co świeci w czytniku kodów paskowych ?

Użytkownik "Krzys-iek" <root.a.krionix.ten<-> napisał w wiadomości news:413db152$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Witam, W czytnikach kodów kreskowych źródłem światła jest dioda laserowa. Odchylanie wiązki następuje na wirujących zwierciadłach lub na wibrującym lustereczku na bardzo miękkim zawieszeniu.

Do obróbki sygnału odbieranego przez fotodiodę stosuje się procesory DSP z dość skomplikowanym oprogramowaniem, i to jest serce układu oraz tajemnica producenta.

Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Ukaniu

Witam.

Pytanie jak w temacie. Jakie elementy świecące są stosowane w czytnikach kodów paskowych ? Drogie to jest ?

Dzięki za pomoc. Grundolf

Reply to
grundolf

Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisal nam:

w tych w sklepach z szybka co pani przesuwa to laser i zwierciadelka, w tych do reki to LED, tylko nie wiem na jakiej zasadzie to dziala, jak ktos by mogl mnie poprawic jak sie myle i podac jakis przystepny link opisujacy rozpoznanie kodu, bylbym wdzieczny.

to ja znalazlem. Ale nie widze opisu jak dziala czytnik ale wiecej informacji o samym kodzie.

On Behalf Of

LED. pzdr Artur

Reply to
ziel

To już sam nie wiem, bo znalazłem jeszcze coś takiego:

grundolf

On Tue, 7 Sep 2004 15:02:10 +0200, "Krzys-iek" <root.a.krionix.ten<->

Normalnie - kamera/linijka fotoelementow, taka jak w skanerach, faksach. Sa tez reczne laserowe..

Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisał:

LED to skrót od Light Emitting Diode czyli dioda emitująca światło. A to, że w przypadku tych czytników tym światłem jest wiązka światła laserowego nie zmienia faktu, że jest to LED.

GM

Reply to
sp9rjt

Lampy elektronowe? :) Jak to czytnik z lat 60-tych to na pewno...

,

ale pani "sciaga" mi cene z 50cm, czesto pod katem, to cos musi bardzo dokladnie widziec kod paskowy? W skanerze czy fax to jednak 1cm od czujnika jest obiekt skanowany, nie rusza sie (a reka z czytnikiem drga) itp.

Aha, w tych skanerach kodow w marketach "tu mozesz sam sprawdzic cene" zauwazylem ze wiazka promieniowania uklada sie w ładna rozetke i to jeszcze obracajaca sie (cos jak mini laser show). Tez pewnie ma to jakies znaczenie, dla picu takie cos nie jest robione :)

in article snipped-for-privacy@news.home.net.pl, Krzys-iek at root.a.krionix.ten<- wrote on 07.09.2004 19:28:

Witam

W skanerach ladowych i tych wiszacych na regalach sa stosowane pojedyncze diody laserowe i specjalny uklad luster dajacy szereg linii skanujacych, najczesciej 16 linii. Po to aby kod kreskowy, ktory znajdzie sie w zasiegu skanera byl odczytywany praktycznie pod kazdym katem.Uzyskuje sie taki efekt dzieki czterem nieruchomym lustrom kolektorowym i zestawie czterech wirujacych luster umieszczonych na silniku. Dioda jest z reguly jedna. W skanerach recznych jednoliniowych jest jedna dioda laserowa oraz jedno lustro, ktore porusza sie na silniku ruchem wahadlowym, stad efekt linii. Przy tak zaawansowanych technologiach odleglosc kodu kreskowego od powierzchni skanera zawiera sie od 8-10 cali dla skanerow recznych (np:Metrologic MS951) do 1! metra w skanerach przemyslowych (Magellan).

Pozdrawiam S.

Reply to
John Smith

Użytkownik John Smith napisał:

W skanerach SICK odczyt możliwy jest z odległości nawet powyżej 2 metrów.

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr Dulik

On Tue, 7 Sep 2004 19:28:03 +0200, "Krzys-iek" <root.a.krionix.ten<->

Te reczne kamera maja zasieg cm. Tzn od szybki, bo sam czujnik jest gdzies gleboko za obiektywem. Na wiekszy zasieg sa juz laserowe.

Przy 50 odczytach na sekunde nie rusza sie, a tam moze byc nawet wiecej :-)

widac to jakas pochodna tych od kasowych - linia skanowania ma kilka kierunkow, dzieki czemu wystarczy podstawic towar byle jak - w ktoras trafi.

Krzysiek Słychań napisał(a):

cos mi sie wydaje ze w latach 60 to zaczynano stosowac dopiero kod kreskowy... i lampy nie doczekaly takiego zastosowania:)

Reply to
"Przemcio Ż."

jest drobna różnica, w każdym razie zmodyfikowana norma IEC70825-1 rozróżnia LEDy i diody laserowe.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Geometria rozróżnia prostokąty i kwadraty. Co w niczym nie przeszkadza, że każdy kwadrat jest prostokątem. Dioda laserowa jest szczególnym przypadkiem diody emitującej światło - w skrócie: LED. Ale to tylko wKF :-)

Witam tu jest troche info o tym

dotyczacy kotow paskowych

Reply to
Grzegorz Mentrak