Co siedzi w środku wtyczki zasilacza lapt

ja słyszałem że jakieś napięcie kontrolne do oceny mocy zasilacza czy cuś, w każdym razie podpiąłem pod to przez rezystor 100Ohm napięcie zasilania i laptopek HP ładuje się normalnie

Reply to
alex

Witajcie!

Uzbierały mi się już 3 zasilacze do laptopów z ukruszonymi kablami.

Problem w tym, że 2 z nich (Lenovo R500 i jakiś Dell) mają wtyk zasilający z "pinem" w środku. Co siedzi na tym pinie? Przykład:

Laptop z napięciem podanym na gniazdo z zasilacza serwisowego nie wstaje.

Reply to
Adam