosowało się w tym układzie pneumatykę do napędu odłączników, ale
co jakiś czas trzeba było sprawdzać ręcznie czy nie ma problemów z
mechaniką, no i konserwować.

Piotrek

[...]

Odłącznik, przeznaczony do bezprądowego (jest napięcie prąd nie płynie)
łączenia, w zwiazku z tym pozbawiony elementów służących gaszeniu łuku. Na
tym filmie uruchomiony w   stanie prądowym, stąd spektakularny efekt.

--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom   snipped-for-privacy@interia.pl

Tu jeszcze coś znlazlem. Ciekawe rozwiazanie mechaniczne.

http://www.youtube.com/watch?v=_m7KbVjj7kc&feature=related

X.x.

Re: Co to jest? Czy to jakis wyłacznik?

jest trochę podobnych filmów na jutubie
ale zaciekawił mnie jeden szczegół:
jak się styki już oddalš, to zostaje ładny łuk
ale po chwili jest krótki trzask i łuk gaœnie
na wszystkich fazach równoczeœnie

to chyba nie przypadek tylko jakieœ celowe działanie

objaœni to ktoœ?

Re: Co to jest? Czy to jakis wyłacznik?

Tutaj jest objaśnienie: http://205.243.100.155/frames/longarc.htm Filmik
o który pytał autor wątka można również tam znaleźć.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Site Timeline