co robi taki układ ?

helo,

jako, ze jestem kompletnie cienki w temacie układów analogowych, a jak juz widze wzmak operacyjny, to dosteję wysypki, to pisze do Was. jest sobie taki kawałek układu:

|\ we ---|+\ CA3130 | \______ wy | / | +---|-/ | | |/ | | | +-/\/\/\--+ | 560k | --- --- 22n | | --- gnd

jaką funkcję pełni taki układ ? bez tego kondensatorka nie byłoby tematu, ale trochę mi on bruździ w głowie :) kłopot mam z tym kawałkiem taki, ze normalnie był on zasilany z 12V, a musze popędzić to z 5V. tyle, ze przy zasilaniu 5V robi się z niego generator :) co zmienić, zeby spełniał swoje zadanie poprawnie ?

@
Reply to
Artur Miller

Filtr gornoprzepustowy, ale zabilbym, jakby mi ktos z czyms takim przyszedl - brak ograniczenia pasma od gory...

Gdzie to siedzi i co to robi, no i na jakiej czestotliwosci sie wzbudza? Bo tak w ciemno to mozna probowac dodac 22pF rownolegle do rezystora, ale rownie dobrze moze przestac dzialac w ogole, pogorszyc sie jak i polepszyc sie...

Marek

Reply to
Marek Lewandowski

No i dolne tez przepuszcza - wzmocnienie 1. Dla wyzszych wzmocnienie rosnie.

Jeszcze jedna mozliwosc - zasilacz 5V gorszy. I uklad wzmacnia tetnienia.

Mozna sprobowac zaczac od wymiany opampa na inny typ, skoro temu 5V nie sluzy.

Jak widzę napis "wzmak" to dostaję wysypki z powodu uczulenia na lamerię. A lamerii nie pomagam. Z zasady.

Użytkownik "Artur Miller" snipped-for-privacy@bezmaila.org napisał w wiadomości news:h1ect8$va2$ snipped-for-privacy@news.interia.pl...

Sprawdź, co jest obciążeniem wyjścia. Jeśli jest tam pojemność lub układ RC, przy obniżeniu się napięcia zasilania układ może stać się niestabilny.

e.

Reply to
entroper

Użytkownik "Artur Miller" snipped-for-privacy@bezmaila.org napisał w wiadomości news:h1ect8$va2$ snipped-for-privacy@news.interia.pl...

Wzmacniacz akustyczny ? "Klasyka" z separacja skaldowej stałej?

Bo staromodne wzm.op. nie działają dobrze przy 5V ? Użyć odpowiedniego wzmacniacza ?

na szczęście istnieją jeszcze ludzie posiadający cenne poczucie humoru i dystans do rzeczywistości. i z zasady - jak się nie ma nic mądrego ani śmiesznego do powiedzenia, to moze warto rozważyć opcję nie pisania w ogóle ?

pozdrawiam mimo wszystko

@
Reply to
Artur Miller

wzbudza się na ok 10kHz. robić to miało z sinusa prostokąt, a obciążeniem jest ... wejście AVRa

tylko się zastanawiam czemu autor użył akurat tych, skoro obok jest TL084. spróbuję z innym więc.

dzieki za zainteresowanie i pozdrawiam

@
Reply to
Artur Miller

taa ... a zresztą, szkoda klawiatury na dyskusję. EOT

@
Reply to
Artur Miller

Wchodzisz na grupę specjalistyczną, zadajesz lamerskie pytanie używając przy tym dresiarskiego "wzmak" i jeszcze śmiesz o jakieś dyskusji pisać? Ty, który układem różniczkującym chcesz z przebiegu sinusoidalnego prostokątny uzyskać?

Trzeba nie mieć za grosz honoru, żeby z takim poziomem wiedzy jeszcze pyskować. Ty przyszedłeś tutaj po pomoc czy sobie tylko potrollować? Łaskę nam robisz?

