Co to jest?

Witam
Proszę o informację co to za urządzenia?
Wydaje mi się, że to jakieś czujniki podczerwieni czy coś w tym rodzaju.

http://imageshack.us/photo/my-images/689/coto1.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/5/coto2.jpg/

Dzięki za pomoc.

Re: Co to jest?

Ten pierwszy wyglada jak odbiornik pilota do wiekszosci kart
telewizyjnych/SAT

c.

Re: Co to jest?
Użytkownik "Heniutek"  napisał w wiadomoœci grup
dyskusyjnych:j7jire$n19$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Albo w druga strone - diody swiecace podczerwone.
Szczegolnie to drugie - wtyczka ma tylko  dwa styki.

Kiedys sie cos podobnego nazywalo "nadajnik zdalnego sterowania" -
podkladales np pod video, swiecilo na wbudowany odbiornik , i inne
urzadzenie moglo widelcem sterowac.

J.

Re: Co to jest?

To coś jest częścią składową iMaca.
--
Jacek

Re: Co to jest?

A ja taki czujnik "odbiornik podczerwieni" miałem do karty TV.

Gejzero.

Re: Co to jest?

=============
Czy da się to jakoś użyć do sterowania komputereem?
Mam też chyba pilota od tego.

Re: Co to jest?
Użytkownik "Heniutek"  napisał w wiadomoœci grup

Z trudem, bo komputery kiepsko przewiduja mozliwosc zdalnego
sterowania prostym pilotem.

Aczkolwiek ... sporo telefonow ma taka funkcje, przez Bluetootha.
Oczywiscie patrz wyzej - w ograniczonym zakresie.

J.

Re: Co to jest?

Win7(nie wiem jak inne win) rozpoznaje moja karte SAT jako zwykla
klawiature. Klawisze 0-9 rozpoznaje jako cyfry, OK jako enter, pause
jako spacje a reszte 'specjalistycznych' klawiszy jako kombinacje z ctrl
lub alt.

Klawisze mozna tez przemapowac w WinLIRC

Jesli nie ma sie karty a tylko sam odbiornik to mozna sprobowac
odebrac sygnal podpinajac go pod wejscie mikrofonowe:
http://winlirc.sourceforge.net/audioreciever.html

C.

Re: Co to jest?
Zależy które. Moje laptopy Mediona już od lat majš te funkcje z pilotem
radiowym, a jak podłšczyłem DVBT-Stick z IR to też działało. Nie tylko
pod DVBT ale też do sterowania kompem. Też pod Linuxem, choć tu nie
wszystko.

Re: Co to jest?
Kiedyœ majstrowałem układy sterowania pilotem pod COM, siedział
tam TSOP 1736 o ile się nie mylę, zener i kondensator i rezystor.
TSOP na kabelku a we wtyczce rozkładanej polutowana reszta.
Chodziło to z odpowiednim programem (ja używałem Gridera) i
kazdym pilotem IR po odpowienim ustawieniu programu. Można było
robić w zasadzie wszystko z pilota, poza oczywiœcie włšczeniem
komputera ;).

O poprawka, Girder to się nazywało. O tu jest opis:
http://www.twojekabelki.ugu.pl/index.php?option=com_content&task=view&id69%&Itemid41 %

morghul

Re: Co to jest?

Odbiornik podczenieni (pilota) do karty telewizyjnej do PC-ta. Wtyczka ma
trzy kontakty: zasilanie, masa i wyjście sygnału.

To tzw "IR Blaster" czyli dioda nadawcza podczerwieni wyprowadzona na
kabelku. Obudowa jest tak skonstruowana że można ją podłożyć pod tuner sat
lub inne sterowane urządzenie i wycelować w jego odbiornik podczerwieni.
Zwykle to element zdalnego przedłużacza pilota.

Site Timeline