Dnia Fri, 19 Jun 2009 19:15:44 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

cytat z tego: "Może się zdarzyć, że ktoś na Ciebie naskoczy, zaatakuje bez wyraźnej przyczyny itp., nawet jeśli nie schrzaniłeś (tylko komuś się tak zdało). Jeśli wtedy zaczniesz marudzić i narzekać, naprawdę schrzanisz. "

Mądre slowa, lepiej takiego po prostu zignorowac.

Reply to
noir <.

na pewno nie Tobie. przyjmij do wiadomości, o Mędrcze, istnienie osób o nieco mniejszej wiedzy niż Twoja nieskończoność. Jeśli nie godzi się Tobie dyskutować z kimś o tak pośledniej jak moja wiedzy TO IDŹ SIE ODLAĆ A NIE TRACISZ CZAS NA PISANIE PIERDÓŁ.

a łajzę to sobie zrób i wychowaj. nieco szacunku dla innych i pokory dla życia. i mniej frustracji bo Ci żyłka pęknie.

@
Reply to
Artur Miller
[...]

"Standardy grupy nie biorą się znikąd - tworzą się i utrzymują dzięki ludziom aktywnie je stosujacym. Nie jęcz, że krytyka powinna być wysyłana na prywatny adres. To tak nie działa. Tak samo bez sensu jest twierdzenie, że zostałeś obrażony, bo ktoś powiedział, że nie masz racji bądź miał inne poglądy. Nie zachowuj się jak dupek. "

Nadal tego nie rozumiesz? Pokorą to ty powinieneś się wykazać, bo to ty przychodzisz tu po pomoc. Nikt cię tu nie zapraszał.

Aż sprawdziłem, coś mądrego napisał w ostatnim czasie na tej grupie. I co wyszło - nic. Jak na razie, to wpieprzyłeś się jedynie między wódkę a zakąskę.

podobnie jak Ciebie nikt nie prosił o odpowiedź.

zobacz, znaleźli się ludzie, którzy pomogli lamerowi. Tylko Ty jeden masz z tym jakis problem.

wiesz, do dzisiaj szanowałem Cie za Twoją wiedzę. bo ją niewątpliwie masz. ale kolejny raz (tak tak, niestety) okazałeś publicznie swoją pogardę dla nieznanej Ci osoby. i z przykrością stwierdzam, ze Twoje buractwo przerosło Twoją wiedzę. Godnie zastępujesz "kolegów" Juliusza i NameNo pod tym względem.

definitywny EOT z mojej strony.

@
Reply to
Artur Miller

Zadając pytanie na publicznej grupie prosisz o odpowiedź.

Widzisz - pomogłem ci, ale twoje lamerstwo jest tak wielkie, że nawet nie zauważyłeś tej pomocy.

Swoje lamerstwo i brak wiedzy usiłujesz nadrobić chamstwem.

Wiesz, gdzie możesz sobie wsadzić swoje EOT czy też trzeba ci to tłumaczyć?

A "opamp" moze byc ? :-)

Użytkownik "Artur Miller" snipped-for-privacy@bezmaila.org napisał w wiadomości news:h1gdtg$9pa$ snipped-for-privacy@news.interia.pl...

560k i 22n daje ch-kę która od 12,9 Hz idzie do góry 20dB/dek. Ch-ka wzmacniacza opada od jakichś 120dB przy 10Hz z nachyleniem 20dB/dek. Te dwie linie przetną się w okolicy 10kHz pod "złym kątem". W tej okolicy zapas fazy jest znikomy - bardzo duża tendencja do wzbudzenia się. To jest klasyczny przykład źle skompensowanego wzmacniacza operacyjnego - wyjaśnienie znajdziesz w każdej książce o wzmacniaczach operacyjnych zawierającej rozdział o ich kompensacji. P.G.
Reply to
Piotr Gałka
[...] Rozumiem, frustracja w _myślącej_części_Narodu_ jest duża - miały być cuda, wyszło jak zwykle. A winni są inni, czyli normalka.

Proponuję, aby a naszej Grupy Dyskusyjnej nie robić śmietnika. Onet jest dobrym miejscem gdzie, w ramach obowiązującej politycznej cenzury, można sobie wzajemnie naubliżać. Pozdrawiam, K.

Reply to
John Smith